Käyttäytyminen kaupoissa
Miksi aikuiset ihmiset ei osaa käyttäytyä kaupoissa, kauppakeskuksissa yms!? Tällä tarkoitan sitä ärsyttävää tosiasiaa että tutkitaan käytävät vaikka kärryillä, kävellen koko perhe vierekkäin, jäädään pitämään sukukokouksia maitohyllyb eteen tai mikä vielä parempi uloskäynnin läheisyyteen.
kun huomautan heitä siirtymään tai väistämään, nämä ääliöt mulkaisee vihaisesti. Olette taatusti törmänneet näihin?
Tai kun olet lenkillä, tulee kakaralauma vastaan jossa parhaassa tapauksessa joka kuusi kakaraa vierekkäin. Eikä elettäkään että väistäisivät.
Missä ihmisten käytöstavat!?
Kommentit (11)
Parasta on omien henkilökohtaisten asioiden purkaminen äänekkääsi puhelimessa niin, ettei samalla kiinnitä mitään huomiota ympäristöönsä ja on kaikkien tiellä.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 19:23"]
Joo. Olen huomannut. Tänään meinaisin kävellä useaa jalkakäytäväntukkijaseisoskelijaa päin kun luulin, että älyäisivät väistää. Kiersin sitten itse ajoradan puolelta.
[/quote]
Mä olen varmaan lapsellinen mutta en väistä! Enkä väistä kaupassakaan.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 19:29"]
Joo. Olen huomannut. Tänään meinaisin kävellä useaa jalkakäytäväntukkijaseisoskelijaa päin kun luulin, että älyäisivät väistää. Kiersin sitten itse ajoradan puolelta.
[/quote]
[/quote] Olet varmaan muutenkin "ihana" ihminen.
Niinpä! Miksi niiden sukulaisten ja serkunkaimojen kanssa on niin vitusti juteltavaa pakastealtaan tai maitohyllyn edessä kärryt poikittain sikinsokin, jos ei niihin pidä muuten yhteyttä kun että marketissa vahingossa törmäävät.
Varsinkin raskauden myötä mulla ei pinna kestä näitä tientuketolloja. Tolloihin en nyt tietenkään lue sairaita tai vanhuksia, enkä pieniä lapsia. Tollot on niitä aikuisia tai aikuisiksi luettavia jotka tukkivat rullaportaiden, hissien ja uloskäyntien edustat, kauppojen hyllynetuset juoruilutarkoituksessa tai jalkakäytävät seisoskelulla.
Minä toimin niin että kun joku on turhan päiten tientukkeena kaupassa, pysähdyn ja pyydän väistämään. Sitten ei muuta kun odottelen rauhassa että tollo väistää. Joskus saa odotella pitkäänkin, mutta eihän tollolta voi kauhalla vaatia kun sille on lusikalla annettu.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 20:08"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 19:29"]
[/quote]
[/quote] Olet varmaan muutenkin "ihana" ihminen.
[/quote]
sinä varmaan teiden tukko? Taitaa olla mamma leveäkuljetus
Ap, ketään ei saa nimittää ääliöksi, vaikka hän tilapäisesti käyttäytyisikin ajattelemattomasti.
Muistathan pyytää ystävällisesti tilaa, jos joku tukkii tiesi. Ystävällinen pyyntö ystävälliseen ja lempeään sävyyn: "anteeksi, pääsisinkö tästä" ja hymy perään, niin harvempi tuon jälkeen mulkaisee.
Jos noin käy, niin sanon ääneen anteeksi mä tästä puikkelehdin ohi ja kun tilaa antavat kiitän hymyillen. Enpä ole jäänyt siihen märehtimään, että kuka kyttää ja mulkkaa.
Se ja sama. MÄ olin kohtelias ja sain tilaa ja kiitin siltä. = hyvä mieli mulla. Ja jos muksut ovat mukana, niin näkivätpä toimintaa! Eikä nyssyttele siellä nyssyjen takana.
Itselläni on tapana tukkia ystävieni kanssa maitohyllyjen ym. edustat. Usein olen myös etuillut ja piereskellyt kassajonossa. Kerran kun puhuin kassajonossa puhelimeen kovaan ääneen henkilökohtaisia asioitani, eräs takana seissyt vanhempi nainen huomautti minulle asiasta. Vastasin tälle rouvalle, että "pidä ämmä huoli vaan omista asioistas!". Usein myös kiroilen kaupassa kovaan ääneen, mikäli en esim. löydä haluamaani tuotetta.
Mä teen kans noin ku kirjoittaja 11. Mut mä myös ravaan kiireisesti sikin sokin kaupassa kun vasta maitohyllyllä muistan sen persiljapuntin ja palaan vihanneshyllylle ja hauskuutan itseäni jupisemlla ääneen niitä ostosideoitani etteivät katoa päästäni. En oo silloin kyllä tiellä, mutta en paljo väistelekään ken sattuu jalkoihini jäämään kun kurvailen.