Tsempatkaa nyt mua!! Kämppä kaaoksessa. Pitäisi siivota, mutta...
Olkkarin pöytä tännä tavaraa, samoin eteisen lipaston päällinen. Eteisessä hiekkaa ja samoin olkkarissa ja pölyäkin löytyy. Pinnat täynnä pölyä. Yläkerrassa villakoirat käy nilkkoihin kiinni...
En vaan saa itseäni raahatuksi ylös tästä tuolilta tuonne siivouskaappiin hakemaan pöyrättiä ja imuria.
Niin, ja vessa + kylppäri pitäisi pestä.
Keittiön pinnat sain siivottua aamulla, mutta siihen innostus lopahtikin.
Tsempatkaa nyt mua...
Kommentit (5)
Kone kiinni, musiikki soimaan ja riehumaan!
Lupaa itsellesi kahvit/kaljat/suklaa/sauna/jotainmuutahyvää siivouksen jälkeen. Mutta vasta siivouksen jälkeen, ei puolivälitaukoja! Mulla meni toissapäivänä yheksän tuntia muutaman ikkunan pesemisessä kun "vähän" huilasin välillä :D
Niin ja aloita vittumaisimmasta hommasta, niin siivous helpottaa loppua kohti. Itse vihaan pölyjen pyyhkimistä ja pikkusälän järjestelyä eniten niin hoidan ne aina alkuun. Vessat viimeisenä niin saa hyvän hien päälle loppuun ja on hyvä mennä vaikka sinne saunaan.
Tässä ohjeet: et saa jäädä enää odottamaan, tsemppaako joku sinua. Lupaamme kaikki tsempata, mutta myös pysyä poissa tästä ketjustasi, ettei sinun tarvitse istua ja odottaa, vieläkö joku vastaa sinulle. Emme vastaa! Vaikenemme nyt kuin muuri. Mene!
Mua auttaa kun en etukäteen mieti koko urakkaa, vaan annan itselleni ensin yhden tehtävän, sitten toisen ja siinä tekiessä motivaatio kasvaa, kun on päässyt vauhtiin.
Toinen tapa on kiertoharjoittelu: käyn taloa läpi huone kerrallaan, joka huoneessa teen yhden tehtävän ja siirryn seuraavaan.
Iltaisin, kun en jaksa paljoa siivota, harrastan mainoskatkosiivousta. Tauon aikana niin paljon kuin ehtii. Viidessä minuutissa ehtii paljon, ja joskus ei huvitakaan palata töllön ääreen.
Joskus kirjoitan siivoustehtävät lapuille ja niistä saa koko perhe valita omansa.
Musat päälle ja menox!
sama täällä pitäis ja pitäis mutta kun ei yhtään jaksa ja haluis =/ hiukan olen saanut tehtyy muttei se riitä. t.masentunut
hOphop! Mulla sama edessä! Sen jälkeen on niin mukava olla kun on paikat kunnossa!