Teini haluaa 600 euron puhelimen
Teini ilmoitti haluavansa 600 euron puhelimen kun kavereillakin on. Omaa rahaa löytyy puolet mutta vanhempien pitäisi rahoittaa loput. Itse en näe mitään järkeä laittaa puhelimeen kuuttasataa euroa. Lapsen mielestä on ihan paskaa asua näin köyhässä perheessä. Ei millään halua ymmärtää, ettei siitä ole kysymys vaan siitä, ettei ole järkevää laittaa niin paljoa puhelimeen. Ei päässyt kesätöihin.
Kommentit (47)
Itse ostan jälkikasvulle kunnon vekottimet. 11-vuotiaalla on 1200 euron puhelin ja juuri vanhimmalle lapselle hankittiin 1700 euron läppäri koulunkäyntiin. Itse sen valitsee, minkä hintahaarukan juttuja kenellekin päättää ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hei! Se kännykkä on kyllä järkevä ostos. Pysyy paremmin yhteyksissä kavereihin ja voi käyttää sitä apuna vaikka tiedon hankkimiseen, esimerkiksi koulua käydessä. Olisit iloinen, että pyytää 600e puhelinta, eikä mitään pöytätietokonetta... :)
Läppäri jo löytyykin
Läppärit olivat hyödyllisiä vuonna 2002, ehkä.
Höpö höpö
Vierailija kirjoitti:
Itse ostan jälkikasvulle kunnon vekottimet. 11-vuotiaalla on 1200 euron puhelin ja juuri vanhimmalle lapselle hankittiin 1700 euron läppäri koulunkäyntiin. Itse sen valitsee, minkä hintahaarukan juttuja kenellekin päättää ostaa.
Hullua 😶
Kannattaisi laittaa se raha läppäriin, joka on kotona kunnollisella viilennysalustalla. Puhelin voi hajota helposti ulkona kun sitä kannetaan sinne sun tänne.
Jos teini todella haluaa 600e puhelimen, hän tienaa siihen rahat itse. Sillä tavalla oppii paljon.
Vierailija kirjoitti:
"Koska kavereillakin on" on ehkä maailman vanhin vedätys. Pyydä ne kaverit kylään ja näyttämään puhelimensa.
Itseasiassa niillä kavereilla oikeasti on. Kaikilla pitää olla iPhone, eikä todellakaan se edullisin malli. Niillä oikeasti on. Olen seurannut neljän eri teinin kaveripiiriä ja puhelimiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hullua 😶
Ei ole. Mitä sillä on väliä mitä se tuote maksaa, jos tekee tehtävänsä? Eipä ainakaan koneet hidastele, kun on kunnon tehot.
Vierailija kirjoitti:
600e ei nykypäivänä ole kovin kallis puhelin, pitää muistaa että puhelimella kuitenkin tehdään lähes kaikki nykyään. Oikeastaan voi säästää mielummin tietokoneesta ja panostaa puhelimeen kun nykyteini kyseessä. Omassa teini-iässä vielä säästettiin puhelimesta ja panostettiin tietokoneeseen.
Oikeastaan 600e on aika minimi mitä joutuu pulittamaan kunnon älypuhelimesta, esim vuoden vanha Samsung S-sarjalainen on noin 600 (uutena 900-1000e). Tuossa riittää tehot ja ominaisuudet 4-5v eteenpäin. Joku 300e puhelin voi jo 2v päästä olla pahasti vanhentunut tekniikaltaan.
Ehkä joku pissis tekee puhelimella "kaiken", aikuinen ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hei! Se kännykkä on kyllä järkevä ostos. Pysyy paremmin yhteyksissä kavereihin ja voi käyttää sitä apuna vaikka tiedon hankkimiseen, esimerkiksi koulua käydessä. Olisit iloinen, että pyytää 600e puhelinta, eikä mitään pöytätietokonetta... :)
Läppäri jo löytyykin
Läppärit olivat hyödyllisiä vuonna 2002, ehkä.
Lähinnä yksinkertainen pissaliisa ajattelee noin.
Osta se vaa äiskä :(
T: Todennäköisesti labsesi ?_?
tuohan on halpa verrattuna yli tonnin puhelimiin verrattuna.
Teini haluaa yli 400 euron vanhojentanssimekon🙃
Vierailija kirjoitti:
600e ei nykypäivänä ole kovin kallis puhelin, pitää muistaa että puhelimella kuitenkin tehdään lähes kaikki nykyään. Oikeastaan voi säästää mielummin tietokoneesta ja panostaa puhelimeen kun nykyteini kyseessä. Omassa teini-iässä vielä säästettiin puhelimesta ja panostettiin tietokoneeseen.
Oikeastaan 600e on aika minimi mitä joutuu pulittamaan kunnon älypuhelimesta, esim vuoden vanha Samsung S-sarjalainen on noin 600 (uutena 900-1000e). Tuossa riittää tehot ja ominaisuudet 4-5v eteenpäin. Joku 300e puhelin voi jo 2v päästä olla pahasti vanhentunut tekniikaltaan.
Varmasti tehdään lähes kaikki jos elämä on pelkästään jotain helvetin instagramia ja tiktokkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joku pissis tekee puhelimella "kaiken", aikuinen ei.
Minä kyllä teen, 56v teini.
Minä en ymmärrä tätä aloittajan logiikkaa. Puhelin 600e, teini maksaa itse puolet, vanhemmille jää maksettavaksi 300e. Sekö on liikaa vai eikö teini saa käyttää omia rahojaan mihin haluaa? Paljonko vanhemmat sitten on valmiit siitä puhelimesta maksamaan? Jos se on 200e, silloin laitatte teinin tienaamaan satasen lisää. Alle tuon 200e ei saa käytännössä käyttökelpoista älypuhelinta ja mieluummin itse ainakin laittaisin rahat sellaiseen puhelimeen jonka teini haluaa ja josta maksaa osan itse kuin johonkin mahdollisimman halpaan. Mieleistä puhelinta myös käytetään huolellisemmin ja se säilyy varmemmin ehjänä ja tallessa.
Kannattaa ostaa Swappielta hyväkuntoinen käytetty. LOL!
Vierailija kirjoitti:
Koska kavereillakin on pitää kuitenkin tänä päivänä paikkansa kun on kyse teineistä ja puhelimista. Varsinkin tytöillä on kaikilla iphone ja juurikaan alle 600e ei sellaista mallia saa mikä vielä kannattaa ostaa. Liian vanhaan ei saa kovin kauaa päivityksiä.
Iphoneen tulee monta vuotta pidempään päivityksiä kuin android puhelimiin. Swappielta vaan vanhempi malli niin kaikki on tyytyväisiä.
Tarvitseeko teini uuden puhelimen? Jos tarvitsee, voit antaa sen 300 jos olisit muutenkin ostanut sen hintaisen ja teini maksaa loput itse. Jos on jo hyvä ehjä puhelin, teini saa hankkia koko rahan itse.
Jos kyse on Iphonesta, käytettynä saa todella hyviä puhelimia. Myynnissä on tehdashuollettuja käytettyjä puhelimia edullisesti ja kestävät monta vuotta käytössä. Tuolla 300€ teinisi saa hyvä puhelimen ja siihen vielä turvalasin ja kuoret päälle.
Ostakaa käytetty Swappiesta.
Mun puhelin oli aikanaan 800 euroo, on näissä kai sit se että nää jonkun aikaa kestääkin nää tyyriimmät kapulat.