Me Naiset - Anni Sinnemäen ristiriita
Pikkuyksityiskohta mutta jotenkin niin huvittava. Kaikkien cityvihreitten äiti ja esikuva Anni Sinnemäki on naimisissa rekkoja maahantuovan yrityksen omistajan kanssa. Siinä ei paljon katupölyä ja dieselin hiukkaspäästöjä kannata enää yskiskellä eikä ainakaan lakiteitse rajoitella, näkyy nimittäin heti kotona leivänpäällyksen puuttumisena... no toisaalta, kyllähän sitä kansanedustajan palkalla ja eläkkeellä tietysti siivun ostaa jos toisenkin.
Kommentit (99)
Jatkaako Anni nyt naimalakkoa, kun pääsi naimisiin, eikä tarvitse lähiaikoina avioitua?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 14:48"]
Noiden jätevesijärjestelmien kanssa on esim. juuri se ongelma, että vihreiden (ja muiden viherpopulistien) vaatimuksesta asia on lyöty lakiin, ennenkuin on olemassa ympäri vuoden ja kauemmin kuin kaksi vuotta toimivaa teknologiaa. Tällä hetkellä kukaan valmistaja ei voi taata järjestelmänsä toimivuutta ja lopputuloksena on valtava rahamenetys ja toimimaton järjestelmä. Eli juuri tätä tarkoitettiin edellä - ideologia ennen realiteetteja ja toimivaa teknologiaa.
[/quote]
Oon samaa mieltä siitä, että laki oli hätiköity, ts. ennenaikainen, mutta toisaalta kuitenkin olen sitäkin mieltä, että se on ihan tarpeellinen. Ympäristö kun ei ole semmoinen juttu, joka olisi jotenkin irrallinen meidän ihmisten hyvinvoinnista, vaan sitä pitäisi riittää myös jälkipolville. En oikein pysty näkemään ympäristön suojelua populismina.
Muuten, mun mielestä tässä jätevesiasiassa on unohdettu kuivakäymälät lähes kokonaan, mikä on sääli, koska siinä on paskan kannalta hyvin toimiva ratkaisu!
Terv. se maalla asuva cityvihreä humanisti
Vihreissä kyllä on huomattavasti talousalan koulutuksen saaneita kuin persuissa ikinä.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 14:54"]
Vihreissä on nimenomaan humanisteja ja vastaavat tiedot omaavia. Ekonomisteja ei paljon näy. Mistähän johtuu.
[/quote]
Lähde?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 14:51"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 14:48"]
No, entä pihvi on murha -tyyppi, joka kuitenkin tupakoi? Tuttavapiiriin kuuluu parikin tälläistä intomielistä kasvissyöjä/ituhippi tapausta
Tupakan kasvatus on todellista luonnonvarojen tuhlausta, eihän siitä ole edes mitään hyötyä kenellekkään. Lihasta sentään saa energiaa elämiseen.
[/quote]
Onko sulla sellainen ajatus, että kaikki ekologisia arvoja ajattelevat ihmiset ovat ikään kuin kollektiivisesti vastuussa kaikkien muiden samoja arvoja arvostavien kanssa? Tarkoitan siis, että pitäisikö esim. minulla - tupakoimattomalla kasvissyöjällä - olla joku selitys tuolle kirjoittamallesi esimerkille?
[/quote]
Ei tietenkään kaikki ole kollektiivisessa vastuussa, tunnen useita ihmisiä joiden kanssa asioista voi puhua.
Olen vain mietiskellyt näiden parin tuttavan ajatusmaailmaa. He on näitä ensimmäisiä vihreitä :) Keskustelu menee helposti ärsyttäväksi inttämiseksi ja meidän muiden syyttelyksi. Joskus ihan uteliaisuudesta olen maininnut tupakan, niin "se on ihan eri juttu..."
