Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyhimys k*setti nuorta naisartistia: nimi piilotettiin tekijätiedoista, taustalla laiton sopimus

Vierailija
03.07.2020 |

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/07/03/pyhimyksen-valo-pimean-hittibi…

Pyhimyksen hittibiisi Valo pimeän soi Elisan ja Mieli ry:n kampanjassa, mutta kappaleen naisartistin nimeä ei ole voinut löytää mistään. Taustalla on artistin selän takana solmittu luvaton sopimus sekä Pyhimyksen näkemys, jonka mukaan uuden levyn fiittaajien nimiä ei mainita julkisuudessa - edes tämän laajaan kampanjaan päätyneen sinkun kohdalla. Asia on saatu sovittua, mutta tapaus on jälleen yksi esimerkki nuorten lupauksien hyväksikäytöstä musiikkialalla - jolle eräiden artistien ura perustuukin lähes kokonaan.

Kommentit (514)

Vierailija
101/514 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onpas täysin tuntemattomalla taustalaulajalla paljon fanityttöjä palstalla. taitaa taustalaulaja itse kirjoitella ketjuun ja tehnyt aloituksenkin 

Vai että "fanityttöjä". Tosi hieno asenne ja tytöttely kertoo kaiken oleellisen tästä kommentista.

Vierailija
102/514 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Pyhimys on taatusti keksinyt tuon "ei kerrota fiittaajia"-linjan ihan vaan sen takia, että saa biiseistä mahdollisimman suuren osan tuotoista itselleen. Ja vetoaa johonkin taiteelliseen linjaan tai muuta paskaa. En sen pettämiskohun jälkeen ole enää kuunnellut Pyhimyksen musiikkia ja nyt meni viimeinenkin kunnioitus artistia kohtaan. Suomalainen musaskene on täysin mätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/514 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levy-yhtiöiden hyvät veljet ihan vahingossa solmivat vierailevan artistin selän takana tälle mahdollisimman huonon sopimuksen, joka takasi pääartistille mahdollisimman suuren maineen, kunnian ja voiton. Ja kukaan ei tiedä, kuka tästä on vastuussa.

Näissähän olisi ainesta Keskustan kunnallispoliitikoiksi.

Vierailija
104/514 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettava jätkä!

Vierailija
105/514 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ajatelkaa että näitä Pyhimyksen kaltaisia tyyppejä sitten palkitaan ja palvotaan Emma-gaalassa. 

Suomen musiikkibisneksessä on niin paljon vialla. Ei varmasti ole ainoa tällainen tapaus.

Vierailija
106/514 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo Pyhimyksen vastaukset on oksettavia. Mieluummin vetää Hätisen osuudet pois biiseistä kuin antaa periksi asiassa. Vetäytyy vastuusta eikä ole edes pahoillaan sotkusta. Jotain henkilökohtaista kyseistä naisartistia kohtaan?

Vierailija
107/514 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko toi pyhimys itse jankuttamassa tässä ketjussa? Teet itsestäsi nolon...

Vierailija
108/514 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kuinka tuntematon artisti tahansa, hänelle ei heti alussa kerrottu ettei saa biisiin featausta ja Elisan mainoskampanjasta hänelle ei kerrottu mitään. Sopimuksen hänen puolestaan teki levy-yhtiö, joka ei edes edusta häntä sooloartistina. Kuten Salla-Marja itse Hesarin haastattelussa sanoi, siellä on ollut kuusi setää sopimassa asiasta eikä yksikään ole kysynyt Salla-Marjalta tai informoinut tätä. Pyhimys syyttää tapauksesta levy-yhtiötä, mutta levy-yhtiö muistuttaa Pyhimyksen vastuusta siinä, että olisi kertonut feattauskuviot Salla-Marjalle oikein alusta saakka.

Vierailija
109/514 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen jutun perusteella en voi kun ihmetellä Pyhimyksen dissaavia kommentteja.

Tulee mieleen että kyse on jostain "kostosta", jos tekee salalapsia niin varmaan on "löysä moraali" monessakin suhteessa.

Todella toivon ettei tapauksessa ole mitään muuta "sivujuonnetta", iän kaikenhan on setämiehet tarjonneet "palveluksia palveluksista" nuorille naisille.

Itse en koskaan ole pitänyt pyhimyksestä, kokemus åerustuu siihen mitä olen eri ohjelmissa/haastatteluissa nähnyt. Olen huomanut että esittää itsensä, no, "pyhimyksenä", mutta paino sanalla _esittää_, ei ole oikeasti sellainen, vaan se "niljakkuus" jotenkin paistaa läpi.

Vierailija
110/514 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis Pyhimys on taatusti keksinyt tuon "ei kerrota fiittaajia"-linjan ihan vaan sen takia, että saa biiseistä mahdollisimman suuren osan tuotoista itselleen. Ja vetoaa johonkin taiteelliseen linjaan tai muuta paskaa. En sen pettämiskohun jälkeen ole enää kuunnellut Pyhimyksen musiikkia ja nyt meni viimeinenkin kunnioitus artistia kohtaan. Suomalainen musaskene on täysin mätä.

