Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ai että minua naurattaa armeijalla kehuskelevat tyypit...

Vierailija
03.07.2020 |

Mikä siinä on niin hienoa...?

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea vaan työnhakuun, ellei ole armeija käytynä.

Sori, mutta armeijan käymättömyys ei vaikuta millään tavalla työn saamiseen. Armeijasta ei saa edes kysyä työhaastatteluissa.

Tottakai saa.

Vierailija
62/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan AP:jaa naurattanut 1939 -45, jos meillä ei olisi ollut edes niin sisukasta, vaikkakin huonosti varusteltua armeijaa. Luulen, että Siperiassa olisi voinut olla totisemmat paikat ja pienempi palkka.

En lakkaa ihmettelemästä kuinka inttifanit jaksavat vuodesta toiseen samaistaa itsensä sodassa olleisiin sen perusteella, että ovat käyneet varusmiespalveluksen. Minun aivoillani nähden näissä kahdessa asiassa ei ole mitään samaa. Se, että olet ollut joku alikersantti jossain, ei tee sinusta sodankäynyttä. Vaikuttaa olevan monille todella vaikea asia sisäistää.

Itse olin kuusi kuukautta tykärinä. Välillä todella paskaa, suurimmaksi osaksi vain tylsää. En oppinut mitään kovin erityistä, enkä ole ollut missään yhteyksissä inttikavereihin. Kuntoilun kannaltakin ristiriitaiset kokemukset; p-kaudella kunto parani hiukan, mutta siitä eteenpäin vain lihosin. Jos jotain opin, niin sen, että haluan loppuelämäni vältellä työpaikkoja ja muita organisaatioita, joissa tuollainen inttihenkisyys asuu porukassa ( ja olen tosiaan mm. yhdestä työpaikasta irtisanoutunut kohtuullisen nopeasti, koska päälliköillä oli selvästi puolustusvoimista hankittuja johtamisoppeja käytössä).

M/40

Vuodatuksesi kertoo enemmän sinusta kuin Puolustusvoimista ja varusmiespalveluksesta. Olisit mennyt Reserviupseerikouluun.

Res. Ylil.

Tiedätkö mikä sinulle on kovinta kestää? Se, että en anna mitään arvoa sinulle, vaikka olisit reservin majuri.

You do you and I'll do me.

M/40

Säälittävä luuseri. Ja olevinaan kielimies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit säkin jo tulla tänne 2020 -luvulle. Todella harvassa paikassa tuollaisia enää tuijotellaan. Ellei sitten poliisi tai sotilasuraa suunnittele. :D

Eikös nykyään ole niin, että poliisilta ei edellytetä enää armeijan käymistä?

On, mutta kyllä se armeijan käyminen on plussaa jos poliisikouluun pyrkii.

Vierailija
64/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis muutenkin mussuttajat voisivat joskus edes vähän rehellisesti, edes vähän, miettiä sitä, kenelle ovat velkaa nykyisestä vapaasta olemisesta Suomessa. Jos 80 vuotta sitten täällä olisi heilunut jotain "kannanottajia" hameissa, missä oltaisiin nyt?

Vierailija
65/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit säkin jo tulla tänne 2020 -luvulle. Todella harvassa paikassa tuollaisia enää tuijotellaan. Ellei sitten poliisi tai sotilasuraa suunnittele. :D

Kyllä mulla on jokaisessa työhaastattelussa kysytty. Ja niitä on jotain 10-20 välillä ollut. Ja ei, en ole käynyt armeijaa, mikä on ilmeisesti viimeinen tikki ja töitä ei tipu.

-m39

Hah hah... Olen saanut vapautuksen ja ollut töissä yli kymmenen vuotta eikä kysytty armeijasta mitään. Mitään arkkitehtitoimistoa, ravintolaa, sairaala, pankkia ym. ei varusmiespalvelus kiinnosta. Ainostaan jo haet poliisiksi tai armeijaan niin siellä kysytään.

Vierailija
66/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä armeijan käyneitä kadehtivat sivarit. Ne jotka huomaavat ettei sivari mitenkään aikuistunut heitä.

Armeijan käyneet kaverit ovat usein tottuneet ottamaan vastuuta ja pitämään huolta itsestään ja läheisistään. Sehän ärsyttää sluibailijaa.

Ookei. Armeijassahan juuri ei saa ajatella itse. Mutta tämä ilmeisesti on hyvä juttu matalapalkka-aloilla.

Sanoo sivari. Tällä vuosituhannella asepalveluksensa suorittaneet nauravat kippurassa noille "armeijassa ei saa ajatella" -myyteille.

Okei, mä olin intissä viime vuosituhannen lopulla. Ilmeisesti massiivinen uudistus tapahtui vuosituhannen vaihteessa ja nyt jokainen kiväärimies saa itse päättää mitä tekee.

Just samalla lailla kuin vaikkapa yrityksen työntekijä töissään.

Jos haluaa sooloilla, pitää ryhtyä yksinyrittäjäksi. Firmassa tehdään porukalla yhdessä, mutta jokainen omalla vastuualueellaan koneiston osana toteuttaen sitä yhteistä tehtävää parhaansa mukaan. 

Ja jos firma ei anna sulle menestymisen edellytyksiä, niin sitten vaan vaihdan naapurin firmaan.

Jos sinä et anna firmalle menestymisen edellytyksiä, terve menoa vaan. Puolustusvoimien osalta me kaikki yhdessä ollaan se firma, vätyksistä ei ole kuin harmia. 

Hyvä, sittenhän me ollaan samaa mieltä, asevelvollisuus armeija on menneisyyttä.

Sinulla on kai vaikeuksia ymmärtää asioita laajemminkin. Eihän se menneisyyttä ole vaan se on tätä päivää mitä vahvimmin. Pointti oli siinä, että asevelvollinen antaa tälle porukalle nimeltä Suomen kansa menestymisen mahdollisuudet ja asevelvollisiahan ovat (osa) suomen kansalaiset itse. Siis me kaikki olemme se yksi ja sama porukka, joka itselleen menestymisen mahdollisuudet antaa tai on antamatta. Painolastia ei tarvita, joten kyvyttömät ja raakit pysykööt poissa, mutta yhdessä kaikki menestymään kykenevät myöskin menestyvät. Ei kukaan yksin, ei kukaan muiden kustannuksella. Kaikki yhdessä tai ei lainkaan. 

No eihän me ihan sama porukka ole Jos kyvyttömät raakit pysyköön poissa. Eli ehkä myönnetään että asevelvollisuus on menneisyyttä, nyt pitää katsoa eteenpäin.

Vierailija
67/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä armeijan käyneitä kadehtivat sivarit. Ne jotka huomaavat ettei sivari mitenkään aikuistunut heitä.

Armeijan käyneet kaverit ovat usein tottuneet ottamaan vastuuta ja pitämään huolta itsestään ja läheisistään. Sehän ärsyttää sluibailijaa.

Armeijassa sinulle kerrotaan milloin syöt, milloin nukut, mitä puet päälle ja mitä päivän aikana tehdään. Ikäänkuin kolmevuotiaalle.

Sitä kutsutaan ryhmänhallinnaksi. Harjoitetaan kuuliaisuutta ja järjestystä. Sitä tarvitaan sitten jos olisi tositilanne.

Vierailija
68/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta armeijan käymättömyys ei vaikuta millään tavalla työn saamiseen. Armeijasta ei saa edes kysyä työhaastatteluissa.

Tottakai saa.

Saa mutta ei ole pakko vastata koska ei vaikuta työnsaantiin (paitsi sotilasura). Mutta työkkärissä ei sellaista kysytä.

Vierailija
69/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armeija tekee miehestä pojan. Kaikista armeijasta käyneistä tulee myöhemmin rutisevia nulikoita. Kun vähän pyytää tekemään jotain niin aina vetoavat siihen että armeijassa komenneltiin jo tarpeeksi.

Vierailija
70/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Armeijassa sinulle kerrotaan milloin syöt, milloin nukut, mitä puet päälle ja mitä päivän aikana tehdään. Ikäänkuin kolmevuotiaalle.

Sitä kutsutaan ryhmänhallinnaksi. Harjoitetaan kuuliaisuutta ja järjestystä. Sitä tarvitaan sitten jos olisi tositilanne.

Jep. Se olisikin jännä näky kun tulisi vieraan valtion hyökkäys maahan ja joku puolustusjoukoista huutaisi, että ei nyt kyllä sopisi tämä puolustus kun ón joogatreenit kasilta kaupungissa.

Vierailija
71/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä paitsi isojen joukkojen organisointi vaatii aikataulutusta sun muuta koordinointivastuu muutenkin. Yhtenäiselle varustukselle taas on selkeät sotilaalliset perusteet.

Ruokalaan esim. mahtuu vain tietty määrä kerrallaan joten sinne mennään hallitusti yksiköittäin porrastettuna, jolloin saadaan kapasiteetti käyttöön tehokkaasti minimaalisin häiriöin yksilön koulutukselle. Lapsellista on lähinnä tällaisen kommentointi lapselliseksi kun se on vaan organisointia.

Vierailija
72/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin itse intissä ja käytiin iltalomilla oluella, niin aina siihen ilmestyi joku kertomaan omia inttijuttujaan ja kertoja oli itse aina vähintään reservin kersantti.

Vierailija
73/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ookei. Armeijassahan juuri ei saa ajatella itse. Mutta tämä ilmeisesti on hyvä juttu matalapalkka-aloilla.

