Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalenterin, bujon ja tehtävälistan käyttö

Vierailija
03.07.2020 |

Viriteltäisiinkö keskustelua ajanhallinnasta? En tahdo saada enää aikaiseksi juuri mitään ja haluaisinkin kuulla muiden ajanhallinnan työkaluista ja rutiineista. Kerro siis parhaat vinkkisi: suunnitteletko jokaisen päiväsi? Käytätkö pelkästään kalenteria vai onko tehtävälistasi erillään kalenterista? Millaista kalenteria tai bujoa käytät? Vinkkejä?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
62/66 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vuosien saatossa kokeillut erinäköisiä ja -nimisiä systeemejä perinteisestä paperikalenterista itse tehtyyn bujoon. Jälkimmäisessä on se etu, että saa sit tosiaan just sellasen kun tarvii. En tehnyt mitään visuaalista pläjäystä, vaan esim. kuukausinäkymän vedin viivottimella ja tussilla yksinkertaisena ruudukkona. 

Bujo oli kätevä silloin, kun aiemmat opinnot vaati jatkuvasti lukuisia pikkutehtäviä ja arjessa oli paljon muistettavaa viikottain. Tein bujon A5-kokoiseen pehmeäkantiseen vihkoon, että oli kevyt kantaa mukana. Ja muutot ym. projektit oli kans siellä.

Nykyään en jaksa näpertää niin paljon. Viikkopöytäkalenteria käytin ekana vuonna yliopistossa ja se autto pysymään kärryillä kurssien kanssa, kun deadlineja oli viikottain. Sekään ei auttanut siihen ongelmaan, etten hahmottanut, paljon mulla on todellisuudessa aikaa opiskelujutuille arjessa. 

Nykyään työpöydän yllä on A4-paperille tehty lista kuluvan jakson deadlineista. Kalenteri puhelimessa, ei-opiskeluun liittyvät 2do-ja ostoslistat puhelimessa, kun ne pitää olla aina mukana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on päiväkirja-bujo-kalenteri eli vihko johon piirrän itse viikkokalenterin, teen tehtävälistoja ja kirjoitan kaikkea muuta sälää. 

Päiväkirja noista tärkein. Valmiit kalenterit ei oikein riitä, on välillä nii paljon sälää työn alla. Tykkään kirjoittaa käsin. 

Vierailija
64/66 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisiko joku jakaa hyviä ajanhallintavinkkejä? Mistä lähteä liikkeelle kun on niin saamaton? 

Tältä YouTube kanavalta löytyy hyviä vinkkejä

Mä olen kanssa seurannut tätä kanavaa. Tuolta löytyy todella paljon hyviä vinkkejä ajanhallinnasta ja siitä miten olla tehokkaampi. Tämä henkilö on opettanut näitä yritysjohtajille ja esim. Oprah on hänen asiakkaansa. Monet vinkit sopii ihan kotikäyttöönkin.

Vierailija
65/66 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalenterien ja bujojen kanssa näprääminen on ajantuhlausta. Tee ne hommat, älä tuhlaa aikaan suunnitteluun.

Jos on pakko tehtävälista olla, niin yksinkertainen lista vaikka puhelimessa riittää ihan hyvin.

Samaa mieltä. Turhaa hienostelua ja yritetään olla tärkeitä.

Vierailija
66/66 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköinen kalenteri, jossa eri asiat eri väreillä; työasiat, harrastusasiat, muut yksityismenot, miehen työmatkat jne. kaikkea en laita kalenteriin; työasioihin esim. vain jotain deadlineja ja asiakastapaamiset, messut jne. Töissä teen paljon rutiinilla; sähköpostit ja muut viestit hoidan heti aamusta alta pois, sitten keskityn muihin töihin ja tarkistan viestit muutaman kerran päivässä. Illalla ennen töistä lähtöä katson taas, että olen reagoinut kaikkiin viesteihin. olen ottanut kaikki äänimerkit ja kuvaruudulle läjähtävät ilmoitukset pois häiritsemästä ja keskeyttämästä työntekoa. Erilaisia projekteja vien eteenpäin yleensä tiettyyn, aiemmin mietittyyn pisteeseen päivittäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän