Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä teistä edesvastuutonta?

Vierailija
22.04.2013 |

Sille joka oli vauvoista täällä kirjoitellu ja pohtinu että miksi asperger ei saa hoitaa vauvoja mutta down saa, niin sille oli viimeisin tukihenkilö sanonut, että tottakai hän saa hoitaa vauvoja, jos vauvan oma äiti antaa hoitaa ja ensin yhdessä vauvan oman äidin kanssa ja sitten yksin jos hyvin menee. ja että jos suvussa tai ystävällä yms on vauva niin saa sitä hoitaa.

lisäksi oma äiti oli luvannu että jos syntyy vauva lähisukuun niin hän saa hoitaa. myös terapeutti sanoi että tuo henkilö on kykenevä hoitamaan vauvaa.

lisäksi tuo henkilö ON HOITANUT vauvoja ennenkin.

Miksi ne jotka ei ole kyseistä ihmistä vauvan kanssa koskaan nähneetkään, menevät sanomaan tuosta vaan että hän ei voi hoitaa vauvaa, mutta toisaalta taas toiset ihmiset jopa ammattilaisetkin sanovat että tottakai hän saa hoitaa vauvoja?

onko teidän mielestänne ne jotka antasvat sen hoitaa vauvaa, edesvastuuttomia ihmisiä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä jokin pakkomielle sulle?

Vierailija
2/6 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi paska, lapseni kummitädillä on asperger, monesti on halunnut vaippaa vaihtaa, syöttää yms. ja ihan olen kyllä antanutkin. Ja vielä pahempi, mieheni on hoitanut vauvaamme ja hänelläkin on asperger. Täytyy varmaan kieltää nyt sitten... Kaikkihan on samanlaisia.

Nämä ihmiset, ketkä on sitä mieltä, että ei saa hoitaa, on juuri näitä, joiden mielestä kaikki on samanlaisia. Miehestäni ei edes huomaa, että hänellä on asperger. Ei muuten huomaa kummitädistäkään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin minä olisin valmis unohtamaan vauvat ja niiden hoitamisen, sylittelyn yms jos ihan oikeasti minulla olisi huono kokemus vauvoista tai jos en olisi tähän ikään mennessä koskaan päässyt mukaan esim sukulaisvauvan hoitoon, Mutta kun olen päässyt ja olen hoitanut ja muistan ja tiedän miten hoitaa, niin aika erikoista kun tulee yksi tai kaksi naispuolista tyyppiä jotka varoittelee tuosta hommasta vaikka eivät tunne minua kuin pintapuolisesti eivätkä ole ikinä nähneet minua vauvan seurassa eikä ylensäkään minkään muunkaan ikäisen lapsen seurassa.

Yksi näkökulma asiaan on se, että heidän on vaikeaa kuvitella minun hoitavan vauvaa, koska minun on juuri noihin kahteen ihmiseen ollut vailkea muodostaa tunnetasolla yhteyttä. On ollut vaikeaa näyttää ja ilmaista tunteitani heille. mutta eräs sellainenkin ihminen joka on kirurgian osaston ylilääkäri, antas minun olla apuna vauvansa hoidossa ja hänestä vaistoan että kyllä antas ja se johtuu siitä, kun minun on helppo ilmaista hänelle tunteitani ja hän on erityisellä tavalla minulle rakas ihminen ja se keskinäinen kiintymys ja ystävyys mahdollistaa myös luottamuksen näissäkin asioissa.

minäkään en antaisi hoitaa omaa vauvaani kenenkään joka ei ilmaise minulle tunteitaan koska ei ole varmaa että onko sellaisella edes tunteita, vauva kun tarvitsee hellyyttä ja rakkautta yms. ja sitä että huomataan nonverbaaliset viestit ja vastataan niihin. ne on minulle selkeitä ollut ja selvempiä kuin aikuisten hienovaraiset viestit.

Ja jos totta puhutaan niin itsekään en halua hoitaa kenenkään sellaisen vauvaa johon en saa mitään kontaktia ja jota en ymmärrä. joitakin ymmärrän ja joitakin en.

Vierailija
4/6 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 16:10"]

Voi paska, lapseni kummitädillä on asperger, monesti on halunnut vaippaa vaihtaa, syöttää yms. ja ihan olen kyllä antanutkin. Ja vielä pahempi, mieheni on hoitanut vauvaamme ja hänelläkin on asperger. Täytyy varmaan kieltää nyt sitten... Kaikkihan on samanlaisia.

Nämä ihmiset, ketkä on sitä mieltä, että ei saa hoitaa, on juuri näitä, joiden mielestä kaikki on samanlaisia. Miehestäni ei edes huomaa, että hänellä on asperger. Ei muuten huomaa kummitädistäkään!

[/quote]

Älä missään nimessä kiellä heiltä vauvanhoitoa!

Anna heidän hoitaa, he ovat hyviä hoitamaan ihan varmasti.

ne jotka minulta kielsivät, ovat elämässään ite jotenkin pihalla pahasti ja traumatisoituneita ja kokeneet elämässään liikaa ja kyynistyneet siihen eivätkä ymmärrä ihmisten erilaisuutta enää.

Vierailija
5/6 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 16:00"]

Sille joka oli vauvoista täällä kirjoitellu ja pohtinu että miksi asperger ei saa hoitaa vauvoja mutta down saa, niin sille oli viimeisin tukihenkilö sanonut, että tottakai hän saa hoitaa vauvoja, jos vauvan oma äiti antaa hoitaa ja ensin yhdessä vauvan oman äidin kanssa ja sitten yksin jos hyvin menee. ja että jos suvussa tai ystävällä yms on vauva niin saa sitä hoitaa.

lisäksi oma äiti oli luvannu että jos syntyy vauva lähisukuun niin hän saa hoitaa. myös terapeutti sanoi että tuo henkilö on kykenevä hoitamaan vauvaa.

lisäksi tuo henkilö ON HOITANUT vauvoja ennenkin.

Miksi ne jotka ei ole kyseistä ihmistä vauvan kanssa koskaan nähneetkään, menevät sanomaan tuosta vaan että hän ei voi hoitaa vauvaa, mutta toisaalta taas toiset ihmiset jopa ammattilaisetkin sanovat että tottakai hän saa hoitaa vauvoja?

onko teidän mielestänne ne jotka antasvat sen hoitaa vauvaa, edesvastuuttomia ihmisiä?

[/quote]

Jotenkin tuntuu, että pelkkä asperger ei ihmisestä ihan näin sekaisin olevaa tee, kuin mitä tämän ketjun aloittaja on. Ja selvästi sama henkilö, joka tuolla myöhemmin kirjoittelee muka eri henkilönä.

Vierailija
6/6 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku tulee jatkuvasti muittenkin kuin minun juttuja täällä miinustelemaan? eli laittamaan peukkua joka näyttää alaspäin?

mikä on ongelmana hyväksyä sitä jos joku joka on sattunu joskus saamaan as-diagnoosin mutta muuten on tavallinen ihminen kuin kuka tahansa, hoivailee sulkulaisensa vauvaa?

asperger aiheuttaa VAIHTELEVIA TOIMINNAN ESTEITÄ eikä se kaikilla estä vauvanhoitoa. joillakin ehkä, mutta ei kaikilla. Missään ei sanota että vauvanhoito on aspergereilta kiellettyä. Aspergereja kun on niin monenlaisia ja jos minäkin oon ollu hoitamassa ja hyvin on menny niin mikä siinä on ongelmana?

silloin olis ongelma jos olis huonoja kokemuksia siitä hommasta tai en olis niin tehny. eli hoitanu. vaan kun ei oo mitään vahinkoa eikä huono tapahtunu niin mikä siinä vielä sitten jää ongelmaksi?

vai olisiko minun syytä tarkistuttaa diagnoosini ja vaatia lääkäriä vaihtamaan minulle diagnoosiksi "lievä määrittelemätön hahmotushäiriö" "oppimisvaikeus ja lieviä asperger-piirteitä", "semanttis-pragmaattinen dysfasia" tai muu vastaavanlainen, niin jospa sillon suhtautuminenkin muuttus myönteisemmäksi tässäkin asiassa jota on tehtykin ihan hyvällä menestyksellä!

minun taudinkuva on ei ole mikään tyypillinen asperger vaan enemmän muita oppimishäiriöitä muistuttava.