Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuri luuli että olen työtön?? Olen laivalla töissä.

Vierailija
03.07.2020 |

Jutustelin niitä näitä samassa taloyhtiössä asuvan naisen kanssa. Olemme molemmat yli 55vuotiaot.
Tuli siinä puheeksi maailman meno ja kaikki korona-lomautukset ym. Naapuri oli pahoillaan ” kun sinäkin olet työtön”.
Sanoin siihen että minulla on ollut vakituinennpaikka samalla työnantajalla viimeiset 16vuotta, eikä ole näkyvissä työttömäksi jääminen.
Meni ihan hiljaiseksi. Ja hyvä niin.
Käyn laivslla töissä ja olen 8-10 päivää poissa, saman verran vapailla. Tämä vuorottelu oli kait hänelle liian vaikea ymmärtää.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä että asia selvisi. Toisaalta, mitäs sitten vaikkei olisi selvinnytkään.

Vierailija
2/42 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varustamo tarjosi työpaikkaa ,jossa tehdään 14-päivää töissä ja 14päivää vapaalla vuoden ympäri. Kertyneet lomat maksetaan rahana.

En siis todellakaan lähtenyt siihen ralliin.

Kuuleman mukaan sairaslomat ovat juurikin tuolla systeemillä ihan tapissa. Ymmärrän sen hyvin. En jaksaisi millään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kumma kun ihmiset keksii kaikenlaista pienissä mielissään.

Vierailija
4/42 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kuvittelevat minunkin olevan työtön, vaikka tosiasiassa teenkin etätöitä.

Vierailija
5/42 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vastaava tilanne aikoinaan ulkomaan komennustyön kanssa. Naapurit lapsia myöten kyseli, miksen ole tavallisena arkipäivänä töissä. Olin lomalla komennuspaikalta ja ilmeisesti heidän mielestään vääränä vuodenaikana joutilaana arkipäivänä. Miksi pitää olla erilaista, miksei voi kaikilla olla aina samanlaista? Niinpä.

Vierailija
6/42 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapurit luuli minuakin työttömäksi perheenäidiksi. Toimimme perhehoitajina kolmelle sijoitetulle lapselle ja opiskelen yliopistossa, mutta harvemmin käyn luennoilla.

Vierailija
7/42 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin.

T. Daytrader

Vierailija
8/42 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuin yhden naapurin ammatin ja senkin vain koska hän sitä itse usein mainostaa. Minulle on ihan sama mitä naapurit tekevät työkseen tai eivät tee, kunhan hoitavat maksunsa ja elävät rauhallisesti. Tämä siis kerrostalossa.

Vierailija
9/42 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla sinun elämä, naapurilla oma elämä.

Vierailija
10/42 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin pidettiin työttömänä kun opiskelin yliopistossa. Opinnot etenivät aikataulussa ja kiitettävin arvosanoin. Esseitä ja tehtäviä kirjoittelin paljoa kotona, samalla pystyi katsomaan koululaisten perään. Gradua näpyttelin öisinkin jos tuli inspiraatio, ja torkuin aamupäivän. Asia selvisi, kun naapuri laittoi tekstarin, että minun pitäisi ottaa hänen lapsensa hoitoon kun hänellä jotain menoja tänään, kun "sinähän olet työttömänä siellä kotona."

Asia selvisi, mutta eiköhän sama luulo ollut koko silloisella taloyhtiöllä. Selittää myös sen, miksi meille tarjottiin muitakin lapsia hoitoon vanhempien töiden vuoksi. Ehkä ne ajattelivat, että työttömälle äidille siitä pientä lisäliksaa, kysymättä edes ensin.

Vierailija
11/42 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, voi voi. Onko nyt paremman ihmisen olo?

Vierailija
12/42 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kuvittelevat minunkin olevan työtön, vaikka tosiasiassa teenkin etätöitä.

Mulla anoppi ja isoisä haukkuvat laiskaksi ja koettavat keksiä mulle tekemistä, kun lojun vaan kotona sisällä tietokoneen ääressä päivät pitkät vaikka ulkona olisi paljon puuhaa. Yritäpä noille menneen vuosisadan haamuille selittää, että ihan oikeita töitä minä teen tässä koko ajan elannokseni.

Vierailija
13/42 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti kyylätty naapurilta.

Vierailija
14/42 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin vituttaa, että naiset olettavat minun käyvän töissä, vaikka olen työtön.

Vierailija
15/42 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kumma kun ihmiset keksii kaikenlaista pienissä mielissään.

Keksivät päissään kaikenlaista.

Vierailija
16/42 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri oli olettanut, että ap on ryyppyreissulla 8-10 päivää kerrallaan kun ei näy kotona.

Vierailija
17/42 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri oli olettanut, että ap on ryyppyreissulla 8-10 päivää kerrallaan kun ei näy kotona.

Niin, tulee kotiin matkalaukkuineen pussit silmien alla Tallinkin muovikasseja kädet täynnään. 😅

Vierailija
18/42 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks naapuri tuli tarjoamaan, että hän vois tarjota meidän lapsille reissun Ranualle nyt, kun ollaan työttömiä. Piti kysyä, että anteeks, miten niin ollaan työttömiä. Kuulemma on huomannut, että meidän autot ei oo liikkunut pihasta päivisin mihinkään ja aina ennen on joka arkipäivä kadonnut autot pihasta. Kiitin tarjouksesta ja kerroin, että ollaan opettajia ja töitä kyllä on etäopetuksen aikana ollut enemmän kuin ehtii palkan juostessa tehdä ja nyt ollaan kesälomalla.

Vierailija
19/42 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin pidetään varmaan vähintään työttömänä ja ehkä syrjäytyneenäkin. Teen etäopintoja ja joudun käymään yliopistolla vain muutaman kerran vuodessa. Kaverini asuvat kaukana, joten kyläilemme harvoin. Tuttuja piipahdan joskus katsomassa keskustassa. Ulospäin näyttää varmaan siltä, että en tee juuri muuta kuin istun toimettomana kotona.

Vierailija
20/42 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas typerä naapuri. Joillakin niiden kananaivoihin mahtuu työ 7.30-16.00 niinkuin ei muuta olisi.

Silti on paljon ammatteja ja töitä joita tehdään ympäri kellon ja vuoden.