Kuinka usein teillä siivotaan???
Imuroidaan tai siivotaan perusteellisemmin? Meillä minä pidän tavarat paikoillaan ja pyyhin pölyjä joka päivä.
Imuroin,pesen lattiat, vessan ja kylpyhuoneen sekä vaihdan lakanat ja pyyhkeet joka viikonloppu MUTTA nyt alkaa jo väsyttää ja mietin voisiko siivota harvemmin..miten muilla imuroidaan, pestään lattiat jne
Kommentit (58)
Silloin kun selleinen fiilis, että tekee mieli siivota. Yleensä se fiilis on päivä eilisen jälkeeen ja silloin kun aurinko paistaa voimakkaasti.
Siivoan noin kolme kertaa viikossa eteiset (kuramatot, koska koira), joka viikko vessat ja koiran pedin sekä kissan nojatuolin. Keittiön joka päivä. Muuten erittäin harvoin koko kämpän imutointi ja lattioiden pesu sekä pölyjen pyyhintä... Vasta, kun alkaa haitata. Koiran turkin sipaisen harjalla, joka aamu puiston kulmalla. Näillä pärjää. Pyyhkeet pesen joka viikko ja lakanat vaihdan, kun on likaiset/pölyiset. En niin tarkkaan mieti. Fiiliksen mukaan.
Siivoan sotkuisimmat paikat siis usein ja olen huomannut tän toimivaksi.
Keittiötä tulee siivottua jatkuvasti, kun ateroita on monta päivässä ja yksi ruokailijoista on taapero. Imuroin, moppaan lattiat, pyyhin pölyt ja pesen vessat kahdesti viikossa. Pyyhkeet vaihdetaan kerran viikossa, lakanat kahden viikon välein. Pesukoneet pyörivät tarpeen mukaan. Meillä on siis kaksi aikuista, taapero ja vauva, minä olen äitiyslomalla.
On kyllä huomattu, et mitä vanhemmaks koira tulee sitä enemmän sotkua tulee!!
Meillä ei siivota sillä tavalla säännöllisesti, että voisin kertoa, miten usein. Siivoan, kun ehdin ja kun siltä tuntuu. Keittiö pitää imuroida lähes päivittäin (puulämmitys ja koira tekevät roskaa).
Apua, kerran päivässä. Elän maassa, jossa kotiapulainen on ihan must. Silti tuntuu että aina on siivottavaa. Paikat järjestelen itse ja aina on keittiö aamulla siisti kun apulainen tulee. Mutta pyykit, silitys, siivous...
Suomessa siivottiin kerran viikossa niin, että imurointi ylä- ja alakerta ja lattioiden pesu alakerrassa. Alakertaa joutui imuroimaan useammin ja keittiön lattia piti pyyhkiä melkein päivittäin. Vessat n. 3 kertaa viikossa. Miten totunkaan kun 8 kk päästä on palattava Suomeen ja töihin.
Meillä siivotaan perjantaisin imuroiden lattiat. Pyykkiä nyt saa pestä harvasen päivä, mutta mukavammin se toimii,kuin kaameat kasat kerran viikossa...Pölyjä pyyhin kahden tai kolmen viikon välein. Joka päivähän voi huolehtia siitä,ettei tavaraa niin kerry joka nurkkaan saati vaatteita,niin imurointikin on sitten mukavempaa :) Liika hygienisyys uuten aiheutta enemmän allergioita ja tartuntatauteja kuin sellainen stressitön joustavuus. Lasten kanssa on ollut pakko joustaa,mutta myös opettaa heitä pitämään paikat siistimpänä .Teinien kanssa se on vähän niin ja näin.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 23:14"]Imuroidaan tai siivotaan perusteellisemmin? Meillä minä pidän tavarat paikoillaan ja pyyhin pölyjä joka päivä.
Imuroin,pesen lattiat, vessan ja kylpyhuoneen sekä vaihdan lakanat ja pyyhkeet joka viikonloppu MUTTA nyt alkaa jo väsyttää ja mietin voisiko siivota harvemmin..miten muilla imuroidaan, pestään lattiat jne
[/quote] Lakanapyykki vain joka toinen viikko muu siivous kerran viikossa. Valitse vapaasti siivouspäiväksi vaikka sunnuntai jos et muulloin jaksa ja ehdi. Niin minä tein ja jaksan paremmin!
Vartin verran joka päivä. Siivooja käy joka toinen viikko. Kahden aikuisen talous, jossa asukkailla on parempaakin tekemistä.
siis mehän eletään varsinaisessa läävässä kun vertaan kaikkiinmuihin paitsi yhteen vastaajaan tässä ketjussa! Meillä imuroidaan kun rupee hiekat ja pölykorat tarpeeksi vituttaan, lattiat pestään...ööö, ei melkein ikinä. Pölyt on korkeimpien kaappien päällä jo varmaan muumioituneet, nyt kun aurino tuli esin niin vähän on tästäydyttävä ja huitastava pölyjä näkyvimmiltä paikoilta.Keittiö lienee ainoa jota siivoan joka päivä, on hetkessä niin täynnä pöydät et ei sekaan mahdu :)
Ei juuri koskaan. Viikkosiivous on miehen työ ja hän on ulkoistanut sen siivoojalle, joka käy joka toinen viikko. Siinä välillä meillä ei yleensä imuroida eikä pestä vessoja ollenkaan, ellei ole vieraita tulossa tms. erityistä. Keittiön lattian lakaisen, kun on oikein paljon muruja, en joka päivä missään tapauksessa. Lavuaarin pyyhkäisen kerran tai kaksi siivoojan käyntien välillä. Järjestelen kodin tavarat ja siivoan keittiön joka ilta, siihen menee max 10 min. Perusteelllista siivousta teen vain lomilla, kerran vuodessa. Meillä on silti varsin siistiä ja komerotkin yleensä hyvässä järjestyksessä.
Meillä siivotaan isommin joka toinen viikko. Tuolloin Imuroidaan, pyyhitään pölyt, pestään vessa kunnolla. Vessa pestään sitten kevyemmin aina tarvittaessa ja eteistä/ keittiöö imuroidaan kun tarve vaatii. Keittiön pinnat pyyhin päivittäin. Lakanat vaihdetaan kerran kuussa ja pyykkiä pestään lähes päivittäin. Lattiat pestään 2-3 krt vuodessa kunnolla, pyyhin kuitenkin sieltä täältä aina tarvittaessa.
Imuroidaan ja pyyhitään lattiat yleensä kerran viikossa ja joskus kahden viikon välein, riippuu vähän että miten on tullut sotkua ja miten ollaan oltu kotona.
KateM kirjoitti:
Minä siivoan lähes kaiken, mies joskus laittaa tiskikoneen pyörimään. Töitä se kyllä tekee kaksi kertaa enemmän ku minä, siksi teen mielelläni melkein kaiken. Itse teen sitä normaalin pituista päivää. (8 h/pvä)
Kerran viikossa imuroin ja pesen lattiat, joka toinen tai kolmas päivä pyyhin pölyt, tiskikone pyörii joka päivä, pyykkiä kertyy 5-8 koneellista viikossa. Ja meitä on vaan kaks. (toivottavasti pian olis kolme...)
Tiedän, että tämä on ikivanha ketju, mutta miten ihmeessä kaksi henkilöä saa aikaan 5-8 koneellista pyykkiä viikossa?!
Hyi että ihmiset on likaisia
Minä imuroin vähintään kerran viikossa, ja aina kun on tarvetta. Lattioiden pesu, pölyt ja vessa kerran viikossa. Keittiön siistin aina kun laitan ruokaa. Lakanat kerran viikossa pesuun, pyyhkeet vähintään kerran viikossa. Tavarat joka ilta paikoilleen, yleensä jo heti käytön jälkeen. Sängynkin petaan joka aamu, siistimään näköistä, eikä pääse pölyt lakanoille
Kuvitella, jos tässä vielä olisi lapsia tai elukoita sotkemassa. Tai lakanoissa nukkuisi joku muu, pahimmassa tapauksessa eläin, ja lakanat vaihtaisi kerran kuussa
Ainakin nelostiellä tosi harvoin.
Joka toinen pv? Pyykit päivittäin