Rahat huijattiin Tori.fissä :(
Tulin juuri huijatuksi ensimmäistä kertaa Torissa. Kaikki meni aivan tavallisesti, postituksella ostin ja siirsin summan etukäteen. Rahojen siirron jälkeen myyjä poisti heti kaikki ilmoituksensa eikä enää lukenut viestejäni. Harmittaa, hävettää, itkettää. En odota enää ikinä näkeväni niitä rahoja ja meni maku koko Toriin yhden huijarin takia. Onko kukaan muu tullut huijatuksi näissä?
Kommentit (17)
tuota itsekin pelkään. Ostan vain summilla jotka olen valmis menettämään
Vierailija kirjoitti:
Olen tullut, tee rikosilmoitus. Nuo huijarit ovat usein vanhoja tekijöitä, jotka on syytä yrittää saada vastuuseen.
Rikosilmoitusta olen juuri alkamassa tekemään pettynein fiiliksin. Toivottavasti tekijä jäisi kiinni, koska näitä ei kaivata pilaamaan rehellisten ihmisten kaupankäyntiä. Ap
Ostan vain niin läheltä, että voin hakea itse. Tai ihmiseltä, jonka kanssa olen puhunut puhelimessa, tiedän nimen ja googlannut hänestä tietoja, toki tästä huolimatta hän voi olla joku muu eli ostan niin pienellä summalla että ei harmita pysäköintisakkoa enempää/pidempään.
Minulle kävi samoin. Tein rikosilmon ja laitoin vielä vanhaan viestiketjuun myyjällekin tiedon siitä. Meni pari viikkoa ja ostokseni tuli postilaatikkoon.
Voi ei miten ikävää. :(
Mä en koskaan osta postitse Torista, vain lähialueelta ostan, että pääsen itse katsomaan ja hakemaan tuotteen. Ja maksu vain käteisrahana.
Sama jos itse myyn, niin pyydän aina maksun käteisrahana kaupan teon yhteydessä ja pidän tuosta käytännöstä kiinni, laitan ilmoitukseen jo maininnan käteismaksusta.
Itse en ikinä osta mitään minkä joutuu maksamaan etukäteen. En siis koskaan.
Mutta tee rikosilmoitus. Ilmeisesti uhreja on muitakin.
Huijaukset todennäköisesti lisääntyy, kun talous vedetään pytystä alas.
Ennenkuin ottaa ekaa kertaa yhteyttä myyjään niin kannattaa ensin aina ottaa kännykällä valokuvia joissa näkyy myydystä tavarasta kuvaus, valokuva ja myyjän yhteystiedot niin suurelta osin kuin ne ilmoitettu. Näin ei myyjän nopeat ilmoitusten poistot ainakaan auta.
Onpahan poliisilla sitten todisteita.
Itse jouduin huijauksen kohteeksi viime elokuussa tori.fi sivustolla. Menetin 21€ ja tuotetta en koskaan saanut.
Tein rikosilmoituksen petoksesta ja säästin kaikki viestit mukaanlukien myyjän tilinumero. Pari kuukautta kului ja poliisi otti muhun yhteyttä. Myyjä oli huijannut rahat n.70 muultakin ostajalta ja nyt keväällä sain paperinivaskan petoksien käsittelystä niin ilmeni että tämä sama nainen oli tehtaillut petoksia pari vuotta sitten melkein sata tori.fi sivustolla. Sai tuomioksi yhdyskuntapalvelua ja rahoja odottelen edelleen.
Rikosilmoitusta vaan kehiin. Tiedossa on kuitenkin vähintään kyseisen henkilön tilinumero ja yleensä tällaiset tekijät saadaan kiinni, kokemusta on omaltakin kohdalta.
Mä en enää uskalla ostaa torista. Vaatteita ostan jonkin verran Zadaasta, kun siellä saa sentään rahat takas, jos myyjä ei lähetä tuotetta.
Tästä syystä en uskalla enää ostaa torista mitään ellen pääse hakemaan. Kaksi rikosilmoitusta nyt tehty.
Jos on sen tekijän tilinumero, niin luulisi että sitä kautta saa syyllisen kiinni. Eihän se tietysti takaa sitä, että rahansa saa takaisin.
Olen tullut, tee rikosilmoitus. Nuo huijarit ovat usein vanhoja tekijöitä, jotka on syytä yrittää saada vastuuseen.