Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein teillä siivotaan???

Vierailija
20.04.2013 |

Imuroidaan tai siivotaan perusteellisemmin? Meillä minä pidän tavarat paikoillaan ja pyyhin pölyjä joka päivä.

Imuroin,pesen lattiat, vessan ja kylpyhuoneen sekä vaihdan lakanat ja pyyhkeet joka viikonloppu MUTTA nyt alkaa jo väsyttää ja mietin voisiko siivota harvemmin..miten muilla imuroidaan, pestään lattiat jne

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa, kun mä olen terve. Kun olen sairas, niin selkeesti meillä ei siivoa kukaan ja yhtään mitään.

Olin juuri kaksi viikkoa helvetinmoisessa lenssussa.. Tänään sitten otin ja raivasin tän kämpän ja haukuin koko perheeni siinä samalla jupisten alimpaan helvettiin. Mies ja kaksi teiniä. Voi vittu sanon minä! Likka sentään kerran pyöräytti pesukonetta sillä aikaa, että sai puhtaita alkkareita, toki oli muutakin. Oli kyllä kuulemma pyytänyt ekana isältään rahaa puhtaisiin. :O

Vierailija
2/58 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa siivous & pölyt. 

Lakanat ja pyyhkeet pestään 2-4 viikon välein (seuraan likaisuusastetta).

Vaatepyykit sitä mukaa kun saa koneen täyteen. Tiskikonetta koskee sama sääntö. 

Jos olen sairaana, kukaan ei tee mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kerran viikossa imurointi ja pölyjen pyyhintä. Minä, mies ja kaksi teiniä tehdään. Jokainen siivoaa heti jälkensä vessasta ja keittiöstä, laittaa tavarat paikoilleen. Jokainen pesee pyykkiä ja tyhjentää astianpesukonetta. Jokainen silittää omat vaatteensa. 

Kukaan ei luista siivouksesta, se ei ole meillä edes vaihtoehto. Pidän oikeasti tyhminä sellaisia jotka itse tekee ja passaa muut perheenjäsenet piloille, ja vielä kehtaa valittaa.

Vierailija
4/58 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko siivous kerran kahdessa viikossa (imurointi, lattikoiden pesu, kylpyhuone, vessat, lakanat tms.) Kerran viikossa vessojen siivous, imuria käytetään tarvittaessa myös "väliviikolla", tai jos pölyä enemmän kertynyt jostakin muusta syystä.

5/58 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siivoan lähes kaiken, mies joskus laittaa tiskikoneen pyörimään. Töitä se kyllä tekee kaksi kertaa enemmän ku minä, siksi teen mielelläni melkein kaiken. Itse teen sitä normaalin pituista päivää. (8 h/pvä)

Kerran viikossa imuroin ja pesen lattiat,  joka toinen tai kolmas päivä pyyhin pölyt, tiskikone pyörii joka päivä, pyykkiä kertyy 5-8 koneellista viikossa.  Ja meitä on vaan kaks. (toivottavasti pian olis kolme...)

Vierailija
6/58 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

robotti-imurit siivoaa päivittäin tietyt huoneet (4-6 kpl), kuten makkarit, koko talo n. 2-3 kertaa viikossa

7/58 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten mä unohdin vessan pesun! Kerran viikossa se ja lakanat kerran viikossa vaihdan. :D

Vierailija
8/58 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

robotti-imurit siivoaa päivittäin tietyt huoneet (4-6 kpl), kuten makkarit, koko talo n. 2-3 kertaa viikossa

Vierailija
9/58 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halualt vähän iisimmin ottaa, niin tosiaan voisit löysätä.

Kerran viikossa siivoan alakerran lattiat (järjestelen, imuroin, pesen) ja pyrin tyhjentämään sohvaa sinne kertyneistä leluista ja kirjoista. Alakerrassa keittiö ja olohuone. Samon kerran viikkossa vessat paitsi jos ovat likaisia aiemmin. Lakanat vaihdan kerran kuukaudessa, joka kolmas viikko voisi myös olla hyvä, mutta helpompi muistaa kerran kuukaudessa. Lapsuudenkodissani vaihdettiin 2 viikon välein.

Päivittäin hoidan ruoanlaiton, astianpesut. Pyykit myös useamman kerran viikossa.

Pölyjä en pyyhi juuri koskaan, tosi harvoin siis, ei meillä pölyynny mikään sen kummemmin, pari kohdetta korkeintaan. Tosi harvoin pesen tuoleja tai keittiön kaappien ovia (siis muutama kerta vuodessa). Pöytää tyhjennän sinne kertyneistä tavaroista usein viikottain ja pyyhin päivittäln useamman kerran.

Mun luonteeseen ei sovi liiallinen siisteys. Semmoinen alkaa ahdistaa. Tietty jos on vauva, joka konttaa ja suuhun pistävä 1v., niin tarkempi pitää olla.

Vierailija
10/58 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sama rytmi meillä kuin ap:lla. Periaatteessa la-aamupäivä on siivousta: pyykkikone pyörii monta kertaa, pesen vessan läpikotaisin, vaihdan pyyhkeet, imuroin perusteellisesti (jok toinen viikko vien myös matot ulos), pyyhin pölyt, jynssään keittiön altaan yms. Pitkin viikkoa toki pyykkiä pestään tarpeen mukaan ja imuroidaankin joskus esim.keittiössä. Tavarat ovat meillä koko ajan paikallaan ja yleisilme on aina siisti. Pölyt lattioilla loppuviikosta alkavat häiritä vainminua itseäni. Vieraan eivät niitä huomaa, kunmuuten on paikat järjestyksessä.

Vierailija
11/58 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 koneellista pyykkiä viikossa ja kaksi henkilöä... huh huh... 

Vierailija
12/58 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 lisää sen, että makkarit yläkerran siivoan yleensä 1 kerran kuukaudessa samalla kun lakanat vaihdan. Joskus sit on isompi siivous, noin 2 kertaa vuodessa, jolloin kaikki nurkat kuntoon. Meillä ei paljoa yläkerrassa oleskella

Vierailija
13/58 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ootte te siivoushulluja. Mulle riittää kerran viikossa imurointi, joka toinen viikko moppaus, pölyt kerran viikossa ja vessa myös. Petivaatteet vaihdan 2-3 viikon välein.

14/58 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tykätään pestä pyykkiä... :D Miehen täytyy vaihtaa joka päivä työvaatteet, samoin minä. Lakanatkin vie tilaa. :D jne. jne.

Vierailija
15/58 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siivoan täällä joka jumalan päivä. Olen kahden leikki-ikäisen kanssa kotona. Imuroin kerran tai kaksi päivässä, aina tulee hiekkaa ja muruja jostain pitkin kämppää... Vessan pesen monta kertaa viikossa, pienet pojat kun ei aina osu pönttöön... Tiskiä tulee aivan sairaasti, samoin pyykkiä... AAAARGH.

16/58 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen käy kyllä kokopäivätyöstä.. :O

Vierailija
17/58 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa siivotaan kerran viikossa, mutta toisinaan siivousväli lipsahtaa kahteen viikkoon. Ruokapöydän alusta lakaisen ja vessasta saatan pöntön harjata tai lavuaaria huitaista tässä välillä.

Aikuisilta vaihdetaan tyynyliinat joka viikko ja kaikki lakanat parin-kolmen viikon välein. Lapsilla väli venyy pitemmäksi.

Keittiö siivotaan päivittäin, pyykkikone pyörii joka päivä ja pyyhkeet vaihtuvat kun ovat likaisen tuntuisia (eli kerran tai pari viikossa).

Meillä on melkein aina enemmän tai vähemmän sotkuista, mutta kuitenkin ihmisasumuskelpoista. Perheessä 2 aikuista ja 3 alle kouluikäistä lasta.

Vierailija
18/58 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä imurointi, kerran viikossa lattioiden pesu. Joka päivä kissan laareista kakkojen kerääminen, kerran viikossa laarien perusteellinen pesu ja hiekkojen vaihto, Muilta osin kosteapyyhntä kerran viikossa.

Vierailija
19/58 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ihme että teillä ei oo muuta elämää kuin kodin sisäinen. Meillä siivotaan kun on likaista, lattiat pestään maks kerran kuussa, yleensä harvemmin jne. Lapsilla ei ole allergioita yms. kun eivät elä ylipuhtaasssa kodissa. Mutta me ollaankin onnellisia ja stressittömiä eikä kukaan huuda kenellekään sen takia että pitäisi siivota. Ja on muutakin elämää kuin imuroida tyyliin kaksi kertaa päivässä.

Kuinka paskasia te oikein olette, jos pitää koko ajan siivota? 

Vierailija
20/58 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä siivoan keittiön, tiskit, tasot ym. ja pesen hellan jos on likaanunut. Pyykkiäkin pestään päivittäin. Imuroin useamman kerran viikossa, etenkin keittiötä, ruokahuonetta ja eteistä. Kerran viikossa pesen vessat. Lisäksi siivooja käy joka toinen viikko ja pesee lattiat, vessat ym. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi