Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi helppohoitoinen isokokoinen kasvi, jonka voisin ostaa huomenna?

Vierailija
02.07.2020 |

Haluaisin jonkun isokokoisen sisäkasvin. Saa myös ehdotella pienempiäkin, mulla on käyttämättömänä ruukkuja. Mutta erityisesti isoa kasvia ajattelin, kun mulla on tyhjänä iso altakasteluruukku.

Peikonlehti jo on (tosin nuori ja pieni sellainen), joten oisko tyhmää jos olisi kaksi peikkoa yksiössä?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruuKun alle..

20

Vierailija
22/55 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ostatte viherkasvit? Ettei tuu ötöjä mukana.. viimeksi kun kävin Plantagenissa, siellä oli todella huonovointisen näköisiä kasveja... En uskaltanut ostaa.

Mulla on ollut ötöjä ihan kaikkialta ostetuissa kasveissa; ikea, plantagen, bauhaus, tavalliset ruokakaupat, tokmanni, luoman puutarha, pari verkkokauppaa saksasta ja hollannista... Yleensä katson kaupassa ettei ole seittiä tai muuta näkyvää vipellystä ja eristän uuden kasvin pariksi viikoksi muista kasveistani.

Joskus ikeasta ostamaani orkideaan tuli kunnon villakilpikirvainvaasio kuukauden jälkeen. Näyttivät kaukaa ihan pumpulilta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kultapalmu olisi upea. Tosin en osaa sanoa, kuinka helppohoitoinen se on.

Vierailija
24/55 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh sentään! Ehkäpä en käykään Plantagenissa huomenna. Suositelkaa jotain muuta liikettä (Helsinki)?

Vierailija
25/55 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limoviikuna on ollut tähän mennessä helpoin kasvi, jonka omistan. Ei ole tarkka kastelusta ja pysyy tuuheana helposti. Mulla on myös tuo täällä kehuttu varjoviikuna, joka on ihan yks mun lempi kasvi, mutta on hieman vaativampi ja tiputtaa talvella paljon lehtiä. Suosittelen kyllä limoviikuna, jos haluaa helppohoitoisen ja ison kasvin.

Vierailija
26/55 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palmuvehka. Selvinnyt nuoren miehenkin huoneessa ja kastelutahdilla 3 m ikkunasta jo pari vuotta. Näyttävä. 

Vierailija
27/55 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Limoviikuna on ollut tähän mennessä helpoin kasvi, jonka omistan. Ei ole tarkka kastelusta ja pysyy tuuheana helposti. Mulla on myös tuo täällä kehuttu varjoviikuna, joka on ihan yks mun lempi kasvi, mutta on hieman vaativampi ja tiputtaa talvella paljon lehtiä. Suosittelen kyllä limoviikuna, jos haluaa helppohoitoisen ja ison kasvin.

Limoviikuna allergisoi herkästi vaikka silti paljon pidetään.

Vierailija
28/55 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta saa terveitä kasveja, jos sattuu mielenkiintoinen kasvi löytymään. Olen ostanut kliivian, rahapuun ja tupsukin kirppareiltä vuosien varrella. Kaikki terveitä.

Vierailija
29/55 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Limoviikuna allergisoi herkästi vaikka silti paljon pidetään.

Samoin muut viikunat, mutta sitähän tässä ei kysytty.

Vierailija
30/55 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peikonlehti. Tai jos löydät, niin amatsonin lilja. Aivan ihana kasvi.

Vierailija
31/55 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jukkapalmu, voi ostaa jo valmiiksi isona ja tosi helppohoitoinen

Vierailija
32/55 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triffidi, huolehtii itse itsestään. Erittäin helppohoitoinen ja isokokoinen.

Vierailija
33/55 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on iso vanha liuska-aralia ja tykkään siitä kovasti. Ei ole vaikeahoitoinen.

Vierailija
34/55 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh sentään! Ehkäpä en käykään Plantagenissa huomenna. Suositelkaa jotain muuta liikettä (Helsinki)?

No se Kaivokukka on hyvä. Asematunnelissa on yksi ja ainakin Triplassa toinen (mutta valikoimalta tosi suppea).

Vierailija
35/55 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on iso vanha liuska-aralia ja tykkään siitä kovasti. Ei ole vaikeahoitoinen.

Onpa kaunis! Tulee mieleen Italian puut

Vierailija
36/55 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy Vantaan puolella Viherpajassa. Ihana paikka . Ihan Tuusulanväylän vieressä, joten helppo mennä autolla. Täytyypä käydä taas itsekin 🙂

Vierailija
37/55 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palmuvehka, näyttävä ja todella helppohoitoinen, sallii kastelun unohtamisen. Liika kastelu ja hoito voi taas koitua kohtaloksi. Kastelen n kerran kahdessa viikossa.

Vierailija
38/55 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kentiapalmu.

Vierailija
39/55 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäruusu, sillä itsekin olen sellainen.

Vierailija
40/55 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullojukka

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi