Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kertoa lähivanhemmalle etävanhemman ongelmasta?

Vierailija
20.04.2013 |

En ole koskaan ollut missään tekemisissä kyseisen lähivanhemman kanssa, mutta oletan, että hän on ihan selväjärkinen ihminen, joka rakastaa lapsiaan. Silti vain on vaikeaa ottaa yhteyttä ja kertoa, että lapset joutuvat etävanhempansa luona näkemään täysin alkoholistista touhua. Miten te toimisitte?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 16:06"]

Mä ottaisin yhteyttä lähivanhempaan, en luota sossujen kykyihin selvittää asioita, Lähivanhemmalle tieto on tärkeä ja hän pystyy keskusteleman lasten kanssa ja näkee mahdolliset muutokset näiden käytöksessä jos etävanhemman luona on turvatonta

[/quote]

Olisi tosi vaikea ottaa yhteyttä ihan vieraaseen ihmiseen noin arkaluontoisessa asiassa. En voi kuitenkaan tukea häntä, jos hän tarvitsee tukea.

En myöskään kyllä voi aina olla ilmoittamassa etävanhemman juomisesta, koska tilanne on ymmärtääkseni nyt sellainen, että hän on käytännössä melkein koko ajan humalassa. Hän on siis jo niin pitkällä juomisessaan, että pystyy näyttelemään selvääkin.

ap

Vierailija
22/24 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin sosiaalitoimiston sähköpostiosoitteen, jonne lähetin postia nimettömänä. Saa nähdä, tapahtuuko mitään muutosta tilanteeseen. Pahalta tuntuu, mutta ei kai tämä mikään ainutlaatuinen juttu ole.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olisi tosi vaikea ottaa yhteyttä ihan vieraaseen ihmiseen noin arkaluontoisessa asiassa. En voi kuitenkaan tukea häntä, jos hän tarvitsee tukea.

En myöskään kyllä voi aina olla ilmoittamassa etävanhemman juomisesta, koska tilanne on ymmärtääkseni nyt sellainen, että hän on käytännössä melkein koko ajan humalassa. Hän on siis jo niin pitkällä juomisessaan, että pystyy näyttelemään selvääkin.

ap

[/quote]

Mua nyt vähän häiritsee tässä tämä kynnys ls-ilmoituksen tekoon. Oletko ap siis itse päättänyt seuraavista asioista:

a) etävanhempi on kelvoton vanhempi, koska käyttää alkoholia, ei mistään muusta syystä

b) Kirjoitat: "Hän on siis jo niin pitkällä juomisessaan, että pystyy näyttelemään selvääkin." Siitä huolimatta olet vakuuttunut, että alkoholia käytetään, ja vieläpä tavalla, joka on lapsille vaaraksi

Kuinka paljon viinaa saa juoda, ennenkuin joku tekee ls-ilmoituksen? Mun vanhemmat tissutteli harva se päivä, joskus isä oli enemmänkin kännissä, mutta lapsuuteni oli kaikin puolin lämmin, kannustava ja valoisa. Olisi ollut tosi huvittavaa, jos lastensuojeluviranomaiset olisivat tulleet käymään.

Vierailija
24/24 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 17:02"]

[/quote]

ap

[/quote]

Mua nyt vähän häiritsee tässä tämä kynnys ls-ilmoituksen tekoon. Oletko ap siis itse päättänyt seuraavista asioista:

a) etävanhempi on kelvoton vanhempi, koska käyttää alkoholia, ei mistään muusta syystä

b) Kirjoitat: "Hän on siis jo niin pitkällä juomisessaan, että pystyy näyttelemään selvääkin." Siitä huolimatta olet vakuuttunut, että alkoholia käytetään, ja vieläpä tavalla, joka on lapsille vaaraksi

Kuinka paljon viinaa saa juoda, ennenkuin joku tekee ls-ilmoituksen? Mun vanhemmat tissutteli harva se päivä, joskus isä oli enemmänkin kännissä, mutta lapsuuteni oli kaikin puolin lämmin, kannustava ja valoisa. Olisi ollut tosi huvittavaa, jos lastensuojeluviranomaiset olisivat tulleet käymään.

[/quote]

En tiedä, onko etävanhempi kelvoton vanhempi, mutta olen huolissani lapsista. Etävanhempi on lähes joka päivä humalassa. Satun tietämään, millaisia määriä hän juo ja ne ovat erittäin suuria. Olen myös nähnyt, miten hän käyttäytyy joissakin tilanteissa eikä siinä ole mitään miellyttävää.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi