Yllätyttekö siitä, että 1980 syntynyt on jo 40?
Kommentit (63)
Muistan vielä kun hoidin 80-luvulla syntyneitä ja sain siitä vähän rahaa. Oudointa on että monet 90-luvulla syntyneet ovat nyt kolmenkympin hukajoilla :o Järkyttävää...
Itse olen 20-vee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän hämmästyttää, että 1990 syntyneet ovat 30v :0
Mietin tuota samaa jatkuvasti. Siis miten alaikäiset voivat olla 30-vuotiaita? Ei mahdu kaaliin.
T. 1980
Pidän myös outona että 2000-luvun alussa syntyneet eli taaperot päästetään yliopistoon ja armeijaan.
Nuorin kummityttöni täyttää tänä vuonna 14v. Juurihan pidin häntä ristiäisissä sylissä. Vanhin taas on jo liki kolmekymppinen ja hänellä on jo kaksi omaakin lasta. Miten ihmeessä, kun juurihan sitä oltiin hänen rippijuhlissaan?
Mun pikkunen vauva täyttää ensi kuussa 40v. En usko, ei voi olla.
Paitsi ehkä jos katson, mitä hänellä on, perhe, työ, talo, mökki. Onkohan hän jo aikuinen?
Itse vietän vasta 34-vuotissynttäreitäni tänä vuonna vaikka olen syntynyt 1980. Olen niin tois nuorekas biletantti. Ei kaikki vanhene yhtä nopeasti.
Jep. Joka päivä.
Tunnen itseni nimittäin parikymppiseksi..
Tässä on varmaan joku laskuvirhe tullut. 90-luvulla syntyneetkin on sellaisia lukio ikäisiä eikö?
Suomessa asiat olivat 80-luvulla kokonaisuudessaan paremmin kuin nyt.
Muistan sen rennon ja ilokkaan ilmapiirin yhteiskunnassa. Suomessa oli valtava tuotantoa, kotimaisia tuotteita joita kauppiaat myivät. Tuolloin vaikutti että kaikilla on työpaikka, eikä loputonta opiskelua vaadittu.
Oli todella mukavaa katsoa perheen kanssa miami vicea ja dallasta sekä ritari ässää ja ihmemiestä. Me lapset leikittiin koko päivä pihalla.
90-luvulla alkoi tehostamiset ja sitä seurasikin 0-kasvun aika.
Eikä tuolloin suomessa ollut PC, vaan asiosta puhuttiin suoraan, ilman kummempaa sensuuria tai syytteitä.
Transnationalistit veivät suomen marxilaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän hämmästyttää, että 1990 syntyneet ovat 30v :0
Mietin tuota samaa jatkuvasti. Siis miten alaikäiset voivat olla 30-vuotiaita? Ei mahdu kaaliin.
T. 1980
Pidän myös outona että 2000-luvun alussa syntyneet eli taaperot päästetään yliopistoon ja armeijaan.
2002 syntyneet tuttisuut ovat auton ratissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt 91 ja tuntuu että olen noin 22vuotias 😂
Olin muinoin päiväkodissa töissä ja siellä vaihtelin ikätovereidesi vaippoja. Onkin ihmeellistä huomata, että ovat jo niin isoja, että osaavat kirjoittaa... Niin se aika menee.
-77 syntyneet on aina kolmekymppisiä. :D
Kiva huomata etten ole ainoa joka tällaisia hämmästelee. Olen 24v ja välillä mietin että miten voin olla NÄIN VANHA (vaikka siis tiedän ettei 24v oikeasti ole millään tavalla vanha) mutta sisäisesti tuntuu niinkuin olisin vieläkin 14-16v.
Itse olen 1969 syntynyt ja olen 34 v. Lapseni ovat syntyneet 1990 ja 1992, he ovat yläkouluikäisiä.
Ennenoliennen kirjoitti:
Suomessa asiat olivat 80-luvulla kokonaisuudessaan paremmin kuin nyt.
Muistan sen rennon ja ilokkaan ilmapiirin yhteiskunnassa. Suomessa oli valtava tuotantoa, kotimaisia tuotteita joita kauppiaat myivät. Tuolloin vaikutti että kaikilla on työpaikka, eikä loputonta opiskelua vaadittu.
Oli todella mukavaa katsoa perheen kanssa miami vicea ja dallasta sekä ritari ässää ja ihmemiestä. Me lapset leikittiin koko päivä pihalla.
90-luvulla alkoi tehostamiset ja sitä seurasikin 0-kasvun aika.
Eikä tuolloin suomessa ollut PC, vaan asiosta puhuttiin suoraan, ilman kummempaa sensuuria tai syytteitä.
Transnationalistit veivät suomen marxilaisuuteen.
Näppärästi unohdit suurimman vaikuttimen 90-lukuun eli NL:n romahtamisen. Se aiheutti konkurssien aallon ja laman, koska ei enää voitu myydä mitä tahansa sutta ja sekundaa itänaapurin loputtomille markkinoille.
Yksi esimerkki ajan kulumisesta.
Kun olin armeijassa (tai vastikään kotiutunut) juttelin kaverin kanssa armeija-ajan hitaasta kulumisesta, jolloin isäni puuttui keskusteluun ja totesi, että intissä ollessa tuntui, ettei sieltä pääse ikinä pois ja hänen kotiutumisestaan oli mennyt jo 24 vuotta. No omasta armeija-ajasta on jo melkein 30 vuotta ja siirryn tämän vuoden lopussa varareserviin.
Yllättyisin vain jos olisi jo 50.
Olen itse syntynyt 1970-luvun alussa. Minulla on muutamia 1980-luvulla syntyneitä serkkuja, joita olen tottunut ajattelemaan nuorina. Tämän vuosikymmenen aikana nuorinkin heistä täyttää 40.
Kävin ”just viime vai toissakesänä” katsomassa hyvän ystäväni esikoista synnytyslaitoksella. Tyttö täyttää tänä vuonna 23. Mihin kaikki aika katoaa?
Ilmankos minusta tuntuu, että olen 40v, ihan aikuinen siis 1980 syntyneisiin nähden.
1961
T. 1980