Ei se vaikuta rojalteihin onko nimeä mainittu levyllä tai YouTubessa vai ei. Sopimus on se, joka ratkaisee. Mutta tuntemattoman artistin kannalta sillä maininnalla on jopa enemmän merkitystä kuin itse rojalteilla.

Vierailija
111/514 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä jaksaa salla-maija kehua itseään. hupaisaa. 

Vierailija
112/514 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa Hesarin ja iltapäivälehtien kommentoijat on Salla-Marjan puolella tässä, joten miksi ei Vauvakin. Te "taustalaulaja nönnönnöö"-inisijät saatte inistä ihan keskenänne, hämärähommat ei saivartelemalla paremmaksi muutu ja ikävältä näyttää sekä itse tapaus että Pyhimyksen kommentit siitä.

Vierailija
113/514 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin saan narsistivibat kaikista kyseisen henkilön kuvista.

Vierailija
114/514 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopa Hesarin ja iltapäivälehtien kommentoijat on Salla-Marjan puolella tässä, joten miksi ei Vauvakin. Te "taustalaulaja nönnönnöö"-inisijät saatte inistä ihan keskenänne, hämärähommat ei saivartelemalla paremmaksi muutu ja ikävältä näyttää sekä itse tapaus että Pyhimyksen kommentit siitä.

Jep. Tässäkin ketjussa on tainnut olla vain yksi joka Pyhimys/Törkimystä puolusti.

Kun toimii tavalla joka on vastoin valtaosan käsitystä oikeudenmukaisuudesta ja siitä miten muita kohdellaan, tulee kakkaa niskaan. Eikä nuo ylimieliset kommentit auttaneet asiaa yhtään.

Vierailija
115/514 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toi Salla on Mafia Honeystä ja Sallan ja Miron matka maailman ympäri kokoonpanoista tuttu. Ei nyt mikään top 10 musiikko Suomessa, mutta on ne radiosoittoa saaneet ihan kivasti.

Harmi että Pyhimyksestä saa todella kusipäisen vaikutelman. Musa olis sinällään jees, sanoitukset on mielenkiintoisia. Fakta tosin on, että montaakaan biisiä ei jaksaisi kuunnella ilman noita loistavia (nais)feattaajia.

Keikalla olen joskus ollut ja siellä sai kyllä sekä Pyhimyksen soolokeikalla että Teflareiden keikalla kuvan, että eipä kiinnostaisi vi*tuakaan lavalla olla.

Tämänkin keissin olisi voinut vähän edes pelastaa pyytämällä anteeksi ja myöntämällä, että tuli toimittua törkeästi. Taitaa poistua mun soittolistoilta kyseisen herran tuotanto.

Vierailija
116/514 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt Mikko lopeta jo...

Vierailija
117/514 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olihan tää tääällä vielä.

Vierailija
118/514 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis joku taustalaulaja? juujuu. feministit taas voimaantumassa ja yle "uutisoimassa"

Joo, "taustalaulaja", joka aloittaa ja päättää kappaleen ja laulaa kertosäkeen. Sun mielestä lainmukaiset tekijänoikeudet ei ilmeisesti kuulu naisille ollenkaan ja levy-yhtiöillä on lupa edustaa naisia, jotka eivät edes kuulu heidän listoilleen?

Eli taustalaulaja, josta kukaan ei ole koskaan kuullutkaan.

Mitä albumeita tai kappaleita tämä nainen on julkaissut? Silloin ehkä voitaisiin puhua fiittaajasta. 

Älä viitsi provoilla näin halvalla.

Fiittaajat on aina tunnettuja artisteja. Vastaatko kysymykseen? 

Tämä nainen halusi vain mainetta Suomen ykkösmiesartistin varjolla, vaikka on täysin tuntematon taustalaulaja

Eikä ole. Edellisellä Pyhimyksen albumilla fiittasi mm. Hulda Huima, Henrik Illikainen ja koko joukko nuoria tuntemattomia artisteja. Silti nimet fiiteissä.

Ja silti nämä nimetyt fiittajatkin on täysin tuntemattomia. Eli mikä on tässä homman pointti?

Tämähän vain todistaa, että Pyhimys ei käytä nuoria artisteja hyväkseen. 

Taustalaulajia harvoin mainitaan missään. 

Häh? Esimerkiksi Cheek on maininnut jokaisessa biisissään feattaajan, vieläpä sukupuoleen katsomatta.

Vierailija
119/514 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen Pyhimys on maininnut kaikki feattaajat. Mikä sai nyt toimimaan toisin? koronakevät vei rahat?

Vierailija
120/514 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostavaa. Itse ainakin googlettelin fiittajaa jo kohusta tietämättä, koska pidin hänen äänestään. En ole edes teini vaan keski-ikäinen täti, jota kiinnostaa kuka osaa laulaa.

On ylimielistä kuvitella, ettei fiittajalla ole merkitystä. Lievästi tulee mieleen, että miehellä on kellertävää nestettä korvien välissä.

Oletko kuuro? Tuollainen määrä autotunea niin kuka vaan osaa laulaa.

Ei sillä, että Pyhimyksellä olisi sen enempää ansioita, mutta onhan tuo nyt täyttä ripulia oli fiittaaja tai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän