Maksaako yksit lääkäriltä saatu reseptin uusiminen?
Eli jos haluan uusia reseptin tältä samalta yksityiseltä lääkäriltä, niin maksaako se jotain? Voiko reseptin uusia jollain toisella tavalla? Voiko sen jättää apteekkiin uusittavaksi?
Oon vähän hölömö näissä asioissa :(
Kommentit (12)
Voi jättää apteekkiin uusittavaksi ja siitä voi periä palkkion sekä apteekki että lääkäri. Kaikki ei kyllä peri mitään...
Mulla puhelimessa (menee minuutti) maksaa 16€. Nice.
Eli kannattaisko mun mennä työpaikkalekurille sen reseptin kanssa?
ap
Riippuu varmaan sun motiivista -onko tärkeitä säästää rahaa vai haluatko uusia reseptin mahdollisimman nopeasti?
On tärkeää säästää rahaa :D Mulla on vielä kuukaudeksi lääkkeitä.
ap
Minä saan töistä samana päivänä, yksityiselle jonotan soittoaikaa ja resepti tulee postissa. menee viikko. Itse menisin työpaikkalääkärilleni yhden kerroksen ylöspäin toimistoltani. Resepti heti käteen.
monet apteekit uusii reseptin nykyään veloituksetta, kannattaa kysyä
[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 10:31"]
[/quote]
Riippuu lääkkeestä. Apteekkihan ei sitä reseptiä uusi vaan lääkäri... Että riippuu siitä mihin lääkäriin sieltä reseptin laittavat. Lääkärin palkkiosta kun apteekki ei tod päätä. Apteekki voi toki toimittaa reseptin omalta osaltaan ilmaiseksi eteenpäin.
Yksityisillä on omat käytäntönsä jokaisella, kannattaa kysyä suoraan lääkäriasemalta. Terveysasemilla uusitaan maksutta reseptit mutta lääkäri ei välttämättä uusi toisen kirjoittamaa reseptiä ilman potilaan tapaamista, jos papereista ei löydy tietoja miksi lääkettä syödään (vaikka reseptin tiedot olisivatkin käytössä). Työterveysasemalla sama homma ja työnantajan kattama työterveyshuolto ei välttämättä kata sairauden hoitoa. Kannattaa selvittää asiaa heti ensi viikolla, jotta ehdit saada lääkkeen ajoissa.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 10:59"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 10:31"]
[/quote]
Riippuu lääkkeestä. Apteekkihan ei sitä reseptiä uusi vaan lääkäri... Että riippuu siitä mihin lääkäriin sieltä reseptin laittavat. Lääkärin palkkiosta kun apteekki ei tod päätä. Apteekki voi toki toimittaa reseptin omalta osaltaan ilmaiseksi eteenpäin.
[/quote]
täällä turun seudulla esim Skanssin apteekki uusii reseptit veloituksetta, tarjoavat ilmaista palvelua, en tiedä kuka lääkäri uusii, mutta mulle ihan sama kunhan ei maksa mitään
Maksaa.