Kerroppas, sinä vuokraisäntä, miksi se keittiö PITÄÄ ehdottomasti olla 120 v . vanha? Samoin seinät, patterit, wc?
tuottaako se sinulle muka enemmän rahaa, kun et saa siihen kunnon vuokralaista, jolla on rahaa maksaa, ja ei tee tuhojaan, kun joudut odotuttamaan tyhjillään kun kukaan ei halua muuttaa tommoseen POMMIIN? Ja kun jonkun raukan saat siihen, ne ei välitä jos vuokrat jää rästiin ym.
Iloako se sinulle tuottaa?
Jos panisit vaikka vanhana saadut, esim. 90-luvulta peräisin olevat ilmaiset kaapit keittiöön , ilme olisi jo huomattavasti parempi ja houkuttelevampi, ja asuntosi menisi kuumille kiville.
Kommentit (61)
Millä paikkakunnalla Helsingin keskustaa lukuunottamatta maksetaan 300-500€/kk enemmän vuokraa jos asunto on viimeisen päälle remontuitu verrattuna asuntoon jossa keittö, seinät ja kylppäri on siistejä mutta vanhempia/ ei viimeisimmän muodinmukaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yksi kämppä, ilman lainaa hankittu. Keittiöremontti ja parkettilattian hionta&lakkaus maksaisi noin 10 000€ teetettynä. Kun vuokra-vastike-vakuutukset-verot yhtälön loppusumma on noin +200€/kk niin aika helppo laskea että 4vuotta menisi siihen että remppa olisi tuotoista maksettu. Ja silloinkin kämpän on oltava joka kk vuokrattu, tyhjien kuukausien varaa on pakko laskea + vähän korjausvaraa. Eikä kukaan maksa täällä 200-300€/kk enemmän vuokraa remontoidusta asunnosta vs ”ihan siististä”. Remontointi ei yksinkertaisesti kannata.
miksi ryhdyit asuntosijoittajaksi jos ei oma investoinnista huolenpito kiinnosta tuon enempää? Kuka vaan saa ilmaisena esim. tori.fi ilmoitettuja keittiönkaappeja, joita moni ilmottaa antavansa pois oman remontin tieltä.Olen nähnyt jopa melko uusia.Nopeestihan ne tosin menee . Ja pitää ihan vähän nähdä vaivaa että käy ne noutamassa ja vaikka palkkaa sukulaispojan ruuvaamaan ne kiinni, ja heittää omat vanhat 120v vanhat pois. Oijoi joi.
Mutta ei.
Itsehän sinä et kotonasi katselisi sellaista keittiötä ikinä. Esität niin menestynyttä!
Syy miksi avaudun koska tämä alkaa olla niin yleistä tarjota muille jotain mihin itse ei ikinä suostuisi. Ja narisee vielä muka että on kallista. Vuokralaisenko se sitten pitäisi ne ilmatteksi sulle hankkia ja tehä. Aikuinen ihminen osaa itse tehdä pienen remontin, maalata seinät , vaihtaa wc pöntön.
"Ilmaiseksi keittiökaapit Torista".
Onko sinulla mitään käsitystä siitä mitä keittiöremontti käsittää? Siihen kuuluu sähkö-, putki-, ja tasoitustöitä kaappien kiinnittämisen lisäksi. Itse teetin remontin myyntiä varten pieneen keittokomeroon ja aikaa meni 3 kertaa enemmän ja rahaa samoin töihin, koska sähkövedot piti piikata seinään ja vetää uudellen eri paikkoihin ja suunnitelmia piti uusia, tasoitustöitä useita kerroksia jne. Olin vielä itse kotona ja vakuutan että työtä oikeasti oli eikä vain laskutettu.
Et sinä ole oikeutettu samaan tasoon kuin joku joka laittaa luksuskeittiön. Hae uudempaa kämppää, varmasti löytyy. Wc-pöntön vaihto itse:)? Että sellaiset vesivahinkosetit siellä.
Apua, 120-vuotiaat umpipuiset kaapit pitäisi vaihtaa nykyajan taivelaminaattiin. Ei ikinä!
Ymmärrätkö, että remontointi maksaa? Samalla se tarkoittaa myös tyhjiä kuukausia.
Hyvällä paikalla olevan yksiön vuokrassa ei ole suurta eroa, onko keittiö vanha vai uusi, puhutaan kympeistä, ei satasista.
Eli asia ei ole niin mustavalkoinen mitä kuvittelet.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä luulis vuokranantajia kiinnostavan omistamansa asunnon kunto, mutta olen paljon nähnyt näitä tyyppejä joiden asuntojen keittiöt ja suihkutilat on yli 20v vanhoja, alkuperäisessä kunnossa. Ainakin suihkutila ois hyvä rempataki joskus.. mut eipä näytä kiinnostavan..
eipä se mun ongelma oo mut kuha mietin et miks pitää ostella asuntoja ja sitten niistä ei kuitenkaan välitetä pitää huolta?
Ai 20 v vanha keittiö/kylppäri on jo ikäloppu? Meidän talo on valmistunut v. 2000, en kyllä ajatellut lähivuosina rempata, miksi ihmeessä pitäisi? Ei niissä vikaa ole.
Kestämätön ajatuss että kaiken pitää olla aina uutta.
jos on yhtiöön tulossa remppaa joidenkin vuosien aikana, niin ei kannata keskeyttää asunnon vuokrausta pintaremontin takia. Tekee sitten kaikki kerralla. + Märkätilat kuuluu taloyhtiön kunnossapitovastuuseen.
Yleensä niissäremonttitarpeisissa on tulossa koko yhtiöön isoja remontteja lähivuosina. Jos ne olisi tehty niin asunnotkin olisi jo kunnostettu.
Remontoointi on kallista, itse ainakin lasken huolella mihin väliin se kannattaa tehdä ja mille tasolle että saa vielä tuloakin asunnosta!
Mulla on 60-luvulla rakennettu kaksio jota vuokraan, helsingissä. Keittiö on alkuperäinen, puukaapistot. Muuten asuntoa on pintaremontoitu, ja yhtiö uusi kylppärin LVIS-remontin yhteydessä.
Asuntoon on ollut heölppo löytää vuokralaisia, ja keittiötä on tarvinnut korjata yksittäisillä satasilla tässä 10 vuoden aikana. Keittiöremontti asuntoon maksaisi 8000e, ja sillä ei saa puisia kestäviä kaapistoja. Vuokraan uudella keittiölä olisi vaikutusta n. 50e/kk, + vuokralaiselle pitäisi antaa alennusta remonttiajalta. Tuosta 50e/kk menee vielä 30% verottajalle.
Arvaa vaan olenko uusimassa keittiön ennenkúin on pakko? No en.
Vuokrantajille kelpaa kyllä rahat mutta eivåt ole valmiita tekemään edes sitä pientä pintaremppaa asuntoon ja uusimaan esim kaapinovia... Monesti näkee otetuista kuvista revitty tapetti,, musta iso läiskä muovimatossa yms
Mikä teitä ahneita vuokranantajia vaivaa,, rahat kelpaa ja vuokraa nostetaan mutta ei olla valmiita tekemään pientä remppaa vaikka olisi vuokralainen hoitanut vuokransa ja pitänyt asunnon kunnossa
Ahneitaovat kirjoitti:
Vuokrantajille kelpaa kyllä rahat mutta eivåt ole valmiita tekemään edes sitä pientä pintaremppaa asuntoon ja uusimaan esim kaapinovia... Monesti näkee otetuista kuvista revitty tapetti,, musta iso läiskä muovimatossa yms
Mikä teitä ahneita vuokranantajia vaivaa,, rahat kelpaa ja vuokraa nostetaan mutta ei olla valmiita tekemään pientä remppaa vaikka olisi vuokralainen hoitanut vuokransa ja pitänyt asunnon kunnossa
Yleensä asuntoa ei remontoida vuorasuhteen aikana, vaan siinä välissä. Mihin tarvitset remonttia jos olet pitänyt asunnon kunnossa? Ehdota vuokranantajalle että maksaa sulle maalit ja tapetit ja korjaat itse.
Tai etsi uusi vuokra-asunto, tai osta oma. Älä valita. Kyllä se siinä kohti korjataan, kun kukaan ei suostu vuokraa maksamaan enää.
Ai sulla on puuhella ja muut 120 vuotiaan keittiön mukavuudet?
