Laivan seisova pöytä ja käytöstavat
Inhottaako ketään muuta se, miten ihmisillä on tapana käyttäytyä laivalla seisovassa pöydässä? Rynnitään kuin nälkiintynyt puhvelilauma ja mätetään samalle lautaselle alkupalat, pääruoat ja jälkiruoat, ja mielellään vielä lapataan niin monta lautasta kerralla täyteen kuin vain pystytään kantamaan. Sitten ahmitaan bulimisin piirtein kitoihin kaikki samassa mössössä niin nopeasti kuin pystytään ja rynnitään uudelle kierrokselle. Juomisesta en edes jaksa aloittaa.
Sitäpaitsi ne ruoat on ihan ala-arvoista kakkaa. Sulatettuja pakasteita pääasiassa. Kuvottavaa.
Kommentit (28)
ja ap vielä jatkaa: Onhan se tietysti ihan mahdollista, että olen sattumalta ollut buffassa sellaisina päivinä kun siellä on ollut jotain yliurpoja paikalla, jos kenelläkään muulla ei kerran tällaista kokemusta ole.
7 viela. kylla voi henkilokunnalle menna sanomaan jos jokin ruoka on loppunut. kylla ne tuo uutta. olethan maksanut buffetista ja siella saa olla sen ajan mika sinulle on annettu.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 21:14"]
Ap 7:lle. No, mä en ole päässyt, kun oon syönyt normaalia vauhtia alkuruokani, niin monet ruokalajit ovat sitten olleet jo pää- ja jälkiruokapöydästä loppu siinä vaiheessa kun olisi niiden aika. Syystä että ne tönivät puhvelit pelkäävät että ryssä vie meiltä ruoan ja kaikki pitää mättää naamaan niin nopeesti kuin mahdollista.
[/quote]
Vaihda laivayhtiötä tai käy kysymässä missä juuri sitä sun haluamaa tuotetta on lisää. Otathan myös huomioon että monesti alkuruoka pöytiä yhdistellään yhteen pisteeseen, kun suurin osa on siirtynyt jo pääruokiin. Ei niitä kaikkia linjoja pidetä auki vain ja juuri sinua varten!
[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 20:57"]
Minusta suurin osa käyttäytyy ihan hyvin siellä,paitsi venäläiset! Se ruoan lähmääminen käsin on todella kuvottavaa,varsinkin kun katselee niiden wc-käyttäytymstä..
[/quote]
Minulla taas on ollut kokemusta, että saksalaiset lappaa kaikki mahdolliset samalle lautaselle ja ahmivat ja ahmivat ja sitten iso syvä lautanen ja siihen samaan mössöön kakut ja jäätelöt ja kiisselit ja isolla lusikalla lapetaan naamaan.
Edelleenkin ihmettelen, miksi ap valittaa muista ihmisistä buffetista, jos kerran ruoka on hänen mielestään ala-arvoista. Eikö ole rahaa syödä muualla tai käyttää jopa muita matkustustapoja, jos kanssaihmiset käyvät noin hermon päälle? Tarkoitus kai olisi mennä sinne risteilylle nauttimaan matkasta eikä tuijottamaan naama norsunvitulla muita.
Kyllä nyt kalahti kaikkii. Kalahti nyt vastaajiin. Kylläpä nyt nilkkaan kalahti. Vastausksista päätellen kalahti
apapapapapaaaappapppp
Ap on taas se kalahtityyppi, joka tehtailee näitä provoja
Laivan buffat on menettäneet hohtonsa. Ennen oli valkoiset pöytäliinat, tarjoilijat tarjoilivat juomat. Nyt kaikki pitää hakea itse hanasta. Miksi ottaa liikaa ruokaa? No, kun ei sitä koko ajan jaksa ravata jonottamassa, sitä haluaa istua rauhassa pöytäseuran kanssa ja jutella. Nyt tosin se on sitä, että jokainen vuorollaan ramppaa hakemassa ruokaa, aina on joku poissa, sekavaa, tylsää...Seuraavan kerran mennään suosiolla à la carteen.
Ap: Voi hyvä ihme sentään. Tietenkään kyse ei ole sellaisesta, että otetaan lapselle toinen lautanen tai että sairas ihminen ottaa kaiken kerralla. Kyse on siitä, että tulee kyynärpäätä kylkiluihin ja syöksyillään niinkuin ruoka olisi maailmasta loppumassa. Eikä kyse ole nyt siitäkään, että menen laivalle kyttäämään muiden tekemisiä, ihan osaan kyllä nauttia reissusta muita kyttäämättä niin kauan kun en ole sikalauman ympäröimänä.