Ultra Bra oli hopealusikka suussa syntyneitä täynnä
Nyt kun aikuisena mietin tuota bändiä, ne kaikki jäsenet olivat kamalan rikkaista ja menestyneitä perheistä. Helppoa päästä eteenpäin, kun ei taloudellisia huolia kellään.
Kommentit (28)
Eivät kai he mitenkään taustaansa peitelleet aikanaan?
Oma mielikuva 90-luvusta on, että lamavuodet veti nuoret monella tapaa samalle viivalle, kun tulevaisuus oli epävarma. Niin hyvillä kuin huonoilla asuinalueilla jäätiin työttömäksi ja tehtiin konkursseja. Koulutus ja kunnianhimo eivät enää taanneet menestystä.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku väittää että ultra bra EI ole kultalusikka suussa syntyneitä niin on kyllä väärässä. Ei tämä ole mikään mielipideasia. Ihan voi googlata millaisista taustoista ovat kotoisin.
Aloitus koski hopealusikka suussa syntyneitä eli ihan tavallista keskiluokkaa vaan.
Suomen traagisin bändi sikäli, että taistolaiset lauloivat yhteiskunnallisista asioista, heillä oli missio, päämäärä, vaikka vääräkin. Mutta Ultra Bra on poppia, joka märehtii näitä ihmissuhdeasioita. Musan taistolaisilta omaksuttu dramaattisuus ei ole synkassa sisällön pienuuden kanssa.
Olin joskus nuorena opiskelijakloppina syksyllä 96 katsomassa Turun Kårenilla ultra brata. Tupa oli täynmä ja seuraavat pari kolme vuotta UBn levyt soi jokaisissa kotibileissä jossain vaiheessa. 98 tuli bänät tyttöystävän kanssa, kävelin sateessa suoraa vesilammikon läpi ja olin onnellinen, kun olin vihdoin vapaa toimimattomasta suhteesta.
Ei ollut UB minulle mitenkään sukupolvikokemus, vaikka niin jonkun mielestä pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Sama kuin ylipäänsä cityvihreät nykyään. Toimeentulo taattu pelkällä perinnöllä, niin voi vastustaa kaikkea.
Heti tuli mieleen Emma Kari. Isä varakas kokoomuslainen ja tytär lähti kommareiden kelkkaan
Vierailija kirjoitti:
Suomen traagisin bändi sikäli, että taistolaiset lauloivat yhteiskunnallisista asioista, heillä oli missio, päämäärä, vaikka vääräkin. Mutta Ultra Bra on poppia, joka märehtii näitä ihmissuhdeasioita. Musan taistolaisilta omaksuttu dramaattisuus ei ole synkassa sisällön pienuuden kanssa.
Tästähän se hauskuus juuri tulikin. Lisäksi vielä soittimien runsaus ja mahtavat lauluäänet.
Musa on musaa, ihan sama onko se tehty kultalusikka suussa vai hammasharja perseessä. Toiset tykkää ja toiset ei.
Minkäs ihminen taustalleen voi?