Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerroppas, sinä vuokraisäntä, miksi se keittiö PITÄÄ ehdottomasti olla 120 v . vanha? Samoin seinät, patterit, wc?

Vierailija
03.07.2020 |

tuottaako se sinulle muka enemmän rahaa, kun et saa siihen kunnon vuokralaista, jolla on rahaa maksaa, ja ei tee tuhojaan, kun joudut odotuttamaan tyhjillään kun kukaan ei halua muuttaa tommoseen POMMIIN? Ja kun jonkun raukan saat siihen, ne ei välitä jos vuokrat jää rästiin ym.
Iloako se sinulle tuottaa?
Jos panisit vaikka vanhana saadut, esim. 90-luvulta peräisin olevat ilmaiset kaapit keittiöön , ilme olisi jo huomattavasti parempi ja houkuttelevampi, ja asuntosi menisi kuumille kiville.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiallisia selityksiä....?

Vierailija
2/61 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuet määräävät vuokratason. Asumistuesta johtuen paskakuntoinenkin asunto menee jollekkin sellaiselle, joka ei maksa itse vuokraansa, eikä hänelle ole mitään merkitystä paljonko vuokra on ja onko se linjassa asunnon kunnon kanssa.

Ei sen asunnon tarvi mennä kuumille kiville, riittää että joku asuu siinä.

Ei vuokralaiset kuitenkaan ole valmiita maksamaan kovin paljon siitä että asunto olisi hyvässä kunnossa, joten kunnostaminen ei ole kannattavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni on sijoitusasunto ja alzheimer. Joudun hoitamaan vuokrausasioita hänen puolestaan, mutta en voi ruveta omin päin teettämään asunnossa isoa remonttia, koska äiti ei ole edunvalvonnassa. Usko pois, monelle kelpaa nuhjuinen asunto loistavalla sijainnilla ja kohtuullisella vuokralla. Ei sitä tyhjänäkään kannata pitää.

Vierailija
4/61 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 4 sijoitusasuntoa. Kolme on rempattu viimeisen päälle, mutta yksi on vielä ”alkuperäiskunnossa” muovimattoineen. Tällä hetkellä siinä asuu vuokralainen, jolla on lemmikkejä, joten en aio tehdä remonttia sen takia. Kun hän joskus muuttaa pois, niin remppaan asunnon lattiasta kattoon ja laitan lemmikkikiellon, kuten muihinkin asuntoihini.

Vierailija
5/61 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kuule oma kämppä. Vessaremppa maksaa sellaiset 7000 euroa.

Vierailija
6/61 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto kannattaa pitää siinä kunnossa, että siihen saa hyviä vuokralaisia. Se vain tarkoittaa eri asioita Helsingin keskustassa tai vaikka Pieksämäellä.

Vierailija
7/61 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

asiallisia selityksiä....?

Saisit asiallisia selityksiä, jos olisit kysynyt asiallisesti.

Vierailija
8/61 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vuokralaiset oli 5 vuoden aikana saaneet asunnon vastaremontoidusta uudestaanremontoitavaan kuntoon, niin ymmärsin, että ei vuokralaiset edes halua siistiä kämppää! Ne tuunaa sen omakseen joka tapauksessa ja usein se tarkoittaa reikiä ovissa ja rikkinäistä vessanpyttyä.

Paitsi opiskelijat, jostain syystä ne osaavat elää siististi.

Vierailija
9/61 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luulis vuokranantajia kiinnostavan omistamansa asunnon kunto, mutta olen paljon nähnyt näitä tyyppejä joiden asuntojen keittiöt ja suihkutilat on yli 20v vanhoja, alkuperäisessä kunnossa. Ainakin suihkutila ois hyvä rempataki joskus.. mut eipä näytä kiinnostavan..

eipä se mun ongelma oo mut kuha mietin et miks pitää ostella asuntoja ja sitten niistä ei kuitenkaan välitetä pitää huolta?

Vierailija
10/61 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saan asunto-osakeyhtiön vaihtamaan patterit uusiin? Ne ei ole osakkeenomistajan omaisuutta.

Vierailija
11/61 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä luulis vuokranantajia kiinnostavan omistamansa asunnon kunto, mutta olen paljon nähnyt näitä tyyppejä joiden asuntojen keittiöt ja suihkutilat on yli 20v vanhoja, alkuperäisessä kunnossa. Ainakin suihkutila ois hyvä rempataki joskus.. mut eipä näytä kiinnostavan..

eipä se mun ongelma oo mut kuha mietin et miks pitää ostella asuntoja ja sitten niistä ei kuitenkaan välitetä pitää huolta?

Asunnosta on hankala pitää huolta, kun siellä asuu se vuokralainen. Vuokranantajalla ei ole noin vain lupaa mennä korjailemaan toisten jälkiä, kuivaamaan suihkutilaa ja pesemään liesituulettimen suodatinta ja rasvatahroja ovista. Vuokralaisen tulisi asua niin, että asunto pysyy kunnossa.