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 13:15"]
Pikkuyksityiskohta mutta jotenkin niin huvittava. Kaikkien cityvihreitten äiti ja esikuva Anni Sinnemäki on naimisissa rekkoja maahantuovan yrityksen omistajan kanssa. Siinä ei paljon katupölyä ja dieselin hiukkaspäästöjä kannata enää yskiskellä eikä ainakaan lakiteitse rajoitella, näkyy nimittäin heti kotona leivänpäällyksen puuttumisena... no toisaalta, kyllähän sitä kansanedustajan palkalla ja eläkkeellä tietysti siivun ostaa jos toisenkin.
[/quote]
Ap,
mikä on sinusta ekologisempi tapa kuljettaa tuotteita vaikkapa Euroopasta Suomeen tai Suomen päästä toiseen? Laivoilla rannikloille tottakai, mutta entä rannikoilta eteenpäin? Edes tavarajunat eivät kulje Suomen kaikkiin osiin.
Anni Sinnemäki ja varsinkin hänen yksityiselämänsä on mulle aikalailla EVVK. Enemmän kiinnostaa ap:n ekologinen ajattelu.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 14:33"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 13:29"]
No kyllä vihreät (ainakin ne humanisteimmat cityvihreät) vastustaa mitä tahansa kuljetusta ja tekniikkaa ylipäänsä. Useimmille cityvihreille kun sähköä tulee töpselistä ja maitoa lähikaupasta...
[/quote]
En tajua, mistä nämä tuulesta temmatut käsitykset cityvihreistä ovat lähtöisin. Olen kai aina perus "cityvihreä" ja olen kyllä jo ihan vauvasta asti tiennyt, mistä maito tulee. Isovanhemnpani pyörittivät maitotilaa vielä silloin kun olin pikkulapsi, joten epäselväksi ei todellakaan ole jäänyt. Sitä paitsi en todellakaan vastusta "mitä tahansa kuljetusta ja tekniikkaa ylipäänsä". Päin vastoin, olen sillä tavalla realisti, että ymmärrän, ettei 95 % ihmisistä ole valmis muuttamaan kulutustottumuksiaan ympäristön vuoksi, joten miedän on pakko panostaa uuden ja entistä ympäristöystävällisemmän tekniikan kehitykseen. Ja kyllähän ääliökin tajuaa, että jotenkin se Suomessakin kasvatettu ruoka on kuljetettava pellolta ruokapöytään ja on paljon parempi, että se tuodaan sieltä rekalla, kuin että jokainen lähtee sitä omalla autollaan hakemaan :)
Ja vielä mitä vihreyteen tulee, niin mun mielestä nykyisen vihreyden perusidea on se, että yritetään estää yhteiskuntaa sahaamasta poikki sitä omaa oksaa. Eli ei kielletä kaikkea mahdollista, vaan pyritään ohjaamaan ja muuttamaan toimintaamme kestäväksi. Varmasti myös Anni Sinnemäki tietää, että myös hänen miehensä firman kannattaa tehdä taloudellisia uhrauksia nyt, jotta myös heidän vauvansa voisi isona kuljetella itselleen leipää ja päällisiä jostain.
[/quote]Vihreiden politiikka on ulkoistanut suomen saasteet ja tuonut työttömyyttä tilalle. Lue Eija-Riittaa Koroholan kirjoitus aiheesta.
Vihreiden ongelma on se että vihreissä ei ole ihmisiä jotka olisi töissä missään järkevässä ammatissa. Lähes kaikki on jotain elättejä julkisella puolella, duunareita ei ole, eikä realismia.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 14:33"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 13:29"]
No kyllä vihreät (ainakin ne humanisteimmat cityvihreät) vastustaa mitä tahansa kuljetusta ja tekniikkaa ylipäänsä. Useimmille cityvihreille kun sähköä tulee töpselistä ja maitoa lähikaupasta...
[/quote]
En tajua, mistä nämä tuulesta temmatut käsitykset cityvihreistä ovat lähtöisin. Olen kai aina perus "cityvihreä" ja olen kyllä jo ihan vauvasta asti tiennyt, mistä maito tulee. Isovanhemnpani pyörittivät maitotilaa vielä silloin kun olin pikkulapsi, joten epäselväksi ei todellakaan ole jäänyt. Sitä paitsi en todellakaan vastusta "mitä tahansa kuljetusta ja tekniikkaa ylipäänsä". Päin vastoin, olen sillä tavalla realisti, että ymmärrän, ettei 95 % ihmisistä ole valmis muuttamaan kulutustottumuksiaan ympäristön vuoksi, joten miedän on pakko panostaa uuden ja entistä ympäristöystävällisemmän tekniikan kehitykseen. Ja kyllähän ääliökin tajuaa, että jotenkin se Suomessakin kasvatettu ruoka on kuljetettava pellolta ruokapöytään ja on paljon parempi, että se tuodaan sieltä rekalla, kuin että jokainen lähtee sitä omalla autollaan hakemaan :)
Ja vielä mitä vihreyteen tulee, niin mun mielestä nykyisen vihreyden perusidea on se, että yritetään estää yhteiskuntaa sahaamasta poikki sitä omaa oksaa. Eli ei kielletä kaikkea mahdollista, vaan pyritään ohjaamaan ja muuttamaan toimintaamme kestäväksi. Varmasti myös Anni Sinnemäki tietää, että myös hänen miehensä firman kannattaa tehdä taloudellisia uhrauksia nyt, jotta myös heidän vauvansa voisi isona kuljetella itselleen leipää ja päällisiä jostain.
[/quote]Vihreiden politiikka on ulkoistanut suomen saasteet ja tuonut työttömyyttä tilalle. Lue Eija-Riittaa Koroholan kirjoitus aiheesta.
Vihreiden ongelma on se että vihreissä ei ole ihmisiä jotka olisi töissä missään järkevässä ammatissa. Lähes kaikki on jotain elättejä julkisella puolella, duunareita ei ole, eikä realismia.
[/quote]
Joo, tätä käsitystä persut hellii myös. Kuitenkin myös Yhdysvalloissa, joissa minkäänlainen vihreä puolue ei koskaan ole ollut vallassa ja teollisuuden päästöjen kontrollointi ja muu ympäristöajattelu (mm. polttoaineen verotuksessa) ei ole koskaan lyönyt läpi, teollisuus on myös siirtynyt Kiinaan. Googleta termi Chimerica, jos et asiaa tunne.
Mä kyllä näkisin teollisuuden siirtymisen syynä ennemminkin sen, että osakkeenomistajien lompakkojen lihottaminen siirtyminen yhtiöiden pääasialliseksi tavoitteeksi tuotteiden valmistamisen sijasta yhdistettynä kertakäyttökulutuksen trendiin on suurempana syynä teollisuuden häpymiseen Euroopasta - kuten myös Yhdysvalloista.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 14:59"]
Vihreissä kyllä on huomattavasti talousalan koulutuksen saaneita kuin persuissa ikinä.
[/quote]
No ei kyllä ole. Kauppa- ja taloustieteilijöiden joukossa vihreiden, punikkien ja muiden totalitarismia haikailevien kannatus on hyvin vähäistä. He kun ymmärtävät mistä sitä raha tulee ja millaista työtä siihen vaaditaan. Vihreät ovat kunnostautuneet lähinnä erilaisten haitallisten rajoitusten synnyttämisessä ja veronmaksajien rahan haaskaamisessa.
Miten sä, palstapersu, suojelisit ympäristöä? Voisitko hieman esitellä niitä periaatteita, joiden kautta ympäristönsuojelu pitäisi toteuttaa?
Hitto! Vihreillä on ollut eduskunnassa enimmillään 15 kansanedustajaa ja enimmillään kolme ministeriä hallituksessa, mutta tätä ketjua lukiessa voisi kuvitella, että Vihreät on ollut monta hallitusta putkeen pääministeripuolueena! Miten noin pienellä puolueella voikaan olla noin suuri valta...
Palstan mukaan on vain vihreitä ja persuja, jos et kannata vihreitä, olet persu. Vihreillä on 10 kansanedustajaa, persuilla palstan mukaan siis 190?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 15:36"]
Hitto! Vihreillä on ollut eduskunnassa enimmillään 15 kansanedustajaa ja enimmillään kolme ministeriä hallituksessa, mutta tätä ketjua lukiessa voisi kuvitella, että Vihreät on ollut monta hallitusta putkeen pääministeripuolueena! Miten noin pienellä puolueella voikaan olla noin suuri valta...
[/quote]
Nykyiseenkin hallitukseen Kataisen oli pakko ottaa vihreät, joten he saivat läpi täysin idioottimaisia vaatimuksiaan hallitusneuvotteluissa. Jos Suomi olisi aito demokratia ja kansalaisille annettaisiin mahdollisuus vaikuttaa asioihin suoraan esim. kansanäänestyksillä, niin viherpiiperöt eivät todellakaan hyppisi silmille nykyisellä tavalla. Sama pätee myös kommari-vasemmistoliittoon.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 15:38"]
Palstan mukaan on vain vihreitä ja persuja, jos et kannata vihreitä, olet persu. Vihreillä on 10 kansanedustajaa, persuilla palstan mukaan siis 190?
[/quote]
Mä en ajattele, että kaikki "vihreiden vastustajat" ovat persuja, mutta olen havainnut, että tällä palstalla ainakin äänekkäimmät räkyttjät tuntuisivat olevan.
Ok, otetaan uusiksi. Sinä, jonka mielestä Vihreiden ympäristönsuojelu on tyhmää: miten sinun mielestäsi ympäristöä kannattaisi suojella?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 15:41"]
[/quote]
Nykyiseenkin hallitukseen Kataisen oli pakko ottaa vihreät, joten he saivat läpi täysin idioottimaisia vaatimuksiaan hallitusneuvotteluissa. Jos Suomi olisi aito demokratia ja kansalaisille annettaisiin mahdollisuus vaikuttaa asioihin suoraan esim. kansanäänestyksillä, niin viherpiiperöt eivät todellakaan hyppisi silmille nykyisellä tavalla. Sama pätee myös kommari-vasemmistoliittoon.
[/quote]
Ok! Kun sulla selvästi on noin paljon mielipiteitä, voisitko vielä vastata siihen, miten ja millaisista asioista kansanäänestyksiä pitäisi järjestää, ja miten varmistettaisiin, että äänestäjillä on tarpeeksi tietoa päättää asioista? (Käsittääkseni edustuksellinen demokratia perustuu esim. siihen, että päätoimisilla päättäjillä on palkkatulojen turvin aikaa perehtyä asioihin, joista he päättävät - itse olen ollut luottamustoimissa päättämässä suht pienistä asioista, mutta olen kyllä havainnut, että se asioihin tutustuminen vie aivan helvetisti aikaa ja kapasiteettia.)
Lisäksi haluaisin kysyä sinulta, miten juuri sinun mielestäsi ympäristöä pitäisi suojella.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 15:29"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 14:59"]
[/quote]
No ei kyllä ole. Kauppa- ja taloustieteilijöiden joukossa vihreiden, punikkien ja muiden totalitarismia haikailevien kannatus on hyvin vähäistä. He kun ymmärtävät mistä sitä raha tulee ja millaista työtä siihen vaaditaan. Vihreät ovat kunnostautuneet lähinnä erilaisten haitallisten rajoitusten synnyttämisessä ja veronmaksajien rahan haaskaamisessa.
[/quote]
Edelleenkin sinä mutuilet, panepa lähdettä esiin.
Ainakin voi tämän ketjun perusteella sanoa, että vihreät esittävät evidenssiä ja perustelevat ja ymmärtävät lähdekritiikkiä. Toisin kuin sinä.
[/quote]
Kieltämättä se, että teollisuus siirtyy sinne, missä tuotanto on halvinta on vakava ongelma niin länsimaiden työllisyystilanteen kuin ympäristönkin kannalta, kehittyvissä maissa kun ei paljon ympärisstön suojelusta vielä tarvitse välittää. Mutta onko tämä vihreiden vika? Mitä olisimme voineet tehdä estääksemme tämän? Olisiko meidän pitänyt suostua tuntuviin, suorastaan järjettömiin, palkkkojen alennuksiin ja lisäksi antaa teollisuuden saastustaa täysin vapaasti? Täysin järjetöntä.
Koska luonnollisesti vastustan saastuttamista ja työntekijöiden riistoa myös kehitysmaissa, olisin valmis harkitsemaan esimerkiksi korkeampia tulleja tai tuontikieltoja tuotteille, joiden tuotanto ei täytä tiettyjä eettisiä ja ympäristönsuojelullisia kriteereitä. Mukaan tähän hankkeeseen pitäisi tietysti saada vähintään koko EU ja mielellään muutkin länsimaat, kuten USA, Australia ja Kanada. Tämä johtais tietysti tuotteiden hinnan kohoamiseen, mutta mielestäni meillä on siihen varaa. Sen lisäksi, että yritysten olisi pakko parantaa tuotanto-olsuhteita ja -tekniikoita kehittyvissä maissa, se toisi työpaikkoja varmasti myös takaisin länsimaihin, kun tuotantokustannusten välillä ei olisi enää niin suuria eroja.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 15:45"]
[/quote]
[/quote]
Ok! Kun sulla selvästi on noin paljon mielipiteitä, voisitko vielä vastata siihen, miten ja millaisista asioista kansanäänestyksiä pitäisi järjestää, ja miten varmistettaisiin, että äänestäjillä on tarpeeksi tietoa päättää asioista? (Käsittääkseni edustuksellinen demokratia perustuu esim. siihen, että päätoimisilla päättäjillä on palkkatulojen turvin aikaa perehtyä asioihin, joista he päättävät - itse olen ollut luottamustoimissa päättämässä suht pienistä asioista, mutta olen kyllä havainnut, että se asioihin tutustuminen vie aivan helvetisti aikaa ja kapasiteettia.)
Lisäksi haluaisin kysyä sinulta, miten juuri sinun mielestäsi ympäristöä pitäisi suojella.
[/quote]
No eivät nuo nykyisetkään päättäjät asioihin perehdy, vaikka ovat niistä päättämässä. Esimerkkinä nyt vaikka tämä viime viikkojen osinkoverosekoilu. Aivan tavallinen valveutunut kansalainen on huomattavasti paremmin perillä samoista asioista kuin suurin osa kansanedustajista.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 15:54"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 15:45"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No eivät nuo nykyisetkään päättäjät asioihin perehdy, vaikka ovat niistä päättämässä. Esimerkkinä nyt vaikka tämä viime viikkojen osinkoverosekoilu. Aivan tavallinen valveutunut kansalainen on huomattavasti paremmin perillä samoista asioista kuin suurin osa kansanedustajista.
[/quote]
Mä nyt en ihan menisi sanomaan, että päättäjät eivät perehdy asioihin ollenkaan ja että "valveutuneet kansalaiset" olisivat automaattisesti asioista perillä päättäjiä paremmin pelkästään yhden asian perusteella.
Et oikeastaan vastannut viestissäni esitettyihin kysymyksiin, voisitko vielä tehdä sen!
Vihreissä on nimenomaan humanisteja ja vastaavat tiedot omaavia. Ekonomisteja ei paljon näy. Mistähän johtuu.