Sanoo sivari. Tällä vuosituhannella asepalveluksensa suorittaneet nauravat kippurassa noille "armeijassa ei saa ajatella" -myyteille.

Okei, mä olin intissä viime vuosituhannen lopulla. Ilmeisesti massiivinen uudistus tapahtui vuosituhannen vaihteessa ja nyt jokainen kiväärimies saa itse päättää mitä tekee.

Just samalla lailla kuin vaikkapa yrityksen työntekijä töissään.

Jos haluaa sooloilla, pitää ryhtyä yksinyrittäjäksi. Firmassa tehdään porukalla yhdessä, mutta jokainen omalla vastuualueellaan koneiston osana toteuttaen sitä yhteistä tehtävää parhaansa mukaan. 

Ja jos firma ei anna sulle menestymisen edellytyksiä, niin sitten vaan vaihdan naapurin firmaan.

Jos sinä et anna firmalle menestymisen edellytyksiä, terve menoa vaan. Puolustusvoimien osalta me kaikki yhdessä ollaan se firma, vätyksistä ei ole kuin harmia. 

Hyvä, sittenhän me ollaan samaa mieltä, asevelvollisuus armeija on menneisyyttä.

Sinulla on kai vaikeuksia ymmärtää asioita laajemminkin. Eihän se menneisyyttä ole vaan se on tätä päivää mitä vahvimmin. Pointti oli siinä, että asevelvollinen antaa tälle porukalle nimeltä Suomen kansa menestymisen mahdollisuudet ja asevelvollisiahan ovat (osa) suomen kansalaiset itse. Siis me kaikki olemme se yksi ja sama porukka, joka itselleen menestymisen mahdollisuudet antaa tai on antamatta. Painolastia ei tarvita, joten kyvyttömät ja raakit pysykööt poissa, mutta yhdessä kaikki menestymään kykenevät myöskin menestyvät. Ei kukaan yksin, ei kukaan muiden kustannuksella. Kaikki yhdessä tai ei lainkaan. 

No eihän me ihan sama porukka ole Jos kyvyttömät raakit pysyköön poissa. Eli ehkä myönnetään että asevelvollisuus on menneisyyttä, nyt pitää katsoa eteenpäin.

Joo, sinä et tosiaan ymmärrä lukemaasi. Eip sitten enempiä. Muista katsoa eteenpäin ettet kompastu. Niin Suomikin ja asevelvollisuus on vastakin ainut realistinen ja tehokas järjestely.

Vierailija
74/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harvemmin edes kerron että olen käynyt.. siitä on yli kymmenen vuotta aikaa ja olen ihan eri ihminen nykyään. Mitä väliä.

T. Rouva vänrikki

Vierailija
75/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin itse intissä ja käytiin iltalomilla oluella, niin aina siihen ilmestyi joku kertomaan omia inttijuttujaan ja kertoja oli itse aina vähintään reservin kersantti.

Jaa. No tuomitse nyt sitten sekin että joku yrittää bondata.

Näkee ettei täällä paljon esimiehiä kommentoi. Ei tajua tilanteesta ja todellisuudesta.

Vierailija
76/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkee ettei täällä paljon esimiehiä kommentoi. Ei tajua tilanteesta ja todellisuudesta.

Ehkä olet huomannutkin, että kaikille inttijuttujen kuuntelu ei ole bondausta, vaikka olisi intti käytynäkin. Osalle inttijutut ovat todiste kertojan epämiellyttävästä luonteesta.

Vierailija
77/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai saa.

Saa mutta ei ole pakko vastata koska ei vaikuta työnsaantiin (paitsi sotilasura). Mutta työkkärissä ei sellaista kysytä.

Eihän työhaastattelussa ole pakko vastata yhteenkään kysymykseen.

Vierailija
78/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Armeija tekee miehestä pojan. Kaikista armeijasta käyneistä tulee myöhemmin rutisevia nulikoita. Kun vähän pyytää tekemään jotain niin aina vetoavat siihen että armeijassa komenneltiin jo tarpeeksi.

Kävitkö siis itse armeijan vai tapahtuuko tämä sinun rakas äidinkielen essee kurssi -osastolla?

Vierailija
79/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olet huomannutkin, että kaikille inttijuttujen kuuntelu ei ole bondausta, vaikka olisi intti käytynäkin. Osalle inttijutut ovat todiste kertojan epämiellyttävästä luonteesta.

No minulle sinun kommentti on todiste sinun epämiellyttävästä luonteesta. Mutta olenko siis sen perusteella oikeassa?

Vierailija
80/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävitkö siis itse armeijan vai tapahtuuko tämä sinun rakas äidinkielen essee kurssi -osastolla?

En ole käynyt. Mutta olen huomannut melkein jokaisessa parisuhteessani tuon saman rutinan.