Me Naiset - Anni Sinnemäen ristiriita
Pikkuyksityiskohta mutta jotenkin niin huvittava. Kaikkien cityvihreitten äiti ja esikuva Anni Sinnemäki on naimisissa rekkoja maahantuovan yrityksen omistajan kanssa. Siinä ei paljon katupölyä ja dieselin hiukkaspäästöjä kannata enää yskiskellä eikä ainakaan lakiteitse rajoitella, näkyy nimittäin heti kotona leivänpäällyksen puuttumisena... no toisaalta, kyllähän sitä kansanedustajan palkalla ja eläkkeellä tietysti siivun ostaa jos toisenkin.
Kommentit (99)
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 15:50"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 15:29"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 14:59"]
Vihreissä kyllä on huomattavasti talousalan koulutuksen saaneita kuin persuissa ikinä.
[/quote]
No ei kyllä ole. Kauppa- ja taloustieteilijöiden joukossa vihreiden, punikkien ja muiden totalitarismia haikailevien kannatus on hyvin vähäistä. He kun ymmärtävät mistä sitä raha tulee ja millaista työtä siihen vaaditaan. Vihreät ovat kunnostautuneet lähinnä erilaisten haitallisten rajoitusten synnyttämisessä ja veronmaksajien rahan haaskaamisessa.
[/quote]
Edelleenkin sinä mutuilet, panepa lähdettä esiin.
Ainakin voi tämän ketjun perusteella sanoa, että vihreät esittävät evidenssiä ja perustelevat ja ymmärtävät lähdekritiikkiä. Toisin kuin sinä.
[/quote]
Vihreiden puoluetoimistostako kirjoittelet? Vihreille on tyypillistä uskoa kritiikittömästi kaikenlaiseen soopaan kuten ilmastonmuutoshuijaukseen. Vihreiden politiikkaa kuvaa muutenkin paljon paremmin mutuilu ja uskomukset kuin päätösten tekeminen faktojen perusteella.
Vai että ilmastonmuutoshuijaus. No niin, kaikki uskottavuutesi meni kyllä näissä kritiikeissä.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 16:00"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 15:50"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 14:59"]
Vihreissä kyllä on huomattavasti talousalan koulutuksen saaneita kuin persuissa ikinä.
[/quote]
No ei kyllä ole. Kauppa- ja taloustieteilijöiden joukossa vihreiden, punikkien ja muiden totalitarismia haikailevien kannatus on hyvin vähäistä. He kun ymmärtävät mistä sitä raha tulee ja millaista työtä siihen vaaditaan. Vihreät ovat kunnostautuneet lähinnä erilaisten haitallisten rajoitusten synnyttämisessä ja veronmaksajien rahan haaskaamisessa.
[/quote]
Edelleenkin sinä mutuilet, panepa lähdettä esiin.
Ainakin voi tämän ketjun perusteella sanoa, että vihreät esittävät evidenssiä ja perustelevat ja ymmärtävät lähdekritiikkiä. Toisin kuin sinä.
[/quote]
Vihreiden puoluetoimistostako kirjoittelet? Vihreille on tyypillistä uskoa kritiikittömästi kaikenlaiseen soopaan kuten ilmastonmuutoshuijaukseen. Vihreiden politiikkaa kuvaa muutenkin paljon paremmin mutuilu ja uskomukset kuin päätösten tekeminen faktojen perusteella.
[/quote]
Älä venkoile siellä, vaan vastaa. Olen pyytänyt sinulta jo kahdesti lähdettä, mutta sinulla siis ilmeisesti ei niitä ole, vaan mutuilet ihan perstuntumalla.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 16:00"]
[/quote]
En ole tuo kirjoittaja, jolle vastasit, mutta ns. ilmastokriittiset tutkimukset (ts. tutkimukset, joissa on todettu, että ihmisen toiminta ei vaikuta ilmastoon) on monilta osin kivihiilimogulien rahoittamaa, eikä siksi minusta täytä luotettavan tutkimuksen kriteerejä.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 15:33"]
Miten sä, palstapersu, suojelisit ympäristöä? Voisitko hieman esitellä niitä periaatteita, joiden kautta ympäristönsuojelu pitäisi toteuttaa?
[/quote]Esim siten että säännöt olisi kaikille samat. Nythän VIHREÄT EU:ssa ajoivat läpi hankkeen joka nostaa suomalaisten vientiyritysten kuljetuskustannuksia järjettömästi, mutta ei tee sitä muille Euroopan maille. Aivan kuin Suomi ei olisi jo muutenkin riittävän vittumaisessa paikassa kilpailla kansainvälisten yritysten kanssa.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 16:07"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 15:33"]
Miten sä, palstapersu, suojelisit ympäristöä? Voisitko hieman esitellä niitä periaatteita, joiden kautta ympäristönsuojelu pitäisi toteuttaa?
[/quote]Esim siten että säännöt olisi kaikille samat. Nythän VIHREÄT EU:ssa ajoivat läpi hankkeen joka nostaa suomalaisten vientiyritysten kuljetuskustannuksia järjettömästi, mutta ei tee sitä muille Euroopan maille. Aivan kuin Suomi ei olisi jo muutenkin riittävän vittumaisessa paikassa kilpailla kansainvälisten yritysten kanssa.
[/quote]
Voisitko laittaa linkin tuohon päätökseen, tutustuisin mielelläni!
Ja voisitko myös kertoa lisää konkreettisia ympäristönsuojelun keinoja!
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 14:33"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 13:29"]
No kyllä vihreät (ainakin ne humanisteimmat cityvihreät) vastustaa mitä tahansa kuljetusta ja tekniikkaa ylipäänsä. Useimmille cityvihreille kun sähköä tulee töpselistä ja maitoa lähikaupasta...
[/quote]
En tajua, mistä nämä tuulesta temmatut käsitykset cityvihreistä ovat lähtöisin. Olen kai aina perus "cityvihreä" ja olen kyllä jo ihan vauvasta asti tiennyt, mistä maito tulee. Isovanhemnpani pyörittivät maitotilaa vielä silloin kun olin pikkulapsi, joten epäselväksi ei todellakaan ole jäänyt. Sitä paitsi en todellakaan vastusta "mitä tahansa kuljetusta ja tekniikkaa ylipäänsä". Päin vastoin, olen sillä tavalla realisti, että ymmärrän, ettei 95 % ihmisistä ole valmis muuttamaan kulutustottumuksiaan ympäristön vuoksi, joten miedän on pakko panostaa uuden ja entistä ympäristöystävällisemmän tekniikan kehitykseen. Ja kyllähän ääliökin tajuaa, että jotenkin se Suomessakin kasvatettu ruoka on kuljetettava pellolta ruokapöytään ja on paljon parempi, että se tuodaan sieltä rekalla, kuin että jokainen lähtee sitä omalla autollaan hakemaan :)
Ja vielä mitä vihreyteen tulee, niin mun mielestä nykyisen vihreyden perusidea on se, että yritetään estää yhteiskuntaa sahaamasta poikki sitä omaa oksaa. Eli ei kielletä kaikkea mahdollista, vaan pyritään ohjaamaan ja muuttamaan toimintaamme kestäväksi. Varmasti myös Anni Sinnemäki tietää, että myös hänen miehensä firman kannattaa tehdä taloudellisia uhrauksia nyt, jotta myös heidän vauvansa voisi isona kuljetella itselleen leipää ja päällisiä jostain.
[/quote]Vihreiden politiikka on ulkoistanut suomen saasteet ja tuonut työttömyyttä tilalle. Lue Eija-Riittaa Koroholan kirjoitus aiheesta.
Vihreiden ongelma on se että vihreissä ei ole ihmisiä jotka olisi töissä missään järkevässä ammatissa. Lähes kaikki on jotain elättejä julkisella puolella, duunareita ei ole, eikä realismia.
[/quote]
Joo, tätä käsitystä persut hellii myös. Kuitenkin myös Yhdysvalloissa, joissa minkäänlainen vihreä puolue ei koskaan ole ollut vallassa ja teollisuuden päästöjen kontrollointi ja muu ympäristöajattelu (mm. polttoaineen verotuksessa) ei ole koskaan lyönyt läpi, teollisuus on myös siirtynyt Kiinaan. Googleta termi Chimerica, jos et asiaa tunne.
Mä kyllä näkisin teollisuuden siirtymisen syynä ennemminkin sen, että osakkeenomistajien lompakkojen lihottaminen siirtyminen yhtiöiden pääasialliseksi tavoitteeksi tuotteiden valmistamisen sijasta yhdistettynä kertakäyttökulutuksen trendiin on suurempana syynä teollisuuden häpymiseen Euroopasta - kuten myös Yhdysvalloista.
[/quote]johtuisko Amerikkalaisen teollisuuden kiinaan vienti siitä että Amerikan kilpailukyky on huono?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 16:09"]
No kyllä vihreät (ainakin ne humanisteimmat cityvihreät) vastustaa mitä tahansa kuljetusta ja tekniikkaa ylipäänsä. Useimmille cityvihreille kun sähköä tulee töpselistä ja maitoa lähikaupasta...
[/quote]
En tajua, mistä nämä tuulesta temmatut käsitykset cityvihreistä ovat lähtöisin. Olen kai aina perus "cityvihreä" ja olen kyllä jo ihan vauvasta asti tiennyt, mistä maito tulee. Isovanhemnpani pyörittivät maitotilaa vielä silloin kun olin pikkulapsi, joten epäselväksi ei todellakaan ole jäänyt. Sitä paitsi en todellakaan vastusta "mitä tahansa kuljetusta ja tekniikkaa ylipäänsä". Päin vastoin, olen sillä tavalla realisti, että ymmärrän, ettei 95 % ihmisistä ole valmis muuttamaan kulutustottumuksiaan ympäristön vuoksi, joten miedän on pakko panostaa uuden ja entistä ympäristöystävällisemmän tekniikan kehitykseen. Ja kyllähän ääliökin tajuaa, että jotenkin se Suomessakin kasvatettu ruoka on kuljetettava pellolta ruokapöytään ja on paljon parempi, että se tuodaan sieltä rekalla, kuin että jokainen lähtee sitä omalla autollaan hakemaan :)
Ja vielä mitä vihreyteen tulee, niin mun mielestä nykyisen vihreyden perusidea on se, että yritetään estää yhteiskuntaa sahaamasta poikki sitä omaa oksaa. Eli ei kielletä kaikkea mahdollista, vaan pyritään ohjaamaan ja muuttamaan toimintaamme kestäväksi. Varmasti myös Anni Sinnemäki tietää, että myös hänen miehensä firman kannattaa tehdä taloudellisia uhrauksia nyt, jotta myös heidän vauvansa voisi isona kuljetella itselleen leipää ja päällisiä jostain.
[/quote]Vihreiden politiikka on ulkoistanut suomen saasteet ja tuonut työttömyyttä tilalle. Lue Eija-Riittaa Koroholan kirjoitus aiheesta.
Vihreiden ongelma on se että vihreissä ei ole ihmisiä jotka olisi töissä missään järkevässä ammatissa. Lähes kaikki on jotain elättejä julkisella puolella, duunareita ei ole, eikä realismia.
[/quote]
Joo, tätä käsitystä persut hellii myös. Kuitenkin myös Yhdysvalloissa, joissa minkäänlainen vihreä puolue ei koskaan ole ollut vallassa ja teollisuuden päästöjen kontrollointi ja muu ympäristöajattelu (mm. polttoaineen verotuksessa) ei ole koskaan lyönyt läpi, teollisuus on myös siirtynyt Kiinaan. Googleta termi Chimerica, jos et asiaa tunne.
Mä kyllä näkisin teollisuuden siirtymisen syynä ennemminkin sen, että osakkeenomistajien lompakkojen lihottaminen siirtyminen yhtiöiden pääasialliseksi tavoitteeksi tuotteiden valmistamisen sijasta yhdistettynä kertakäyttökulutuksen trendiin on suurempana syynä teollisuuden häpymiseen Euroopasta - kuten myös Yhdysvalloista.
