Kuinka usein teillä siivotaan???
Imuroidaan tai siivotaan perusteellisemmin? Meillä minä pidän tavarat paikoillaan ja pyyhin pölyjä joka päivä.
Imuroin,pesen lattiat, vessan ja kylpyhuoneen sekä vaihdan lakanat ja pyyhkeet joka viikonloppu MUTTA nyt alkaa jo väsyttää ja mietin voisiko siivota harvemmin..miten muilla imuroidaan, pestään lattiat jne
Kommentit (58)
Imuroidaan 2-3 kertaa viikossa (koira ja 2 pientä lasta...). Vessa pestään heti kun on yhtään likainen, astiat laitetaan aina koneeseen heti ja tyhjennetään heti. Pyykkiä pestään arviolta pari kertaa viikossa. Kaikki muu sitten onkin vähän rempallaan, hermot menee kun heti tavaroiden paikalleen laiton jälkeen mies ja lapset ovat sekunnissa ripotelleet joka ikisen pöydän ja tason romua täyteen. Raivostuttavaa.
Lakanat vaihdetaan ehkä kerran kuussa, toki tarpeen mukaan useammin, jos esim. joku on kipeä jo oletettavasti hikoilee yöllä enemmän tms. Pyyhkeet vaihdetaan kun alkaa tuntua ja näyttää siltä... Pölyä on liikaa joka paikassa ja ikkunat aina sormen- ja nenänjäljissä. Kylppäri kaipaisi perusteellista pesua.
Minä siivoan joka päivä, oikeastaan koko ajan. Meillä suurin sotkija on koira, josta lähtee vanhemmiten todella paljon karvaa, ja keväisin ja syksyisin se tuo turkissaan katupölyä.
Joka päivä siis imuroin, pyyhin lattiat ja pesen vessan (meilläkään ei oikein tuo leikki-ikäinen osu aina pönttöön...). Muutaman kerran viikossa pyyhin pölyt ja lasiovet sormenjäljistä. Kerran päivässä vien tavarat paikoilleen.
Minä voin sanoa suoraan olevani vittuuntunut koiramme tekemiin sotkuihin. Jos olisin tiennyt, että saan siivota elämässäni sen parituhatta tuntia enemmän pelkästään koiran karvoja, kuolaroiskeita, oksennuksia, ripuliläjiä jne. en olisi koiraa ottanut 10 vuotta sitten. Mitä vanhemmaksi koira tulee, sen enemmän siitä tulee sotkua.
Robotti-imuri meilläkin päivittäin käytössä työpäivän ja kauppareissujen ajan. Meillä on puoli taloa yhtä yhtenäistä tilaa ja sen lisäksi on kolme makkaria. Huoneet tulee siis imuroitua 2-3 kertaa viikossa. Kerran viikossa moppaan ja pyyhin pölyt. Pyykkipäivä on kerran viikossa. Kaikki perheenjäsenet huolehtivat siitä, että omat tavarat ovat illalla nukkumaan mennessä paikoillaan ja likavaatteet pyykkikorissa. Tiskikone pyörii 2-3 kertaa viikossa. Mies hoitaa ruuanlaiton ja tiskit, minä huolehdin pyykistä. Kukin silittää omat vaatteensa.
Tavallaan joka päivä, tavallaan ei koskaan... Joka päivä jotain pientä n. 15-30 min, esim pyyhitään pölyt, imuroidaan jne. Tavarat laitetaan omille paikoilleen, tiskit tiskikoneeseen jne saman tien. Mitään erityistä siivouspäivää ei ole, paitsi nyt ehkä ennen joulua tai vastaavaa. Systeemi toimii.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 23:14"]
Imuroidaan tai siivotaan perusteellisemmin? Meillä minä pidän tavarat paikoillaan ja pyyhin pölyjä joka päivä.
Imuroin,pesen lattiat, vessan ja kylpyhuoneen sekä vaihdan lakanat ja pyyhkeet joka viikonloppu MUTTA nyt alkaa jo väsyttää ja mietin voisiko siivota harvemmin..miten muilla imuroidaan, pestään lattiat jne
[/quote]
Meillä siivotaan isompi siivous joka toinen viikko (matot ulos, kunnon lattioiden pesu ja petvaatteiden vaihto jne.). Sit ns. väli viikolla imuroidaan hyvin ja moppaan lattiapinnan. Tarvittaessa sit useammin, mut harvoin tarvii tämä on meillä riittänyt oikein hyvin. Meitä on 2 aikuista ja 2 lasta.
Täysimurointi + lattioiden pesu + yleinen siivous muutenkin - kerran kahdessa viikossa. Samalla vaihtuu lakanat. Väliviikolla imurointia, lakaisua (keittiö, tulisijojen edustat aina tarvitttaessa). Vessat toki siivotaan vähintään joka viikko (tarpeen tullen useamminkin - poikia talossa..).
[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 05:23"]
Ei mikään ihme että teillä ei oo muuta elämää kuin kodin sisäinen. Meillä siivotaan kun on likaista, lattiat pestään maks kerran kuussa, yleensä harvemmin jne. Lapsilla ei ole allergioita yms. kun eivät elä ylipuhtaasssa kodissa. Mutta me ollaankin onnellisia ja stressittömiä eikä kukaan huuda kenellekään sen takia että pitäisi siivota. Ja on muutakin elämää kuin imuroida tyyliin kaksi kertaa päivässä.
Kuinka paskasia te oikein olette, jos pitää koko ajan siivota?
[/quote]
ihan totta :D
kerran viikossa iso siivous, mutta joka päivä heiluu imuri ainakin keittiössä...siivoan sitä mukaa kun tulee sotkua, niin ei tuo iso siivous ole niin iso homma.
[quote author="KateM" time="20.04.2013 klo 23:27"]
Minä siivoan lähes kaiken, mies joskus laittaa tiskikoneen pyörimään. Töitä se kyllä tekee kaksi kertaa enemmän ku minä, siksi teen mielelläni melkein kaiken. Itse teen sitä normaalin pituista päivää. (8 h/pvä)
Kerran viikossa imuroin ja pesen lattiat, joka toinen tai kolmas päivä pyyhin pölyt, tiskikone pyörii joka päivä, pyykkiä kertyy 5-8 koneellista viikossa. Ja meitä on vaan kaks. (toivottavasti pian olis kolme...)
[/quote]
onko teillä joku pöytä tiskikone?? ei oikeesti.. vai kuinka pieni se on jos joka päivä pöyrii kahden aikuisen ihmisen taloudessa?? kamaalaa tuhlausta... meillä on nelihenkinen perhe ja meillä tiskari pyörii kerran viikossa! pyykkiäkin aikamoinen määrä.. kun se vauva tulee sä et tee muuta ku peset pyykkiä ja astioita, sori vaan...
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 21:09"]
[quote author="KateM" time="20.04.2013 klo 23:27"]
Minä siivoan lähes kaiken, mies joskus laittaa tiskikoneen pyörimään. Töitä se kyllä tekee kaksi kertaa enemmän ku minä, siksi teen mielelläni melkein kaiken. Itse teen sitä normaalin pituista päivää. (8 h/pvä)
Kerran viikossa imuroin ja pesen lattiat, joka toinen tai kolmas päivä pyyhin pölyt, tiskikone pyörii joka päivä, pyykkiä kertyy 5-8 koneellista viikossa. Ja meitä on vaan kaks. (toivottavasti pian olis kolme...)
[/quote]
onko teillä joku pöytä tiskikone?? ei oikeesti.. vai kuinka pieni se on jos joka päivä pöyrii kahden aikuisen ihmisen taloudessa?? kamaalaa tuhlausta... meillä on nelihenkinen perhe ja meillä tiskari pyörii kerran viikossa! pyykkiäkin aikamoinen määrä.. kun se vauva tulee sä et tee muuta ku peset pyykkiä ja astioita, sori vaan...
[/quote]
miten tuo on mahdollista?
Meillä kävi ammattisiivooja joka toinen viikko ja joka toinen viikko siivosimme kevyemmin itse (lähinnä vessat ja imurointia tarpeen mukaan), mutta yksi teineistämme halusi tienata ja otti siivouksen kontolleen. Nyt hän siivoaa joka viikko normiviikkosiivouksen ja vaihtelee tarkemmin puhdistettavia kohteita tarpeen mukaan. Isommista projekteista, kuten ikkunanpesusta, maksan hänelle erikseen. Sisarukset siivoavat omat huoneensa.
