Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saisikohan tämän parkkisakon kumottua? Syy:

Vierailija
02.07.2020 |

Parkkerattiin auto ja lähdettiin syömään. Kohta mies muisti, että auton parkkimaksu pitää maksaa (miehen auto, minä ajoin). Sanoin, että ei hätää, mulla on Easypark-sovellus, maksan sen sillä. Miehen auto ei ollut tunnareissani, mutta sen sai kätevästi lisättyä sinne. Mies sanoi, että muistaakohan rekisteritunnusta, ja katsoi avaimiaan ja sanoi sitten tunnuksen. Laitoin parkkiaikaa ja mentiin syömään.
Matkalla vielä näin parkkipirkon (miehen), joka keskusteli jonkun autoilijan kanssa, joka oli auton ja peräkärryn kanssa Kasarmitorilla, mutta ei siinä sen ihmeempää.
Kun tulimme syömästä, autossa olikin parkkimaksu!
Eli mies oli sanonut mulle auton rek-tunnuksen väärin. Koitin etsiä vielä miestä, siis parkkivalvojaa, mutta häntä ei näkynyt. Eli kaupungin pysäköintivirhemaksu kyseessä, ei mikään yrityksen (joita en maksa koskaan, koska heillä todistustaakka kuskista).
Ajattelin vaatia maksun mitätöintiä, koska mielestäni meillä on todella hyvä ja pätevä syy.

Kommentit (217)

Vierailija
181/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin jo Easyparkkiin. Lupasivat laittaa meilillä kuitin siitä pysäköinnistä. Plus pyysin, että siinä lukisi, milloin kyseisen reknon auto oli tililleni perustettu.

Ap

Vierailija
182/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, Äitihullun uusin riemastumisen aihe: parkkisakot. Tästä kuulemme jauhantaa seuraavat 6 vuotta.

En minä niistä riemastunut, van siitä, että ihmiset eivät toivo, että saisinkin ne kumottua, koska maksoin pysäköinnin. Eli kirjoittajat ovat epäsosiaalisia ja ilkeitä.

Ap

Muut kommentoijat tietävät, ainakin ne joilla ajokortti, lain mukaan parkkisakoista vastaa aina auton haltija/omistaja ja on samantekevää, kuka sitä on ajanut. Eikä se ole "toive" vaan lakiin perustuva fakta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, Äitihullun uusin riemastumisen aihe: parkkisakot. Tästä kuulemme jauhantaa seuraavat 6 vuotta.

En minä niistä riemastunut, van siitä, että ihmiset eivät toivo, että saisinkin ne kumottua, koska maksoin pysäköinnin. Eli kirjoittajat ovat epäsosiaalisia ja ilkeitä.

Ap

Muut kommentoijat tietävät, ainakin ne joilla ajokortti, lain mukaan parkkisakoista vastaa aina auton haltija/omistaja ja on samantekevää, kuka sitä on ajanut. Eikä se ole "toive" vaan lakiin perustuva fakta.

Mitääh? Pointtini tuossa oli se, etä PYSÄKÖINNISTÄ oli maksettu, ei se, KENELLE virhemaksu kuuluu. Tässä tapauksesa kun ei kenellekään, koska auton pysäköinti oli katsos maksettu.

Ap

Vierailija
184/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaas lapset, lait ovat ihmistä varten, eikä ihminen lakeja ja sääntöjä varten. Sen takia, jos lain kirjain täyttyy (=pysäköinnistä oli maksettu) ei siitä kuuluisi mun oikeustajuni mukaan maksaa virhemaksuakaan.

Ap

Vierailija
185/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kaikenlisäksi tuo koskee vain kunnallista pysäköinninvalvontaa tai poliisia, ei yksityisten parkkisakkofirmojen maksuja. Niitä ei kannata maksaa. Sanoo vain, ettei ajanut autoa, eikä tiedä, kuka sitä ajoi. Sekin kannattaa muistaa, lapset.

Ap

Vierailija
186/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen parkkifirma saa karhuta maksua vain autoa ajaneelta kuskilta. Nih. Mikä tämä ei siis ollut.

Ap

Vierailija
187/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kannattaa sivistää itseään sosiaalisuuden saralla, että muiden aloituksiin ei tulla mölisemään töykeästi, jos ei tiedäkään siitä, mitä mölisee, kuin mutua!

Ap

Vierailija
188/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan juuri sinne pysäköinninvalvontaan. Heh, jonotusmusiikkina on ambient-rentoutusmusaa aiheena meren kuohuvat aallot :D

Ap

Vierailija
189/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua huolestuttaa näiden maksanien lapset. Eivätkö he osaa siis neuvoa omia lapsiaankaan oikein, vaan alistumaan lampaina kaikkeen ja vielä ajattelemaan, että lapsi teki VÄÄRIN? Tai mokasi? Kamalaa 😥

Olen niin pahoillani heidän rahojensa puolesta. Toki kunnallehan se tuo kivasti pientä lisätuloa 🤗

Ap

Kirjoitusasusta lienee selvää että ap on vihervassari joka yrittää puhua mustan valkoiseksi. Sorry, sinun moka ja maksa laskusi.

Nykyään äänestän tyhjää, mutta näitä puolueita olen sitä ennen äänestänyt, vaikka olenkin varakas. Mutta moni vihreähän on.

Ap

Olet varakas, mutta aiemmassa viestissä sanoit, ettei sinulla ole varaa maksaa tuota pysäköintivirhemaksua?

Vierailija
190/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, tänne on heti aamusta tullut monta sivua täyttä tuubaa vale-ap:n huutelua. Miksi te kaikki lankeatte keskustelemaan tuon riehujan kanssa. Minä kysyin voiko tuossa parkkisakon perua ja olen vastannut muutamiin viesteihin alkusivuilla, kunnes ketju kaapattiin. Kaikki loppu on jotain aggressiivista huutoteatteria.

Laitoin jo vireille kumoamisvaatimukseni. Mies ei edelleen ole ollut yhteydessä eilisten vaateiden ja ison riidan jälkeen.

Siinäpä kaikki. En aio enää päivittää, mutta vale-ap aikoo varmaan huutaa ja riehua iloksenne päivätolkulla.

Ap

Vierailija
191/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet!

Vierailija
192/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua huolestuttaa näiden maksanien lapset. Eivätkö he osaa siis neuvoa omia lapsiaankaan oikein, vaan alistumaan lampaina kaikkeen ja vielä ajattelemaan, että lapsi teki VÄÄRIN? Tai mokasi? Kamalaa 😥

Olen niin pahoillani heidän rahojensa puolesta. Toki kunnallehan se tuo kivasti pientä lisätuloa 🤗

Ap

Kirjoitusasusta lienee selvää että ap on vihervassari joka yrittää puhua mustan valkoiseksi. Sorry, sinun moka ja maksa laskusi.

Nykyään äänestän tyhjää, mutta näitä puolueita olen sitä ennen äänestänyt, vaikka olenkin varakas. Mutta moni vihreähän on.

Ap

Olet varakas, mutta aiemmassa viestissä sanoit, ettei sinulla ole varaa maksaa tuota pysäköintivirhemaksua?

En ole sanonut.joku riehui eilen ketjussa esiintyen minuna. Vauraushan ei liity mitenkään aiheettomien maksujen maksamishalukkuuteen.

Ap

Vierailija
193/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas, tänne on heti aamusta tullut monta sivua täyttä tuubaa vale-ap:n huutelua. Miksi te kaikki lankeatte keskustelemaan tuon riehujan kanssa. Minä kysyin voiko tuossa parkkisakon perua ja olen vastannut muutamiin viesteihin alkusivuilla, kunnes ketju kaapattiin. Kaikki loppu on jotain aggressiivista huutoteatteria.

Laitoin jo vireille kumoamisvaatimukseni. Mies ei edelleen ole ollut yhteydessä eilisten vaateiden ja ison riidan jälkeen.

Siinäpä kaikki. En aio enää päivittää, mutta vale-ap aikoo varmaan huutaa ja riehua iloksenne päivätolkulla.

Ap

Jaaha ja näköjään tänäänkin.

Ap

Vierailija
194/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oli ihan fiksua soittaa sinne pysäköinninvalvontaan, sieltä vasta selvisi se, että maksua ei tarvitse maksaa kiistämisen käsittelyn aikana. Siihen voi kuulemma mennä noin 4kk :(( No, tuskin marraskuussa enää muistan koko asiaa, kun tulee ilmoitus, että se oli aiheeton. :)

Ap

Vierailija
195/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mietin, miksi kukaan haluaisi vale-ap:nä tulla tällaiseen ketjuun riehumaan päiviksi?

Ap

Vierailija
196/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin asiakaspalvelijan äänensävy vaikutti siltä, että maksu kumotaan.

Ap

Vierailija
197/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti toi 180e sakkolapun. Mun pieni ja punainen auto oli 2 viikkoa täysin paikoillaan kodin autokatoksessa. Silti se oli yliopeutta huristellut nummelassa( yli 300 km päässä).

Olin sen 2 viikkoa ulkomailla. Onko muilla näin taitavaa autoa?

Hiukan kiukkuisen vastineen lähetin polliisille ja kieltäydyin maksamasta.

Vierailija
198/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Luetun ymmärtäminen taitaa olla todella hakusessa sinulla. Ja sivistystasosi käy ilmi siitä, että sätit niitä, jotka yrittävät tuoda järjen valoa tähän. Olette miehesi kanssa ansainneet toisenne, olette yhtä pöhköjä.

Vierailija
199/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posti toi 180e sakkolapun. Mun pieni ja punainen auto oli 2 viikkoa täysin paikoillaan kodin autokatoksessa. Silti se oli yliopeutta huristellut nummelassa( yli 300 km päässä).

Olin sen 2 viikkoa ulkomailla. Onko muilla näin taitavaa autoa?

Hiukan kiukkuisen vastineen lähetin polliisille ja kieltäydyin maksamasta.

Kun poliisi lähettää sinulle kameran kuvan niin saat kätevästi selville että kuka autoasi lainasi matkan aikana tai vaihtoehtoisesti että autosi on oppinut ajamaan itsekseen.

Vierailija
200/217 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh kirjoitti:

Ap. Luetun ymmärtäminen taitaa olla todella hakusessa sinulla. Ja sivistystasosi käy ilmi siitä, että sätit niitä, jotka yrittävät tuoda järjen valoa tähän. Olette miehesi kanssa ansainneet toisenne, olette yhtä pöhköjä.

Miten niin järjen valoa, kun se olisi epäoikeudenmukaista, että saisimme pysäköinnistä virhemaksun, koska maksoin sen. Päinvastoin he koittavat saada mua uskomaan tyhmyyteen ja vääryyteen. Sitähän sun maailmas on vissiin täynnä, eikö?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi