Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri luuli että olen työtön?? Olen laivalla töissä.

Vierailija
03.07.2020 |

Jutustelin niitä näitä samassa taloyhtiössä asuvan naisen kanssa. Olemme molemmat yli 55vuotiaot.
Tuli siinä puheeksi maailman meno ja kaikki korona-lomautukset ym. Naapuri oli pahoillaan ” kun sinäkin olet työtön”.
Sanoin siihen että minulla on ollut vakituinennpaikka samalla työnantajalla viimeiset 16vuotta, eikä ole näkyvissä työttömäksi jääminen.
Meni ihan hiljaiseksi. Ja hyvä niin.
Käyn laivslla töissä ja olen 8-10 päivää poissa, saman verran vapailla. Tämä vuorottelu oli kait hänelle liian vaikea ymmärtää.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotkut ihmiset on typeriä ja vielä tuo väärät luulonsa julki vapaaehtoisesti.

Nykyäänhän on vaikka mitä etätyötä ja -opiskeluakin, yhä harvemmalla 8-16 työpaikalla tehtävä työ.

Vierailija
22/42 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nämä jutut tulevat. Jostain omakotialueelta? En ole koskaan tullut ajatelleeksi mitä naapurini tekevät enkä tiedä kyyläävätkö toisia. Meidän rapusta tiedä yhden rouvan joka on eläkkeellä kun olen joskus vaihtanut pari sanaa hänen kanssaan. Itse olen ollut vuoden työtön ja ensi vuonna siirryn eläkkeelle. Naapureita näen joskus. Meidän taloyhtiö on rauhallinen, ei melskaajia. Olen tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä av:llakin haukutaan heti työttömäksi, jos vastaat johonkin ketjuun keskellä arkipäivää. Tai lintsariksi, jos sanot, ettet ole työtön. Vuorotyö on joillekin ihan utopiaa.

Vierailija
24/42 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla vastaava tilanne aikoinaan ulkomaan komennustyön kanssa. Naapurit lapsia myöten kyseli, miksen ole tavallisena arkipäivänä töissä. Olin lomalla komennuspaikalta ja ilmeisesti heidän mielestään vääränä vuodenaikana joutilaana arkipäivänä. Miksi pitää olla erilaista, miksei voi kaikilla olla aina samanlaista? Niinpä.

Samoin vuorotyön ja etätyön kanssa. Ihmiset olettaa kaikenlaista ja pahinta se on silloin kun ne heidän oletukset johtavat ikävään käytökseen.

Vierailija
25/42 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nyt kun monet tekee etätöitä? Työttömäksi luullaan taas?!

Vierailija
26/42 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInua taas luultiin niin rikkaaksi, ettei tarvitse enää käydä töissä. Sitten ihmettelivät, että ai jaa sinäkö teetkin etätöitä. 

Vierailija
27/42 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisella laivalla olet töissä? Siis reittiliikenteessä vai jollain muulla?

Vierailija
28/42 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nyt kun monet tekee etätöitä? Työttömäksi luullaan taas?!

Hyvä vaan että tehdään, nyt ei kyttäämällä enää kukaan pysty sanomaan kenellä on töitä ja kenellä ei.

Vierailija
29/42 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kuin yhden naapurin ammatin ja senkin vain koska hän sitä itse usein mainostaa. Minulle on ihan sama mitä naapurit tekevät työkseen tai eivät tee, kunhan hoitavat maksunsa ja elävät rauhallisesti. Tämä siis kerrostalossa.

Ja mitähän vttua naapurien maksujen hoitamiset sinulle kuuluu.

Vierailija
30/42 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa kansasta olettaa kaikkien työajan olevan klo 8-16.Etätyökin voi näyttää joltain muulta.

Vierailija
31/42 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kuin yhden naapurin ammatin ja senkin vain koska hän sitä itse usein mainostaa. Minulle on ihan sama mitä naapurit tekevät työkseen tai eivät tee, kunhan hoitavat maksunsa ja elävät rauhallisesti. Tämä siis kerrostalossa.

Ihanaa ❤️ Heti aamusta hernekeittopurkki sieraimessa. Onneksi olet jossain siellä kaukana...

Ainakin sen verran kuuluu, että taloyhtiöön liittyvät maksut pitää hoitaa ajallaan. 

Vierailija
32/42 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joojoo, mutta mitä väliä?

Vierailija
33/42 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laivayhtiöthän lomauttavat ja irtisanovat nyt porukkaa minkä ehtivät, joten ei ihan huono arvaus naapurilta.

Vierailija
34/42 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa ❤️ Heti aamusta hernekeittopurkki sieraimessa. Onneksi olet jossain siellä kaukana...

Ainakin sen verran kuuluu, että taloyhtiöön liittyvät maksut pitää hoitaa ajallaan. 

Ei sekään taida olla sinun asiasi.

Vierailija
35/42 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta mitäpä se naapurille kuuluu onko joku työtön tai työssä tms?! Jos joku kertoo että miten se kuuluu naapurille.

Vierailija
36/42 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisella laivalla olet töissä? Siis reittiliikenteessä vai jollain muulla?

Ro-pax-alus Saksan linjalla. Rahti ei lopu vaan töitä on kyllä.

Vierailija
37/42 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun kerrostalossa ja ihan mukavanoloisia naapureita, moikkaillaan yms. En silti tiedä mitä tekevät työkseen eikä kiinnosta. Eikä kiinnosta mitä minusta ajattelevat. Teen etätöitä osan viikosta.

Vierailija
38/42 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök mitä kyyliä. Itse teen 3-vuorotyötä ja aika paljon yöpainotteisesti, niin siinä saattaa moni Isto ja Irmeli ihmetellä, että miksi auto on aina pihassa ja verhot kiinni päivisin, kun nukun :)

Vierailija
39/42 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheltä oli myös naapuri tivannut töissä olemisesta, kun työrytminsä on nyt sellainen, että tekee joka toisen viikon reissutyötä ma-la ja taas su-ti, sitten vapaata ke-su (tai siis ma-iltaan asti).

Vierailija
40/42 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yks naapuri tuli tarjoamaan, että hän vois tarjota meidän lapsille reissun Ranualle nyt, kun ollaan työttömiä. Piti kysyä, että anteeks, miten niin ollaan työttömiä. Kuulemma on huomannut, että meidän autot ei oo liikkunut pihasta päivisin mihinkään ja aina ennen on joka arkipäivä kadonnut autot pihasta. Kiitin tarjouksesta ja kerroin, että ollaan opettajia ja töitä kyllä on etäopetuksen aikana ollut enemmän kuin ehtii palkan juostessa tehdä ja nyt ollaan kesälomalla.

Aiheen vieresta, mutta minua ilostutti tuo naapurin tarjous!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi