Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ai että minua naurattaa armeijalla kehuskelevat tyypit...

Vierailija
03.07.2020 |

Mikä siinä on niin hienoa...?

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on tyypillisiä ennakkoluuloja joilla sivarit lohduttavat toisiaan. Jos et ole käynyt armeijaa, niin ei kannata kertoa siitä mitään.

Mutta ilmeisesti armeijan käynyt saa kertoa "totuuksia" siviilipalveluksesta?

Vierailija
22/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän en armeijaa käynyt eikä ole töitä näkynyt tähän päivään saakka

-m39

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä armeijan käyneitä kadehtivat sivarit. Ne jotka huomaavat ettei sivari mitenkään aikuistunut heitä.

Armeijan käyneet kaverit ovat usein tottuneet ottamaan vastuuta ja pitämään huolta itsestään ja läheisistään. Sehän ärsyttää sluibailijaa.

Ookei. Armeijassahan juuri ei saa ajatella itse. Mutta tämä ilmeisesti on hyvä juttu matalapalkka-aloilla.

Sanoo sivari. Tällä vuosituhannella asepalveluksensa suorittaneet nauravat kippurassa noille "armeijassa ei saa ajatella" -myyteille.

Okei, mä olin intissä viime vuosituhannen lopulla. Ilmeisesti massiivinen uudistus tapahtui vuosituhannen vaihteessa ja nyt jokainen kiväärimies saa itse päättää mitä tekee.

Vierailija
24/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä armeijalla keulivat ovat useimmiten näitä reppanoita, jotka sen armeijan jälkeen eivät olekaan elämössä mitään aikaan saaneet. Oikein sopiva pellekoulu tälle aivottomalle lammasporukalle. Kaikki kerrotaan toisten toimesta mitä tehdään ja miten. Sitten vaan seurataan johtajaa kuin lampaat...mää mää bää bää.

Vierailija
25/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan AP:jaa naurattanut 1939 -45, jos meillä ei olisi ollut edes niin sisukasta, vaikkakin huonosti varusteltua armeijaa. Luulen, että Siperiassa olisi voinut olla totisemmat paikat ja pienempi palkka.

Vierailija
26/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole armeijassa ollut. Sivarissa tein terveydenhuoltoa hyödyttävää työtä.  Monessa työpaikassa olen sen jälkeen ollut, eikä ole kyselty olenko armeijan käynyt vai enkö. Hyvin on mennyt.

Vierailija
27/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on tyypillisiä ennakkoluuloja joilla sivarit lohduttavat toisiaan. Jos et ole käynyt armeijaa, niin ei kannata kertoa siitä mitään.

Mutta ilmeisesti armeijan käynyt saa kertoa "totuuksia" siviilipalveluksesta?

Eihän edeltävässä kommentissa kerrottu mitään siviilipalveluksesta. Lue edes juttu ennen kommentointia. Se parantaa järkeilysi laatua.

Vierailija
28/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä armeijan käyneitä kadehtivat sivarit. Ne jotka huomaavat ettei sivari mitenkään aikuistunut heitä.

Armeijan käyneet kaverit ovat usein tottuneet ottamaan vastuuta ja pitämään huolta itsestään ja läheisistään. Sehän ärsyttää sluibailijaa.

Ookei. Armeijassahan juuri ei saa ajatella itse. Mutta tämä ilmeisesti on hyvä juttu matalapalkka-aloilla.

Sanoo sivari. Tällä vuosituhannella asepalveluksensa suorittaneet nauravat kippurassa noille "armeijassa ei saa ajatella" -myyteille.

Okei, mä olin intissä viime vuosituhannen lopulla. Ilmeisesti massiivinen uudistus tapahtui vuosituhannen vaihteessa ja nyt jokainen kiväärimies saa itse päättää mitä tekee.

Just samalla lailla kuin vaikkapa yrityksen työntekijä töissään.

Jos haluaa sooloilla, pitää ryhtyä yksinyrittäjäksi. Firmassa tehdään porukalla yhdessä, mutta jokainen omalla vastuualueellaan koneiston osana toteuttaen sitä yhteistä tehtävää parhaansa mukaan. 

Vierailija
29/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä armeijalla keulivat ovat useimmiten näitä reppanoita, jotka sen armeijan jälkeen eivät olekaan elämössä mitään aikaan saaneet. Oikein sopiva pellekoulu tälle aivottomalle lammasporukalle. Kaikki kerrotaan toisten toimesta mitä tehdään ja miten. Sitten vaan seurataan johtajaa kuin lampaat...mää mää bää bää.

Tllee kai se siellä Venäjällä teillä menee. Ei ihme, että iso osa alkoholisoituu tai tekee its arin jo varusmiesaikanaan. Osa vielä ta pa tetaan ulkomailla sodissa joita ei muka ole, joten jää äidiltä tai leskeltä korvaukset saamatta.

Vierailija
30/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa uhotaan inttijuttuja eniten koko maailmassa, mutta soditaan kaikista vähiten. Jotenkin noloa kohkaamista tällaisella asialla.

Sehän on suuri ylpeydenaihe, että olemme rauhanomaisimpia kolkkia maailmassa. Jos inttijutuilla saa rauhan, se on todellakin kannattava hinta maksettavaksi. 

Puoli tuntia kuluneita inttitarinoita äijien kaljoitteluillassa on tosiaan mukavampaa kuunneltavaa kuin mattopommitukset tai tytärten ja sisarten joukkor ais kau kset. 

Vierailija
31/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Armeijassa nimenomaan pitää ajatella itse. Kaikki tekeminen toki opetetaan mutta sen jälkeen sitä osaamista ja osaamisen soveltamista myös vaaditaan.

Vierailija
32/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa sooloilla, pitää ryhtyä yksinyrittäjäksi. Firmassa tehdään porukalla yhdessä, mutta jokainen omalla vastuualueellaan koneiston osana toteuttaen sitä yhteistä tehtävää parhaansa mukaan. 

Ja jos firma ei anna sulle menestymisen edellytyksiä, niin sitten vaan vaihdan naapurin firmaan.

Vierailija
33/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos firma ei anna sulle menestymisen edellytyksiä, niin sitten vaan vaihdan naapurin firmaan.

Jos sinä et anna firmalle menestymisen edellytyksiä, terve menoa vaan. Puolustusvoimien osalta me kaikki yhdessä ollaan se firma, vätyksistä ei ole kuin harmia. 

Vierailija
34/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies se tulee räkänokastakin, vaan ei siviilipalvelusmiehestä.

Vierailija
35/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea vaan työnhakuun, ellei ole armeija käytynä.

Voisit säkin jo tulla tänne 2020 -luvulle. Todella harvassa paikassa tuollaisia enää tuijotellaan. Ellei sitten poliisi tai sotilasuraa suunnittele. :D

Vierailija
36/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit säkin jo tulla tänne 2020 -luvulle. Todella harvassa paikassa tuollaisia enää tuijotellaan. Ellei sitten poliisi tai sotilasuraa suunnittele. :D

Kyllä mulla on jokaisessa työhaastattelussa kysytty. Ja niitä on jotain 10-20 välillä ollut. Ja ei, en ole käynyt armeijaa, mikä on ilmeisesti viimeinen tikki ja töitä ei tipu.

-m39

Vierailija
37/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, en mä. Asepalveluksen suorittaneena naisena on sanottava jälkeenpäin, että ei ne sivarit ihan väärässä ole.

Vierailija
38/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ketjussa naiset taas femspleinaamassa mitä intin käyminen on.

Yksikään teistä ei edes siellä ole ollut. Helppohan se on vapaamatkustajien naureskella. 

Vierailija
39/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla on jokaisessa työhaastattelussa kysytty. Ja niitä on jotain 10-20 välillä ollut. Ja ei, en ole käynyt armeijaa, mikä on ilmeisesti viimeinen tikki ja töitä ei tipu.

-m39

Ei ole kysytty, enkä ole inttiä käynyt, enkä koulujakaan. Silti on duunia aina ollut ja nykyään pätevällä kuukausipalkallakin.

M45

Vierailija
40/86 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös nykyään ole niin, että poliisilta ei edellytetä enää armeijan käymistä?