Pyykipesut ja astianpesukoneen täytöt, tyhjennykset ja ruuanlaiton teemme kukin tarpeen mukaan. Mieheltä tosin on pyykin pesu kielletty, eikä häneltä oikein ruualaittokaan suju, mutta vastaa pihahommista ymsta.
Meillä imuroidaan noin kerran viikossa. Pölyt pyyhitään sitten kun siltä tuntuu, ehkä noin kerran viikossa. Vessan pesen.. no aina välillä pyyhin sieltä täältä, kunnon kuurauksen tehnyt ehkä pari kk sitten.. Keittiötä putsailen lähes joka päivä, vkloppuisin vähän lipsun. Lattioiden pesusta en kehtaa edes sanoa. :D kerran puolessa vuodessa? Lakanat vaihdetaan noin kerran kuussa, pyyhkeet melkeinpä harvemmin, siinä pitäisi petrata! Tiskikone pyörii muutaman kerran viikossa. Ja tosiaan kahden opiskelijan talous kyseessä. Enemmän teen minä, mutta mieskin pesee pyykkiä ja käyttää tiskikonetta.. Itse pyrin pitämään tavarat omilla paikoillaan ja siivoamaan omat (ja miehen) jälet kokoajan... Koitan kuitenkin välttää liiallista siivoomista, tulee vaan stressiä! :D
Vaihtelee. 1-4 kertaa kuussa. Asun yksin enkä ole mitenkään neuroottinen, teen sen mukaan miten huvittaa.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 23:14"]
[/quote]
Imuroidaan, petataan sängyt, vaihdetaan osa lakanoista, pestään pyykkiä, tiskataan jne. joka päivä. Jotakuinkin joka päivä pikasiivotaan myös vessat. Kerran viikossa viedään petivaatteet ja muut tekstiilit (matot, sohvatyynyt jne) pihalle tuulettumaan ja pestään lattiat, listat, ovenpielet ja muut pinnat sekä peilit.
Sauna, kaapit, laatikot, varastotilat jne siivotaan noin kerran kuussa.
Kerran viikossa imurointi, pölyjen pyyhkiminen, vessanpesu ym. Lakanat vaihetaan joka toinen viikko, pyykkiä pestään silloin kun tarvitsee (kerran tai pari viikossa), lattiat pestään harvemmin.
Imuroin monta kertaa viikossa, lattiat pesen teoriassa joka toinen viikko ja käytännössä parin kuukauden välein.
kerran viikossa on pakko imuroida tulee hiekkaa (vaikka asutaan kerrostalossa ei koiraa!) pölyä, murusia yms... moskaa, kerran kuussa pesen lattiat n., vessat pesen kerran viikossa koneellinen astioita kerran viikossa pyykkiä miltein joka päivä... pölyt pyyhkäsen huiskalla kerran viikossa lakanat 2-3 viikon välein.. pyyhkeet 2 viikon välein..
Joka viikko perusteellinen imurointi, lattianpesu, pölyjen pyyhintä, vessojeb siivous ja lakanat pihalle tuulettumaan.
Lisäksi viikolla kaivan ainakin kerran ison imurin ja vetäsen "kevyesti" koko talon. Rikkaimuria käytän miltein päivittäin. Pyykkiä pestään noin jokatoinen päivä samoin kuin astianpesukone on myös jokatoinen päivä päällä.
Lakanat vaihtoon kerran kuukaudessa.
Meillä asuu, minä, mieheni ja 6kk vauva. Lisäksi on kaksi koiraa ja vaikka kuinka niitä kuivaa ja pitää pesuhuoneessa kuivumassa niin sitä kuraa ja hiekkaa tulee ympäri asuntoa. Lisäksi tietysti koirankarvoja ja pölyä.
Joskus mietin kuinka paljon vähemmän siivoisin ilman koiria.. Toisaalta taas imurointi on välillä tosi terapeuttista :)