Mikä olisi helppohoitoinen isokokoinen kasvi, jonka voisin ostaa huomenna?
Haluaisin jonkun isokokoisen sisäkasvin. Saa myös ehdotella pienempiäkin, mulla on käyttämättömänä ruukkuja. Mutta erityisesti isoa kasvia ajattelin, kun mulla on tyhjänä iso altakasteluruukku.
Peikonlehti jo on (tosin nuori ja pieni sellainen), joten oisko tyhmää jos olisi kaksi peikkoa yksiössä?
Kommentit (55)
Kirjovehka, kasvaakin nopeasti jos on hyvässä mullassa.
Juu, älä osta toista peikkoa. Se olisi perin kummallista.
Jos haluat "maanvaivan", joka vain leviää ja leviää, vaikka et tekisi mitään, ja vaikka pitäisit sitä pimeässä komerossa ja vaikka unohtaisit kastella, niin hommaa palmuvehka. Kasvaa, kuin silmissä isoksi puuksi ja on sitkeä kuin piru. No ok. aivan ihannekasvi kaltaiselleni anti-viherpeukalolle. et voi tehdä mitään virhettä.
Todella nopeakasvuinen.
Palmuvehka, helppohoitoinen ja kasvaa nopeasti, ei tarvitse kastella kovin usein.
Mulla on kolme isoa kultapalmua, yllättävän hyvin ovat voineet ja kasvaneet hieman välinpitämättömästä hoidosta huolimatta :D suoraa auringonpaistetta eivät kestä, mutta nyt sateilla olen vienyt ne ulos puhdistumaan pölyistä. Talvella sumuttelen kun muistan, paljon tarvitsevat vettä. Ostin aikanaan kun halusin kissoille turvalliset kasvit, ja aika syötyjä ne onkin :D puhdistivat myös ilmaa ja ovat kauniita :)
Cghoose a number six. Adopt from luont ja käy hug päivittäin suny nr 6 puu.
Vierailija kirjoitti:
Anopinkieli. Kastellaan kerran kahdessa viikossa, sillai sinne ruulun alle, että saa sieltä itsekseen juoda.
En laittaisi anopinkieltä altakasteluruukkuun. Muuten hyvä pieneen asuntoon, kun ei vie leveyssuunnassa tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vehkapalmu.
Tämä on hyvä. Menestyy missä vain ja viimeksi halusin listiä sen ja kokeilin kauanko se elää ilman vettä niin meni vajaa vuosi.
Traakkipuu on myrkyllinen ja siitä erittyy ilmaan myrkkyä. Tai ehkä lievemmin allergiaa aiheuttavaa kaasua.
Banaani. Kasvaa ihan hulluna, vaikka luulin että se kuolee heti alkuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Jukkapalmu
Pekkahaavisto
On myös usein tullut ötököitä plantagenista kasvien mukana. Palmuvehka ja anopinkieli kyllä helpoimmat.
Pullojukka