Poikani 16v palasi lukiolaisten opintomatkalta mukanaan alkoholijuomia
Oli sieltä ostanut kassillisen mietoja alkoholijuomia ja toi ne kotiin, missä on opettajien vastuu tällaisessa tapauksessa, kun matkan piti olla alkoholiton täysin. Mutta ymmärrän täysin että opettaja (reksi tässä tapauksessa) oli hiukan jäävi kieltämään, kun oli omat kassitkin täynnä kiliseviä pulloja.
Itse olen tässä vaan ihan hämmentynyt ja ihmeissäni. Myös pettymyt koulun opettejien käytökseen, kyllä kai sen tietää ettei teinit tuollaisesta välitä. Heti käytetään hyväkseen, kun maan ikärajat sen sallii alkoholin oston 16 vuotiaana.
Mitä mieltä te olette?
Kommentit (25)
Näitä kommentteja ja ap:n tekstiä luettuani en enäää ihmettele ollenkaan, että opettajana toimiva mieheni ei kertakaikkiaaan suostu lähtemään minkäänlaiselle matkalle tai retkelle valvojaksi ( Koulun urheilupäivät poisluken). Oikeastaan ihmettelen suuresti, että joku opettjaa tai rehtori vielä lähtee valvojaksi. Olen myös kuullut karseita juttuja opettajatuttavilta, kuinka lapset siellä reissussa käyttäyttyy.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 12:27"]
Syypää on tulli.
[/quote]
Ehdottomasti! Viranomaistahojen on lapsille raamit luotava! Vastuuntuntoinen vanhempi ottaisi viipymyttä yhteyttä tulliin. Vähintäänkin syyte pitäisi nostaa tullia, sekä koulua vastaan. On heidän vastuullaan, ettei nuoret riko lakeja!
Opettaja ei voi kieltää lastasi ostamasta alkoholia maassa, jossa hän on lain mukaan oikeutettu alkoholin ostoon. Suomen lait pätevät vain Suomessa.
Me saatiin kyll etukäteen lappu, jossa kiellettiin kaikenlainen alkoholinkäyttö vierailevassa maassa, siihen kuuluu myös osto. Ja valvojat tosiaankin tiesi pojan ostoksista, koska oli samaan aikaan kassalla, poika kertoi. En yhtään puolustele poikaani, yleensä toimii ihan järkevästi, mutta kuitenkin nuoret ovat nuoria ja kun tilaisuus tulee, se käytetään hyväksi. Että minusta tässä opettajien toiminta on hiukkasen arveluttavaa, saadaan kotiin lappu jossa alkoholi kyseisellä reissulla kielletään, mutta kuitenkin katsotaan läpi sormien ostaminen ja luulen että poika on myös juoinutkin reissulla.
ap
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 12:24"]
Ole mielissäsi, että toi ne ostokset kotiin, eikä ryypännyt retkellä. Harvinaisen fiksu nuorimies.
[/quote]
Näin niitä vastuunsa tuntevia ja kantavia nuoria kasvatetaan. Fiksua!