Tuohan on suojelukohde varmasti! Ei ihme ettei vaihdeta nykyaikaisiin.
Tuliko tämä sinulle yllätyksenä? Etkö nähnyt asuntoa ennen vuokrausta?
No miksi vuokraat kämpän jos sen kunto ei miellytä?
Hullu vuokralainen taas tekee näitä sunnuntaiavauksia. Yleensä ne koskee jotain naurettavaa vaatimusta vuokrasuhteen tiimoilta tai jankkausta itsestäänselvästä asiasta. Kuten nytkin.
Vierailija kirjoitti:
Moni yksityinen vuokranantaja maksaa remonttitarvikkeet ilomielin jos vuokralainen haluaa tehdä itse remonttia, kannattaa ehdottaa jos yhtään löytyy taitoa tehdä. Saattaa tippua vähän hyvitystä vuokrastakin rempan ajalle.
Ei todellakaan, lähinnä koetetaan kieltää. Voisi olla vuokrasopimuksen irtisanomisperuste että alkaa puhumaan
rempoista. Kun sitten ne tekee luvatta itse ja jälki on kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Hullu vuokralainen taas tekee näitä sunnuntaiavauksia. Yleensä ne koskee jotain naurettavaa vaatimusta vuokrasuhteen tiimoilta tai jankkausta itsestäänselvästä asiasta. Kuten nytkin.
Nää on ihan hyviä virtuaalitreenejä oikeassa elämässä kohdattavia vuokralaisia varten.
Vierailija kirjoitti:
Trollihan tämä on, ihmettelen miksi ylläpito ei puutu asiaan.
Jossain vaiheesa yritin vuokrata aina asuntoani supersiistinä ja uudenveroisena. Alkoi väsyttämään, kun joka kerta vuokralaisen lähtiessä se oli sitten kaukana siististä, jäljet kuitenkin sellaisia että menivät normaalin kulumisen piikkiin. Jotkut todella high-maintenance vuokralaiset (yleensä nuoria pimuja) valittivat joka asiasta ja vaativat korjaamaan. Lisäksi välillä oli jätetty "lahjaksi" isoja ja rumia vaatekaappeja ja muuta. Sitten siirryin osakesijoittajaksi, kannatti. Tuotto on parempi eikä tarvitse olla missään tekemisissä rasittavien ihmisten kanssa.
Mun vuokrakämpässä oli suihkunurkka, joka oli 90-luvulta. Ruosteinen, pinttynyttä likaa, jota ei saanut pesuaineilla tai höyrypuhdistimella irti.
Lisäksi toinen ovi oli rikki ja saattoi kaatua päälleni ollessani suihkussa.
Seinät täynnä reikiä ja hämähäkin verkkoja. Ovista lähti mustaa likaa kun pyyhki.
Hellan uunin valo oli pimeänä ja kun hankin uuden valon, uuni rikkoi sen samantien uudestaan. Ei enää turvallinen.
Onneksi olen saanut rempata. Nyt on valkoiset, siistit seinät, uusi puolipyöreä suihkunurkka, uusi induktioliesi.
Takapihakin oli jätetty vuosikausiksi hoitamatta. Siinä kasvoi yli metrin mittaisia nokkosia ja oli isoja roudan aiheuttamia monttuja.
Nyt on nätti nurmikko, perennakukkia ja köynnösruusu. Ite maksoin kaikki ja laitoin puutarhassa.
Kuitenkin olisi kiva, jos keittiön ja kylppärin ilme ei olisi sieltä 70-90-luvulta. Beiget, haljenneet kaakelit ei vaan toimi.
No mä sanoisin! Että jos todella on asunto 120 vuotta vanha eli vuodelta 1900 ja aluperöistyyliä, niin ei s++tana sitä saa mennä pilaamaan jollain ysärilevykaapeilla. Ja on todellakin arvokkaampi akuperöisenä tai eddes tyylinmukaisena.
Keittiötä tältä ajalta ei kyl juuri enää ole. 1950-luvun keittiöitä sen sijaan on. Vanerikaappeineen nekin on arvokkaampia kuin ysärilastulevyt. Tai nykylastulevytkäön.
Ketjusta on puolet kommenteista poistettu asiattomina... Menepä vuokralaisilla herne syvälle nenuun 😆