[/quote]johtuisko Amerikkalaisen teollisuuden kiinaan vienti siitä että Amerikan kilpailukyky on huono?
[/quote]
Mutta miten ihmeessä se on niin huonoksi päässyt, kun siellä ei ole vihreitä panemassa kapuloita rattaisiin ympäristösäännösten muodossa?
Vihreiden johto näyttää esimerkkiä miten pienennetään hiilijalanjälkeä ja saadaan Suomeen verotuloja: Pekka Haavisto osti hiilijalanjälkirikkaan 400 m² ökytalon, Ville Niinistö ajaa törkeää ja päästörikasta ylinopeutta, sama herra kiertää autoveroa ja puoluetoverinsa Hautala maksaa pimeitä palkkoja.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 16:30"]
Vihreiden johto näyttää esimerkkiä miten pienennetään hiilijalanjälkeä ja saadaan Suomeen verotuloja: Pekka Haavisto osti hiilijalanjälkirikkaan 400 m² ökytalon, Ville Niinistö ajaa törkeää ja päästörikasta ylinopeutta, sama herra kiertää autoveroa ja puoluetoverinsa Hautala maksaa pimeitä palkkoja.
[/quote]
Älkää tehkö niin kuin me teemme, vaan niin kuin me sanomme!
T. Vihreä eliitti
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 16:13"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 16:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mutta miten ihmeessä se on niin huonoksi päässyt, kun siellä ei ole vihreitä panemassa kapuloita rattaisiin ympäristösäännösten muodossa?
[/quote]Iso kotimarkkina, ei ole tarvinnut koskaan kilpailla ulkomaiden kanssa.
Vihreissähän on selvästi vähemmän yrittäjiä esim. persuihin verrattuna, joten tukee hyvin faktaa, että vihreät ovat enemmän kouluttautuneet alalle, jossa verorahojen tuotto Suomelle on aika heikko.
Miten niin vihreät ovat kouluttautuneet aloille, jotka tuottavat huonosti? Katsopa vaikka Helsingin ja Espoon parjattuja cityvihreitä, koulutusta löytyy tekniikan tohtorista pelkän peruskoulun käyneeseen ja kaikkea siltä väliltä. Humanisteja on pieni vähemmistö. Mitäs tuottavia aloja ne persut edustavatkaan?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 16:30"]
[/quote]
blaatiblaa. Joka kerta, kun sinulta tivataan mutuillesi lähdettä, välttelet vaihtamalla puheenaihetta.
Edelleen vaadin sinulta lähdettä väitteellesi, että vihreät ovat kaikki humanisteja ja heitä ei ole ekonomisteissa tai insinööreissä.
Mitä tulee tuohon länkytykseen mm. Haaviston talosta, niin se "ökytalo" on oikeasti 113 neliön kerrostalokolmio, satakunta vuotta vanhasta talosta.
http://www.iltalehti.fi/presidentinvaalit/201112150121150_pd.shtml
Niinistö puolestaan ei ajanut päästörikkaalla autolla, vaan Lexus hybridillä.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288557617519.html
Autoveroa hän "kiersi" olemalla tietämätön autoveron kaikista kiemuroista. Tiesitkö sinä, että autolla ei saa ajaa naapurimaassa kuin niin, että se, jonka nimiin auto on rekisteröity, on mukana autossa...? Minä en ainakaan tiennyt. Auto on seissyt Suomessa talven yli, koska se oli kesärenkaissa, eikä Niinistö halunnut vaimonsa lähtevän liukastelemaan sillä talvikeleillä takaisin Ruotsiin.
http://www.hs.fi/kotimaa/Ministeri+Niinist%C3%B6n+autoilu+rikkoi+autoverolakia/a1365996373882
Tuossa on minusta harvinaisen vähän merkkejä tietoisen epärehellisestä toiminnasta.