Vierailija
12/61 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon omistaja saa remonttiverovähennykset liittyen vuokraamansa asuntoon vasta myytäessä.

Asunnon omistaja myös maksaa 30% veroa vuokrasta plus vastukkeen. Sillä muutamalla huntilla joka jää käteen per kk ei kannata remontoida asuntoa.

Ja ne vanhat, remonttia kaipaavat asunnot -niistä vuokranantsja saa edes jonkinmoisen katteen.

Vierailija
13/61 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faijan kämpän pinnat on 40v vanhoja. Toki ne on vanhanaikaiset ja vähän kellastuneet, mutta ehjät ja puhtaat. Miksi ne pitäisi räjäyttää pois ja laittaa uutta, kun ne on ihan toimivat?

Toiset osaa elää niin ettei esim allaskaappi ole vaihtokunnossa alle 5 vuoden.

Faija asui itse ekat 30v ja seuraavat 10v on ollut 3 eri vuokralaista.

Vierailija
14/61 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet vuokralaiset kuluttavat asuntoa huomattavasti nopeammin kuin omistusasujat.

Olin aikoinaan tutustumassa vuokrattavaan yksiöön, johon oli tehty täysremontti ennen viimeisintä vuokralaista. Vuokraemäntä lähes itki kun näki asunnon kunnon, kiviseinään oli porattu ruuveja ilman proppuja ja seinä oli murentunut ruuvien ympäriltä. Vuokrakainen oli asunut asunnossa vain vuoden.

Vierailija
15/61 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki asunnot pitää priimakuntoisina, vuokratkin ovat sitten sen mukaisia. 

Vierailija
16/61 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suihkutilat yli 20 v. vanhoja? Kuvitteletko suihkutiloja rempattavan sesongin värityksen mukaan?

Vierailija
17/61 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha syynä. Tuotot vuokra-asunnoista ei ole häävejä ennen kuin laina on maksettu pois. Sitä ennen ei moni raaski tehdä muuta kuin pakollisen.

Jos menisi ja tekisi muutaman tuhannen euron keittiörempan eli sijoittaisi asuntoon lisää pääomaa, voisi vuokraa toki nostaa, mutta lisä on monesti sen verran pieni että remontin maksuun voi mennä vuosia. Vasta sen jälkeen sijoitus alkaa tuottamaan. Pääomalle voi saada muualta paremman tuoton.

Tietysti remonteeraus voi nostaa asunnon hintaa ja olla sikäli tuottavaa. Mutta jos asuntoa ei ole myymässä, vaan vuokraamassa, ja asunnoille on kysyntää eikä asuntojen kunto pääse siksi juurikaan vaikuttamaan vuokratasoon, ylimääräistä tehdään vain mikä on pakollista. Pätee etenkin pieniin asuntoihin pääkaupunkiseudulla.

Taloyhtiöissä on myös monesti kaikkien maksettavaksi tulevia remontteja. Ne lisäävät vuokraamisen kustannuksia entisestään, myös niillä, keillä asunnon laina on jo maksettu.

Kannattaa katsella kuntien ja muiden vastaavien asuntoja. Heillä on monia uudehkoja kohteita.

Vierailija
18/61 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa omistusasunnossanikin on alkuperäiset siistit 60-luvun kaapit, koska pidän retrosta. Ymmärrän vuokralaista varten seinien ja kalusteiden maalauksen ja kodinkoneiden uusimisen, samoin tietenkin turvallisuuteen liittyvät korjaukset. Mutta jos haluat viimeisintä huutoa olevan kämpän niin niitäkin on tarjolla.

Toistan: kylpyhuoneremontti vesieristyksineen maksaa lähemmäs 10 tuhatta euroa. Osta oma asunto ja teetä remontti ihan vapaasti.

Vierailija
19/61 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidilläni on sijoitusasunto ja alzheimer. Joudun hoitamaan vuokrausasioita hänen puolestaan, mutta en voi ruveta omin päin teettämään asunnossa isoa remonttia, koska äiti ei ole edunvalvonnassa. Usko pois, monelle kelpaa nuhjuinen asunto loistavalla sijainnilla ja kohtuullisella vuokralla. Ei sitä tyhjänäkään kannata pitää.

"iso remontii"? vaihta keittiön kaapit toisiin? niinpä niin...

lapsikin pystyy tekemään vasemmalla kädellään 

Vierailija
20/61 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ilmeisesti sinulla ei ole itselläsi varaa siihen mitä haluat. Uuden asunnon vuokra on suurempi kuin vanhan asunnon, lisäksi asuinalue vaikuttaa hintaan.

Remontointi ei ole ilmaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän