Ex valehteli että haluaa samoja asioita
Miten hyväksyä miehen valehtelu ja tyhjät lupaukset? Kanssani "halusi" mutta ei suostunut konkreettisesti tekemään mitään? Eron jälkeen yhtäkkiä tekeekin kaiken ilman minua? Tuhlasin parhaat ikävuoteni tähän ihmiseen tuntuu ihan helvetin pahalta.
Kommentit (25)
Minulla on tuo sama kokemus että kaikkeen sanottiin juu ja hiljaisuudessa toimittiin toisin.
Miehet puhuu kuun taivaalta saadakseen piluu. Ihan höpöukkoja, ei kannata toiste uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä pointti. Miksi haluaa näyttää? Otti ihan yhteyttä itse minuun kertoakseen suunnitelmistaan. Pyysin, että ei pidettäisi yhteyttä ja ei tiedä että nyt katsoin. Tekee silti. Varmasti on näyttämisen halua. Tuntuu tosi pahalta, kun LUPASI minulle kaikkea ja tekeekin kaiken yksin. Pitäisikö lähteä peliin mukaan ja näyttää takaisin?
Haki sillä huomiota kuten toiminnallaankin. Jotain on hampaankolossa ja tarve on satuttaa. Suhteessa myös kun on, niin miehistä pitää muistaa se, että he on kyllä toteuttamassa kaikkea, kunhan nainen tekee ja rahoittaa sen eikä heidän tarvitse tehdä asioiden suhteen konkreettisesti yhtään mitään. Miehet on sellaisia " hengessä mukana, mutta fyysisesti ulottumattomissa" kun sanovat haluavansa asioita joita itse ei ole keksineet, myötäilevät toista tai ne liittyvät muuhun kuin pelkästään heihin itseensä.
Älä vastaa yhteydenottoihin. Exän tekemiset ei pitäisi kiinnostaa jos suhde on kerran ohi. Anna tehdä mitä haluaa. Älä näytä että välität tai ärsyynnyt koska luultavasti exä tämän vuoksi sinulle tekemisiään mainostaakin.
Jotkut meistä on kasvatettu tai muuten unohdettu niin, että keskeisin viesti lapselle oli, että et ole ansainnut mitään ja jos jotain haluat, se on meiltä muilta pois. Lupaus on sellaiselle ihmiselle uskonnon asemassa. Mitä sietämättömämpää nyt, sen kirkkaampana kruunu hohtaa, kun sietämättömyys poistuu.
Kyllä ap jakaa kohtalonsa tosi monen kanssa. Minä elin pitkässä liitossa miehen kanssa, joka sanoi kaikkeen juu ja toimi kuitenkin oman päänsä ja etunsa mukaan kaikessa hiljaisuudessa. Hän antoi ymmärtää että unelmamme ovat yhteiset, koska oli itse kasvanut niin, että salakähmäisyys on ainoa tie onneen. Itse asiassa hän änki tuttavuuteeni kiinnostumalla samoista asioista, ja sitten kun elämä järjestettiin niin, että pystyttäisiin tekemään niitä yhdessä, hän vetäytyi sanomatta mitään. Kesti vuosia oppia ymmärtämään, mikä häntä todellisuudessa liikuttaa, ja vasta eron jälkeen olen alkanut nähdä siitä enemmän. Vähän epämääräistä hänen haluamisensa ovat edelleenkin, jotenkin ei ole hänelle ilmeisesti koskaan kehittynyt omaa suuntaa, kun on ajatellut luovia elämänsä läpi. Haluamiset ovat negaatioita.
Sitten törmäsin mieheen, jonka ajattelin olevan senverran suorasukainen, että hänessä ainakin asuu totuus. No joo, tosi suoraviivaisesti kyllä tramppaa omaa polkuaan, ja osaa sanoa mitä haluaa, mutta osaapa hänkin sopivasti jättää kertomatta sellaiset asiat, joiden tietää olevan minulle hyväksymättömissä. Joten nyt olen seksittömässä liitossa, koska hän unohti kertoa ettei ole jaksanut enää naisista kiinnostua silleen muutamaan vuoteen, tunnusti tämän vasta kun tajusi, ettei pysty enää feikkaamaankaan eikä selittelyt mene enää läpi.
En jaksaisi lähteä litomaankaan, voimat ovat senverran vähissä. En tiedä saako niitä tässä kyllä elvytettyäkään. Ehkä sitä pelkää, että koska nämä miehet ovat kuitenkin olleet monella tapaa hyviä ja kelvollisia, onnistumisen todennäköisyydet ovat minua vastaan, etteikö seuraava olisi jo täysvirhe. Enkä haluaisi ihan yksinkään jäädä. Pidän yksinolosta, enkä halua että sekin happanee jos se on pakollista.