Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerroppas, sinä vuokraisäntä, miksi se keittiö PITÄÄ ehdottomasti olla 120 v . vanha? Samoin seinät, patterit, wc?

Vierailija
03.07.2020 |

tuottaako se sinulle muka enemmän rahaa, kun et saa siihen kunnon vuokralaista, jolla on rahaa maksaa, ja ei tee tuhojaan, kun joudut odotuttamaan tyhjillään kun kukaan ei halua muuttaa tommoseen POMMIIN? Ja kun jonkun raukan saat siihen, ne ei välitä jos vuokrat jää rästiin ym.
Iloako se sinulle tuottaa?
Jos panisit vaikka vanhana saadut, esim. 90-luvulta peräisin olevat ilmaiset kaapit keittiöön , ilme olisi jo huomattavasti parempi ja houkuttelevampi, ja asuntosi menisi kuumille kiville.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidilläni on sijoitusasunto ja alzheimer. Joudun hoitamaan vuokrausasioita hänen puolestaan, mutta en voi ruveta omin päin teettämään asunnossa isoa remonttia, koska äiti ei ole edunvalvonnassa. Usko pois, monelle kelpaa nuhjuinen asunto loistavalla sijainnilla ja kohtuullisella vuokralla. Ei sitä tyhjänäkään kannata pitää.

"iso remontii"? vaihta keittiön kaapit toisiin? niinpä niin...

lapsikin pystyy tekemään vasemmalla kädellään 

Minkä ikäisen lapsen palkkaamista suosittelisit?

Tässä asunnossa isoin ongelma on kyllä parketti, keittiönkaapit ovat tyydyttävässä kunnossa.

Vierailija
22/61 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidilläni on sijoitusasunto ja alzheimer. Joudun hoitamaan vuokrausasioita hänen puolestaan, mutta en voi ruveta omin päin teettämään asunnossa isoa remonttia, koska äiti ei ole edunvalvonnassa. Usko pois, monelle kelpaa nuhjuinen asunto loistavalla sijainnilla ja kohtuullisella vuokralla. Ei sitä tyhjänäkään kannata pitää.

Ohis keittion kaapin ovien vaihtaminen maksaa 60% koko keittiökalusterempasta. Ei kannata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi kämppä, ilman lainaa hankittu. Keittiöremontti ja parkettilattian hionta&lakkaus maksaisi noin 10 000€ teetettynä. Kun vuokra-vastike-vakuutukset-verot yhtälön loppusumma on noin +200€/kk niin aika helppo laskea että 4vuotta menisi siihen että remppa olisi tuotoista maksettu. Ja silloinkin kämpän on oltava joka kk vuokrattu, tyhjien kuukausien varaa on pakko laskea + vähän korjausvaraa. Eikä kukaan maksa täällä 200-300€/kk enemmän vuokraa remontoidusta asunnosta vs ”ihan siististä”. Remontointi ei yksinkertaisesti kannata.

Vierailija
24/61 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa nyt ap miltä paikkakunnalta haluat asunnon, niin etsitään yhdessä sinulle priimakuntoinen vuokrakämppä ja sitten voit muuttaa sinne. Toivottavasti sinulla vain on lompakko kunnossa, saattaa nimittäin maksaa vähän.

No mutta totta kai sinulla on! Joten ei muuta kuin asuntoa etsimään!

Vierailija
25/61 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun hekan asunnossa joka on rakennettu 1980. Ankeat reikäiset peltiseinät kylppärissä. Ikivanha jääkaappi jossa on toimimaton pakastelokero.

Maksan kallista vuokraa ja peruskorjauksesta ei tietoakaan, että kyllä kaupunkikin osaa eikä vain yksityiset vuokranantajat.

Vierailija
26/61 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aidosti 120v, niin lienee suojeltu ja siksi ei saa rempata. Puhumattakaan että noilla jugendeilla alkuperäiskunnossaan ovat ihan omaa arvoaan. Niitä ei tosin vuokrata vaan myydään 3+ miljoonalla.

Joten eiköhän ole ihan aito 0/5 porvoon trollikirkon tarina.

Vierailija
27/61 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti, sijainti, sijainti! Aivan sama missä kunnossa se murju on.

Vierailija
28/61 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko valmis maksamaan vaikka 150 Euroa/kk lisää vuokraa trendikkäämmästä keittiöstä? Tai sanotaan 300 Euroa ja laitetaan koko kämppä viimeisen päälle trendikkääksi? Et ole.

Ylipäätään aika monet asuu vanhojen kylppäreiden ja keittiökaappien kanssa. Ihan hyvävaraiset ihmiset. Itseasiaassa se on ekologista ja pitäisi olla muodikastakin, ettei toimivaa remontoida vain trendimielellä. Olen aina ihmetellyt, kun monet nuoret pitää itseään ympäristöajattelijoina ja samalla raahataan Ikeasta uutta sohvaa, keittiö on 10 vuotta vanhana jo täysin out jne. Todellisia ilmastoajattelijoita ja ympäristönystäviä on vanhat ihmiset, jotka kierrättää, korjaa vanhaa, nautiskelee siitä 70-luvun sohvasta nuorempien pilkasta huolimatta jne. Ne on oikein ekologisen elämänmuodon malliesimerkkejä.

Vierailija
29/61 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun hekan asunnossa joka on rakennettu 1980. Ankeat reikäiset peltiseinät kylppärissä. Ikivanha jääkaappi jossa on toimimaton pakastelokero.

Maksan kallista vuokraa ja peruskorjauksesta ei tietoakaan, että kyllä kaupunkikin osaa eikä vain yksityiset vuokranantajat.

Kannattaisiko muuttaa? Jos ei kannata, niin turha kai sitä on remontoida, kun vuokralaisia riittää.

Vierailija
30/61 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ilmeisesti sinulla ei ole itselläsi varaa siihen mitä haluat. Uuden asunnon vuokra on suurempi kuin vanhan asunnon, lisäksi asuinalue vaikuttaa hintaan.

Remontointi ei ole ilmaista.

Itse asiassa ei ainakaan Helsingissä Hekan asuntojen. itse asun tuossa 1980 rakennetussa kämpässä ja moni uudempi ja uusikin samankokoinen on halvempi.

Vierailija
31/61 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi kämppä, ilman lainaa hankittu. Keittiöremontti ja parkettilattian hionta&lakkaus maksaisi noin 10 000€ teetettynä. Kun vuokra-vastike-vakuutukset-verot yhtälön loppusumma on noin +200€/kk niin aika helppo laskea että 4vuotta menisi siihen että remppa olisi tuotoista maksettu. Ja silloinkin kämpän on oltava joka kk vuokrattu, tyhjien kuukausien varaa on pakko laskea + vähän korjausvaraa. Eikä kukaan maksa täällä 200-300€/kk enemmän vuokraa remontoidusta asunnosta vs ”ihan siististä”. Remontointi ei yksinkertaisesti kannata.

miksi ryhdyit asuntosijoittajaksi jos ei oma investoinnista huolenpito kiinnosta tuon enempää? Kuka vaan saa ilmaisena esim. tori.fi ilmoitettuja keittiönkaappeja, joita moni ilmottaa antavansa pois oman remontin tieltä.Olen nähnyt jopa melko uusia.Nopeestihan ne tosin menee . Ja pitää ihan vähän nähdä vaivaa että käy ne noutamassa ja vaikka palkkaa sukulaispojan ruuvaamaan ne kiinni, ja heittää omat vanhat 120v vanhat pois. Oijoi joi. 

Mutta ei. 

Itsehän sinä et kotonasi katselisi sellaista keittiötä ikinä. Esität niin menestynyttä! 

Syy miksi avaudun koska tämä alkaa olla niin yleistä tarjota muille jotain mihin itse ei ikinä suostuisi. Ja narisee vielä muka että on kallista. Vuokralaisenko se sitten pitäisi ne ilmatteksi sulle hankkia ja tehä. Aikuinen ihminen osaa itse tehdä pienen remontin, maalata seinät , vaihtaa wc pöntön.

Vierailija
32/61 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voit kysyä isännältä jos saat rempata itse asuntoa. Vuokraisäntä saattaa jopa maksaa osan kuluista. Hoida homma äläkä valita.

Vierailija
33/61 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka käyttää veronmaksajien rahoja asumisensa saa asua vaikka roskapöntössä.

Ihmisille on tarjolla korkealuokkaisia vuokra-asuntoja uusiakin.

Vierailija
34/61 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi ryhdyit asuntosijoittajaksi jos ei oma investoinnista huolenpito kiinnosta tuon enempää? Kuka vaan saa ilmaisena esim. tori.fi ilmoitettuja keittiönkaappeja, joita moni ilmottaa antavansa pois oman remontin tieltä.Olen nähnyt jopa melko uusia.Nopeestihan ne tosin menee . Ja pitää ihan vähän nähdä vaivaa että käy ne noutamassa ja vaikka palkkaa sukulaispojan ruuvaamaan ne kiinni, ja heittää omat vanhat 120v vanhat pois. Oijoi joi. 

Mutta ei. 

Itsehän sinä et kotonasi katselisi sellaista keittiötä ikinä. Esität niin menestynyttä! 

Syy miksi avaudun koska tämä alkaa olla niin yleistä tarjota muille jotain mihin itse ei ikinä suostuisi. Ja narisee vielä muka että on kallista. Vuokralaisenko se sitten pitäisi ne ilmatteksi sulle hankkia ja tehä. Aikuinen ihminen osaa itse tehdä pienen remontin, maalata seinät , vaihtaa wc pöntön.

Mikset itse remppaa sitä keittiötä? Tee tarjous omistajalle hinnasta. Onks sulla putkarin ja sähkärin paperit? Ilman niitä ei onnistu. Pönttöä muuten ei saa vaihtaa, se kuuluu taloyhtiölle. Kylppäriremppa maksaa vähintään 15 tonnia, keittiöremppa vaatii asbestin poiston ja luvat, sitäkään ei ihan itse voi tehdä.

Mikset osta omaa kämppää?

Vierailija
35/61 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyy, mutta taloyhtiö haluaa vastuullisten sähkö- ja putkihenkilöiden nimet ja luvat.

Vierailija
36/61 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap monet kyllä valittaa, että niitä halvempia remppaamattomia asuntoja ei enää juuri ole. Aitoa retrokämppää ei todellakaan helpolla löydä. Sitäpaitsi ne vanhat keittiökaapit on usein ihan kunnon puuta, eikä mitään laminaatti potaskaa. Lisäksi ne on usein käytännöllisiä. Minulla uudessa keittiössäon kaikki kaapit ihan pyllystä. Astiat eivät mahdu astiakaappiin kun hyllyt on liian ahtaat ja tyyliin isomat maustepullot eivät mahdu hyllyihin. Kaikki on vaan tehty ulkonäön ja myymisen näkökulmasta, ja käyttökestävyys ja käytännöllisyys puuttuvat. Toki se uusi hella lämpeää nopeammin, mutta muuten on mennyt rahat hukkaan remontissa.

Vierailija
37/61 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni yksityinen vuokranantaja maksaa remonttitarvikkeet ilomielin jos vuokralainen haluaa tehdä itse remonttia, kannattaa ehdottaa jos yhtään löytyy taitoa tehdä. Saattaa tippua vähän hyvitystä vuokrastakin rempan ajalle.

Vierailija
38/61 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyy, mutta taloyhtiö haluaa vastuullisten sähkö- ja putkihenkilöiden nimet ja luvat.

Ehkä jos ravaa jotain paperittoman näköistä ulkomaalaista remontoimassa. Itsellä ei kyllä kysytty mitään, vaikka yhtiön hallitus on pahimmanlaatusia pilkunnussioita pullollaan.

Vierailija
39/61 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraajahan voi tietty valita. Tai vaihtoehtoisesti ostaa oman ja rempata sen mielensä mukaan.

Vierailija
40/61 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko valmis maksamaan vaikka 150 Euroa/kk lisää vuokraa trendikkäämmästä keittiöstä? Tai sanotaan 300 Euroa ja laitetaan koko kämppä viimeisen päälle trendikkääksi? Et ole.

Ylipäätään aika monet asuu vanhojen kylppäreiden ja keittiökaappien kanssa. Ihan hyvävaraiset ihmiset. Itseasiaassa se on ekologista ja pitäisi olla muodikastakin, ettei toimivaa remontoida vain trendimielellä. Olen aina ihmetellyt, kun monet nuoret pitää itseään ympäristöajattelijoina ja samalla raahataan Ikeasta uutta sohvaa, keittiö on 10 vuotta vanhana jo täysin out jne. Todellisia ilmastoajattelijoita ja ympäristönystäviä on vanhat ihmiset, jotka kierrättää, korjaa vanhaa, nautiskelee siitä 70-luvun sohvasta nuorempien pilkasta huolimatta jne. Ne on oikein ekologisen elämänmuodon malliesimerkkejä.

älä liitoittele!

Minä sanoin, 120 v vanhat kaapit , edes 90-luvulle. Niin se jo olisi JOTAIn se!

Alat puhumaan KOKO kämpästä 2020 vuodelle. Näitä ihan oikeesta 100 vuotta vanhoja keittiöitä ON, liikaa. Pitäisi tulla laki joka estää!

Umpipuisia satavuotiaita kaappeja ei todellakaan vaihdeta 90-luvun höttölastulevyyn, ei edes uudempaan mdf:ään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi