Toin koirani työpaikalle näytille. Työkaveri tiuskaisi
"mene nyt siitä" kun koirani kävi vähän nuuhkaisemassa häntä.
Tulipa paha mieli vaikka pikkujuttu onkin. Mikä tuollaista ihmistä oikein vaivaa???
Kommentit (68)
Taas niin tyypillisen suomalaista.
Akkakööri paheksuu heti sitä, joka tuo vähän virkistystä ja iloa työpaikan rutiineihin. Kaiken maailman naamanrytistäjille, luulotautisille, kihtisille, sähköallergisille ja hajuyliherkille riittää sen sijaan ymmärrystä.
Koirat haisee, joo - vauvat haisee ja jopa arvokkaat rouvashenkilöt työkostyymissään haisevat.
Noin minäkin olisin sanonut. Koirat ovat häiritseviä, käveleviä anaalirauhasia. Onneksi täällä on älykkäitä ihmisiä ja kukaan ei tuo näytille elukoita, vauvoja joskus näkee.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 15:13"]
Vauvan voi viedä näytille mutta ei koiraa, kissaa, kania, hamsteria..
[/quote]
Ei vauvojakaan, kiitos!
tiuskaisu oli huonoa käytöstä. Olisi voinut sanoa ihan nätisti että sori, olen allerginen / pelkään koiria tms.
Joo allergisena on lyhyt pinna. Siihen kohtaan ihoa johon koira tökkää nenänsä nousee kutiava paukama. Sitä ei kai töissä tarvitse sietää. Samoin jos ei itsellä ole koiria, ei halua märän kuonon läiskää puhtaisiin vaatteisiinsa.
...jos koiran kuono on märkä, se on terve. Jos koira ei ole terve ja kuono märkä, kuono on käynyt jossain kosteassa paikassa...
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 15:32"]
Akkakööri paheksuu heti sitä, joka tuo vähän virkistystä ja iloa työpaikan rutiineihin. Kaiken maailman naamanrytistäjille, luulotautisille, kihtisille, sähköallergisille ja hajuyliherkille riittää sen sijaan ymmärrystä.
Koirat haisee, joo - vauvat haisee ja jopa arvokkaat rouvashenkilöt työkostyymissään haisevat.
[/quote]
Anteeksi nyt, mutta mistä sinä tiedät muiden allergiat ja astmat luulotaudiksi?
Minulla esimerkiksi on molemmat, sekä koira-allergia että astma. En nyt anafylaktista shokkia saa koirasta, mutta yskä alkaa kyllä melko saman tien. Ja kun meillä on täällä duunissa vielä kokolattiamatto, jota lupauksista huolimatta imuroidaan huonosti, sitä eläinpölyä on ilmassa VIIKKOJA sen yhden pikku ilahduttamisvierailun jälkeen.
Ei paljon siis ilahduta, arvanet sen.
En tosin alkaisi ap:n koiralle sanoa mitään - vaan menisin suoraan ap:n luo ja komentaisin koirineen ULOS.
Koirat on ihan ok yleensä mutta mä en ymmärrä miksi ap hilaa koiransa töihin. Ei ne nyt sentään niin ihmeellisiä ole. Ja riippuu kyllä koirastakin minkä antaa nuuskia ja minkä koiran käskee kauemmas. Minusta on lähtökohtaisesti parempi, että kiinnostuneet ihmiset saavat itse lähestyä koiraa kuin, että omista antaa koiransa tunkea kaikkien ihmisten iholle lupaa kysymättä.
Mä olen koiraihminen ja mulla on niitä useampia, mutta minustakaan koirat ei kuulu työpaikoille. Eikä myöskään lapset. Omia kumpiakaan en ole koskaan työpaikalleni konttorille raahannut enkä raahaa.
Meillä töissä haisee mm. intialaisten työntekijöiden lounascurry. Varmaan puolet palstalaisia olisi yliherkkiä sillekin.
Koirien omistajat tuntuvat olevan älykkäitä ja nokkelia, mikseivät osaa kysyä työkavereilta, voiko koiran tuoda työpaikalle?
Akkakööri paheksuu heti sitä, joka tuo vähän virkistystä ja iloa työpaikan rutiineihin.
[/quote]
Niin kun pointti oli se että se koira ei kaikille tuota iloa.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 16:04"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 15:58"]
[/quote]
Minulla esimerkiksi on molemmat, sekä koira-allergia että astma. En nyt anafylaktista shokkia saa koirasta, mutta yskä alkaa kyllä melko saman tien. Ja kun meillä on täällä duunissa vielä kokolattiamatto, jota lupauksista huolimatta imuroidaan huonosti, sitä eläinpölyä on ilmassa VIIKKOJA sen yhden pikku ilahduttamisvierailun jälkeen.
En tosin alkaisi ap:n koiralle sanoa mitään - vaan menisin suoraan ap:n luo ja komentaisin koirineen ULOS.
[/quote]
Edellinen voisi ruveta vaikka erämaaoppaaksi, niin pääsee saamaan anafylaktisia shokkejaan luonnon helmaan, kun kokolattiamaton kanssa eläminen on niin vaikeeta. Mikset ole mennyt suoraan työnantajan luo ja komentanut kokolattiamattoa ULOS, kun selvästikin niin räväkkä täti olet?
[/quote]
Sulla mättää ymmärrys. Minä sanoin, että en saa anafylaktista shokkia, eli allergiani ei ole ihan niin paha, mutta tarpeeksi paha on, että koiraa ei tähän 70 hengen työtilaan tule. Se ei ole tarpeen työtehtävien teon kannalta, joten näin se nyt vaan on, ja tästä on jopa olemassa ihan kirjalliset työterveyshuollon säännöt meillä: ei kukkia, viherkasveja eikä lemmikkejä. Ei edes päällysvaatteita saa tuoda tähän tilaan, ne on jätettävä ulkopuolella oleviin naulakoihin pölyärsytyksen vähentämiseksi. Ei ole siis tämä minun keksimäni sääntö, kaikkien minä-minä-ja-mun-koira -tyyppien kiusaksi...
