Hyviä ja erikoisia materiaaleja keittiön työtasoon ja pesualtaaseen?
Meille on tulossa keittiöremontti, ja haluan nyt tehdä niin täydellisen keittiön kuin mahdollista. Olen miettinyt materiaaleja, mutta koska en ole ammattilainen, en tunne kaikkia mahdollisuuksia.
Haluaisin keittiöstä todella toimivan ja ennen kaikkea helppohoitoisen niin, ettei joka päivä tarvitsisi monen liinan kanssa sutia pintoja, jotta ne näyttäisivät hyvältä.
Olin ajatellut käyttää terästä pinnoissa, mutta sitten tajusin, että sen siistimiseen ei riitäkän pieni pyyhkäisy, vaan se täytyy kiillottaa pesun ja huuhtelun jälkeen, jotta roiskeita sun muuta ei näkyisi. Tästä syystä en haluaisi myöskään teräksistä pesuallasta.
Mitä muita vaihtoehtoja keksitte? Mietin pesualtaaksi esim. betonia, mutta onko siinä mitään järkeä? Eikö betonin pinta ole kuitenkin vähän huokoinen, eli jäisikö siihen hirveitä jälkiä sitten?
Työtasoksi haluaisin myös jotain todella kestävää, ja ajattelin kiveä. Valitettavasti en tykkää marmorin tai graniitin ulkonäöstä, eli ne eivät käy. Taas se betoni olisi kiva, mutta sama ongelma kuin äsken, eli kannattaako sitä edes miettiä?
KIITOS, jos joku viitsii vastata!
Tuo Durat onkin minulle uusi tuttavuus. Topi-keittiöihin saa kuulemma tuota coriania, vaikka ei varsinaisesti ole valikoimissa.
Puustellin omassa komposiittimateriaalissa on vain kolmea väriä (titaanivalkoinen ja kaksi eri harmaata, joissa on jotain kiiltävää hippua seassa).
Täytyy tehdä hintavertailuja!