Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ristiäislahjan vaikeus

Vierailija
20.04.2013 |

Sukulaisemme on saanut tyttövauvan, ja ristiäiset lähestyy. Nyt on kuitenkin syntynyt iso ongelma ristiäislahjoista. Olen itse käytännöllisen kannalla, koska omat lapseni saivat pelkästään valokuvakehyksiä, lusikoita ja tinasoittorasioita. Mutta juttelin lapsen äidin kanssa, ja hän oli ehdottomasti sitä mieltä, että koska lapsi on jo kolmas, kaikkea käytännöllistä on jo olemassa ja kaapit pursuavat. Ei siis astiastoa, leluja, vaatteita. Eikä tinaesineitä. Koruja lapsi tulee saamaan isovanhemmilta, tiedän tämän ihan varmasti. Keskimmäinen lapsi taisi saada kymmenkunta koruakin...

Mitä siis lahjaksi? Puskat ja puut eivät käy, kun asuvat kerrostalossa. 

Kertokaa vinkkejänne. Tuntuu, että pää on ihan tyhjä.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koru ei paljoa tilaa vie. Osta joku ajaton koru, esim sydänriipus.

Vierailija
2/45 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittorasia, mobile

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokuklassikko satukirja, lasten runokirja tai laulukirja. Vaikkapa samaan pakettiin Vauvan vaaka -runokirja, Vauvan vaaka nuottivihkonen ja Vauvan vaaka -cd-levy.

Vierailija
4/45 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites olis korurasia jos niitä koruja kerran tulee saamaan?

Vierailija
5/45 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ehdotuksista. Arvasin, että lähes mahdoton tehtävä. 

Korua en viitsisi siksi, kun tulee niitä saamaan runsain mitoin. Korurasian ostaa mummi, en muista, oliko se 1-vuotislahja, mutta siis isommilla siskoilla sellaiset ihan tietynlaiset jo löytyy.

Mobile on aivan loistava ehdotus, mutta heillä oli jokin vanhimmalla eivätkä pitäneet siitä. Meillä taas on ihan käyttökelpoinen, jonka voisin tarjota heille ihan ilmaiseksi. En usko, että kovasti välittävät mobilesta, kun eivät ole sitä esikoisenkaan kaivanneet esille nuorempien sisarusten kohdalla.

Satukirjoja ja laulukirjoja ja jopa nuottikirjoja on vinot pinot isompien lahjoiksi saamina. Perhe on musikaalinen, joten nuottivihkoja löytyy, ja lasten cd-levyjä on vaikka kuinka paljon. Tietenkin voisin pinon päällimmäiseksi jonkin ostaa, mutta jo äidin toteamuksesta arvaan, että nämä eivät ole kovin toivottuja (melkeinpä kielsi lelut ja käyttötavarat, kun niitä pursuaa kaikki kaapit).

Harmittaa, kun sitä vähän yksilöllisempää lahjaa ei tunnu löytyvän. Taidan siis tyytyä vain johonkin koruun tai satukirjaan pinon päällimmäiseksi. 

Vierailija
6/45 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti? Tai maksat valokuvaajan ristiäisiin.

Vierailija
7/45 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti ½ tai 1-vuotiskuvaan?

Vierailija
8/45 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mariskooli tai joku muu minkä lapsi voi viedä sitten omaan kotiinsa kun on aikuinen....

Vierailija
9/45 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeinen rasia, johon kerätään maitohampaat.

Vierailija
10/45 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista toivoa jotain epäkäytännöllistä kaapintäytettä, jos kerran kaapit jo pursuilee :)

Joku satukirja voisi olla hyvä, tai sitten jokin design- esine. Esim. Iittalan Vitriinirasia. 

Vierailija
11/45 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vienyt ensikengät. Nehän pitää joka tapauksessa olla oma, tai ainakin olisi kiva. Kengät vielä usein säästetään. Olen myös vienyt sellaisen kipsitaulusetin, johon voi painaa käden- tai jalanjäljet.

Vierailija
12/45 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmeniä limmeja, kun kymmenia koruja/lahjoja tulee? Huh.

Siis kummithan lahjoja ristiäisiin vie, kun kummit ja isovanhemmat sinne kutsutaan. Eihän ne kellään mitkään sukujuhlat ole.

Vierailija
13/45 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kymmenniä kummeja. Ihania kirotushäröjä...

Vierailija
14/45 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 jatkaa. Kerran vietiin vähän kaukaisemmalle vauvalle (ei sukulainen eikä kummilapsi) pikkuiset Aino-aamutossut, ne oli kanssa mielestäni kivat. Lahja on se, minkä lahjan antaja haluaa antaa, ei kannata liikaa miettiä! Yleisesti ottaen, jos ei ole varma, niin vie pienikokoista...

Vierailija
15/45 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vienyt kummilapsilleni lasten kuvaraamattuja, kristillisen kasvatuksen nimissä.

Ja onhan kultakaupassa muutakin kuin tinaesineistä ja koruja, esim. pieniä kristallijuttuja.

Tai osaatko tehdä jotain itse? Maalata, virkata, nikkaroida?

Vierailija
16/45 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vastauksista. 

Sain kyllä ajattelemisen aihetta. Meidän suvussamme ristiäislahjoja ostavat kaikki, kummit kummilusikoita tai valokuvakehyksiä (paitsi minun lapsilleni kaikki ostivat sen valokuvakehyksen), muut sitten koruja, rasioita, soittorasioita, ruokailusettejä yms. En siis voi olla mitään viemättä enkä edes halua. Vaikka on tuskallista keksiä jotain hyvää lahjaa, niin mielelläni sinne jotain vien. Mieluiten tietysti jotain hyödylistä/toivottua/ilahduttavaa.

Nyt olenkin sitten saanut muutamia vinkkejä ja kyselen mielipiteitänne. Jos siis teillä kaapit pursuavat vaatteista, ruokailuvälineistä, leluista yms. niin mitä näistä ottaisitte mieluiten lapsellenne ristiäislahjaksi:

1) hopeoitu ensimuki

2) Muistolaatikko lapsen ensimmäisille tavaroille

3) Aino-tossut

Ap

Vierailija
17/45 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei taas tällaisessa asiassa voi kysyä vanhemmilta, onko heillä jotain tarvetta jollekin tietylle jutulle lasta varten? 

Vierailija
18/45 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olis pakko valita niin valkkaisin nro 2

Vierailija
19/45 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi kiva säästöpossu, jossa pientä alkupääomaa? Kunhan lapsi vähän kasvaa voisi olla innoissaan jos antaisit välillä pari kolikkoa, jotka itse saisi possulle syöttää?

Vierailija
20/45 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten Raamattu

Tai esim. Raamattunukkekirja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä