Teini haluaa 600 euron puhelimen
Teini ilmoitti haluavansa 600 euron puhelimen kun kavereillakin on. Omaa rahaa löytyy puolet mutta vanhempien pitäisi rahoittaa loput. Itse en näe mitään järkeä laittaa puhelimeen kuuttasataa euroa. Lapsen mielestä on ihan paskaa asua näin köyhässä perheessä. Ei millään halua ymmärtää, ettei siitä ole kysymys vaan siitä, ettei ole järkevää laittaa niin paljoa puhelimeen. Ei päässyt kesätöihin.
Kommentit (47)
Teini osti 700 euron puhelimen omilla rahoillaan (säästöt ja kesätyö). Itse en puhelimeen niin paljon rahaa laittaisi.
Heh, huomaa kuka ei tee mitään rahakkaita töitä tai muutakaan jos väittää ettei tarvita käyttää muuta kuin älypuhelinta. Olen ollut huoltomiehenä monissa firmoissa ja aina kokouksien yhteydessä tekijöillä läppärit esillä.
Kuka esimerkiksi tekee tilausta tai muutakaan oikeaa työtä puhelimella? Mukavaa pidempiä aikoja kirjoitella sähköposteja yms älypuhelimella vs 13-15'6 tuuman läppärillä.
Pelkällä älylluurilla pärjäävät ovat köyhiä, lapsia, valkoroskaa joka selailee luuria sohvalla löhöten jne.
Saakai siitä puhelimesta maksaa vaikka 1000e mutta mihin käyttöön se tulee? mitkä on kriteerit? Kaikilla malleilla pystyy soittamaan ja vastaamaan. Omani tällä hetkellä on Nova 5t ja maksoin tästä jopa 199-, hyvin olen pärjännyt joten en näe syytä miksi oisin ostanut 5x kalliimman luurin mutta huvinsa kullakin.
Annat teinille 200€ mitä normaali luuri maksaa ja kerätköön itse loppusumman mihin tahansa luuriin.
Ja edellinen oli Honor 7. Ja se kesti vaivaiset 5 vuotta käyttöä. Enkä olisi sitä vaihtanut mutta kömpelyyttäni näytön siitä rikoin eikä Tapsa sitä enään suostunut korjaamaan varaosien puutteesta joten jouduin päivittämään puhelimen uuteen. Joten kertokaa ihmeessä mitä olen menettänyt kun en ole puhelimesta koskaan enempää kuin 200euroa maksanut?
Mikä puhelin ap: lla on? Taidat olla niitä vanhempia joilla on itsellään kallis puhelin ja lapsi saa tyytyä johonkin 100€ rimpulaan.
600€ on ihan perushinta puhelimesta. Oma teinini sai 500€ puhelimen 3 vuotta sitten ja on ollut ihan hyvä ostos, nyt alkaa akku hiipua joten lähtee kohta vaihtoon.
Minunkin teini tahtoi 600 euron puhelimen ja siksi osti sellaisen. Säästämällään rahalla. Niillä 150 euron puhelimilla ei tee paljon mitään.