Hautala toimi tyhmästi, olen samaa mieltä. Toisaalta, joka ei koskaan ole itse maksanut esim. lastenvahdille palkkaa pimeästi, koska ei ole jaksanut alkaa selvittää pikkusummien eri sivukuluja ja loputonta paperisotaa, voi tässä heittää kiven - muut oikeastaan eivät.
Kun palstalle tulee näitä raivonpurkauksia vihreitä kohtaan, niin silloin kannattaa tarkistaa että mikä persuilla on tällä kertaa mennyt vikaan. Veikkaan että se on toi uutinen että persut on Suomen inhotuin puolue.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 16:58"] [quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 16:30"]Vihreiden johto näyttää esimerkkiä miten pienennetään hiilijalanjälkeä ja saadaan Suomeen verotuloja: Pekka Haavisto osti hiilijalanjälkirikkaan 400 m² ökytalon, Ville Niinistö ajaa törkeää ja päästörikasta ylinopeutta, sama herra kiertää autoveroa ja puoluetoverinsa Hautala maksaa pimeitä palkkoja.[/quote]blaatiblaa. Joka kerta, kun sinulta tivataan mutuillesi lähdettä, välttelet vaihtamalla puheenaihetta.Edelleen vaadin sinulta lähdettä väitteellesi, että vihreät ovat kaikki humanisteja ja heitä ei ole ekonomisteissa tai insinööreissä.Mitä tulee tuohon länkytykseen mm. Haaviston talosta, niin se "ökytalo" on oikeasti 113 neliön kerrostalokolmio, satakunta vuotta vanhasta talosta.http://www.iltalehti.fi/presidentinvaalit/201112150121150_pd.shtmlNiinistö puolestaan ei ajanut päästörikkaalla autolla, vaan Lexus hybridillä.http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288557617519.htmlAutoveroa hän "kiersi" olemalla tietämätön autoveron kaikista kiemuroista. Tiesitkö sinä, että autolla ei saa ajaa naapurimaassa kuin niin, että se, jonka nimiin auto on rekisteröity, on mukana autossa...? Minä en ainakaan tiennyt. Auto on seissyt Suomessa talven yli, koska se oli kesärenkaissa, eikä Niinistö halunnut vaimonsa lähtevän liukastelemaan sillä talvikeleillä takaisin Ruotsiin.http://www.hs.fi/kotimaa/Ministeri+Niinist%C3%B6n+autoilu+rikkoi+autoverolakia/a1365996373882Tuossa on minusta harvinaisen vähän merkkejä tietoisen epärehellisestä toiminnasta.Hautala toimi tyhmästi, olen samaa mieltä. Toisaalta, joka ei koskaan ole itse maksanut esim. lastenvahdille palkkaa pimeästi, koska ei ole jaksanut alkaa selvittää pikkusummien eri sivukuluja ja loputonta paperisotaa, voi tässä heittää kiven - muut oikeastaan eivät. [/quote]
Tiedän autoverosta tuon; tottakai minäkin haluaisin ostaa vaikka Ruotsista auton ja ajaisin sillä täällä. Miksi Ville osti Ruotsista auton... ettei vaan vilkaissut hintoja ennen ostopäätöstä?
Vihreiden olisi syytä ne verot maksaa ja ainakin johtavissa asemissa, koska itsehän he mm. autoveroa puolustavat.
Ville Niinistöllä ei ole autoa, hänen ex-vaimollaan sen sijaan on. Niinistö kuuluu (kuului) city car clubiin, jolta voi vuokrata autoja. Hänellä ei siis ole omaa hybridiautoa.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 17:07"]
Ville Niinistöllä ei ole autoa, hänen ex-vaimollaan sen sijaan on. Niinistö kuuluu (kuului) city car clubiin, jolta voi vuokrata autoja. Hänellä ei siis ole omaa hybridiautoa.
[/quote]
Ei kai poliitikko nyt mitään osta jos sitä ei saa veronmaksajien piikkiin.
Voithan säkin vuokrata hybridiauton koska tahansa.
Mielestäni Vihreät puolustavat erityisesti uuden teknologian käyttöä ja suosivat erityisesti skype- yms. kokouksia, joissa ei tarvitse matkustaa paikan päälle.