Sinänsä tämä kokolattiamatto on jopa allergialiiton suosittama NORMAALIKÄYTÖSSÄ, mutta jokainen ymmärtänee (jos haluaa, sinä et halua), että koiran ihohilse tarttuu tällaiseen tehokkaammin kuin sileään ja kovaan lattiapintaan.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 16:04"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 15:58"]
[/quote]
[/quote]
Edellinen voisi ruveta vaikka erämaaoppaaksi, niin pääsee saamaan anafylaktisia shokkejaan luonnon helmaan, kun kokolattiamaton kanssa eläminen on niin vaikeeta. Mikset ole mennyt suoraan työnantajan luo ja komentanut kokolattiamattoa ULOS, kun selvästikin niin räväkkä täti olet?
[/quote]
Sulla mättää ymmärrys. Minä sanoin, että en saa anafylaktista shokkia, eli allergiani ei ole ihan niin paha, mutta tarpeeksi paha on, että koiraa ei tähän 70 hengen työtilaan tule. Se ei ole tarpeen työtehtävien teon kannalta, joten näin se nyt vaan on, ja tästä on jopa olemassa ihan kirjalliset työterveyshuollon säännöt meillä: ei kukkia, viherkasveja eikä lemmikkejä. Ei edes päällysvaatteita saa tuoda tähän tilaan, ne on jätettävä ulkopuolella oleviin naulakoihin pölyärsytyksen vähentämiseksi. Ei ole siis tämä minun keksimäni sääntö, kaikkien minä-minä-ja-mun-koira -tyyppien kiusaksi...
Sinänsä tämä kokolattiamatto on jopa allergialiiton suosittama NORMAALIKÄYTÖSSÄ, mutta jokainen ymmärtänee (jos haluaa, sinä et halua), että koiran ihohilse tarttuu tällaiseen tehokkaammin kuin sileään ja kovaan lattiapintaan.
[/quote]
Kuten joku sanoikin, eri asiat tuovat eri ihmisille iloa. Jos joku olisi tuonut työpaikalle näytille vaikka saksofoninsa tai laittanut räppiä soimaan, olisin ollut tosi ilahtunut ja keskin heti nipun kollegoita, joilla olisi ollut sama fiilis. Tiedostan kuitenkin, että kaikki eivät halua räppiä soimaan työpaikalleen, vaikka se minua ilahduttaisikin. En silti pidä heitä ilonpilaajina. Jos haetaan työpaikalle jotain virkistävää ja iloista, se pitää tehdä minusta kaikkia kunnioittaen. Etenkin koiran tapauksessa asia olisi ollut helppo hoitaa näin pitämällä periaatteena sen, että ihmiset lähestyvät koiraa eikä koira ihmisiä. Näin nelijalkaisen läsnäolosta saavat iloa ja virkistystä ne, jotka kokevat koirat kivoiksi ja loputkin ovat tyytyväisiä.
Ap mokasi tuossa ihan itse jättämällä koiransa vahtimatta työpaikallaan. Ne silittelevät koiraa, jotka haluavat silitellä koiraa, ja koira nuuhkii niitä, jotka haluavat koiran iholle nuuhkimaan. Ei sitä vauvaakaan esitellä puolitutuille niin, että se työnnetään varoittamatta ja pyytämättä syliin ja odotetaan riemunkiljaisuja.
Jos se oli ärsyttävä koira? Itse inhoan pieniä räkyttäviä elohopean lailla joka suuntaan suhaavia otuksia. Terrierit, spanielit, nee bischon friseet mitkä lie.
Kunnon kokoiselle koiralle voinkin jutella, mutta nuo pikkurotat saava karvat pystyyn.
Minä en tykkäisi jos töihin tuotaisiin koiria, kissoja taikka lapsia. Se on työpaikka herranen aika.
Itse olen allerginen koirille, mutta en niitä todellakaan vihaa. Ottaisin itse koiran jos voisin, mutta kun en voi. Enkä tykkää että koiria päästetään narun päässä lahkeita haistelemaan.
Kerran yks tuuraajani oli sitten ottanut sairaan koiransa duuniin... sitä koiran karvaa oli joka paikassa ja paskasia tassun kuvia joka puolella... meikä sitten joutui lähtemään kesken duunipäivän lekuriin spiroon kun ei mennyt tavan lääkkeillä ohi allergia kohtaus.
Ei kaikki tykkää koirista, eikä tarvikkaan tykätä. Voi olla allergiaa tai pelkää koiria tai ei muutn vaan tykkää koirista.
Ei kaikki tykkää siitäkään että toinen ihminen tulee lähelle.
Jokaisella on oikeus määritellä oma alueensa, eikä sinne tule päästää koiraakaan lupaa saamatta.
En pidä koirista. Pelkään niitä. En kuitenkaan vihaa niitä. En pitäsisi, jos joku toisi töihin koiran ja koira vielä lähestyisi minuun ihan kiinni asti. Minulla on koskemattomuussuoja työpaikallani koirista. Työpaikalleni ei koirat kuulu. Kukaan ei ole onneksi tuonutkaan koskaan elukoitaan töihin. Lapsista ei voida puhua edes saman pöydän ääressä. Eli on aivan eriasia, jos joku äitiyslomalainen käy näyttämässä vauvaansa. Ei hänkään pakolla vauvaansa toisten syliin laita.
En ymmärrä mikä ap:lla on ongelma asiassa. Miksi yleensä vei koiran töihin?