Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kananmunat parasta ennen 10.4 - ovatko vielä ok?

Vierailija
20.04.2013 |

Moi!

olen tosi tarkka ja arka noiden parasta ennen ja viim.kättöpäivä hommien kanssa. Uskaltaako 10.4 parasta ennen munat keittää iltapalapöytään? Lapsetkin 2v j 5v söisivät niitä.  Munia on säilytetty jääkaapissa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

testaa laita iso lasi täyteen kylmää vettä jos munat uppoavat ovat vielä syömäkelpoisia =)

Vierailija
2/12 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaapissa kananmunat säilyvät yllättävän pitkään. Heinäkuussa alkaisin ihmetellä tuolla parasta ennen-päivämäärällä merkittyjä munia. Itse asiassa, en muista koska olisin viimeksi tarkastanut kanamunien parasta ennen-merkintää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kannattaa haistaa, jos ei haise rikille, tai muuten pahalle ja värikin on normaali, voi syödö. haistajalla pitäisi olla hyvä hajuaisti, ei mielellään tupakoitsija

Vierailija
4/12 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan onnistunut löytämään pilaantunutta kananmunaa, vaikka parasta ennen -päiväys olisi ollut puoli vuotta sitten.

Vierailija
5/12 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Tää oli varmaan provo. Mutta joo, en ole minäkään koskaan törmännyt pilaantuneeseen munaan. Säilyvät viikkokausia päiväyksen jälkeen.

Vierailija
6/12 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vitsi. Olen ite pitänyt rajana 4 kk yli parasta ennen. Ei munis ollu  esim.90 luvullakaan päivänmääriä ollenkaan.

Vierailija
7/12 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei ollut ennen EU:ta munissakaan päiväystä. Hyvin säilyvät jopa kuukausia pidempään kuin päiväys on, etenkin jääkaapissa.

Toisaalta se pilaantunut muna saattaa olla ihan tuoreissakin, ei se päiväys kerro oikeastaan mitään.

Vierailija
8/12 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattilaan vaan!

Vierailija
9/12 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesilasitesti on aina hyvä. Jos kelluu, on pilalla, jos pysyy pohjalla on hyvä, jos kelluu silleen että pysyy pystyssä, on hyvä.

Munia ei tarvi säilyttää jääkaapissa. Mutta voi säilyttää. Jääkaappi tai huoneenlämpö, kunhan ei vaihtele ees taas.

Vierailija
10/12 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tiedät itsekin mikä ero on parasta ennen ja viimeinen käyttöpäiväjutuilla, kuten itsekin sanoit.

Vierailija
11/12 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastanneille! Tuo kellutustesti oli aivan uusi juttu minulle, kokeilin ja pohjaan painuivat. Keitin sitten iltapalalle. Oli vaan vieraita, ja olisi ollut kamalan noloa jos munat olisivat olleetkin pilaantuneita...

Ja juu, tiedän kyllä mikä ero parasta ennen ja viimeinen käyttöpäivä -merkinnöillä on. Mutta kuten sanottu, olen neuroottinen noiden asioiden kanssa.

- ap

Vierailija
12/12 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

- ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän