Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjäänko 2450 euron bruttotulolla kahden lapsen yh-äitinä???!!

Vierailija
19.04.2013 |

Ero tulossa luuseri miehestä, luultavasti tuun saamaan elareita kelalta? Maksettavaa asuntolaina n.1000 euroa kuussa plus muut normilaskut..miten mä oikein tuun pärjäämään...:(

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sanoisin että riittää. Luovut sellaisesta mitä et oikeasti tarvitse. Itse ihmettelen aina sitä mihin sinkut saa koko palkkansa (on se sitten 2000€ tai 4000€) tuhlattua kun itellä kaikki menee aina lapsiin. Lasten harratukset (ainakin helsingissä) on kuitenkin kalliita, se on kurjaa jos niistä joutuu tinkimään. Sen miettiminen on mulla just meneillään. Muuten pärjätään hyvin. Olen kodinhoidontuella ja 3 lasta. Onneksi kela auttaa asumisen suhteen (asumistuki), muuten olisin ollut ihan pulassa.

Vierailija
22/31 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäät! Tee suunnitelma rahankäytöstä ja seuraa mihin rahaa menee kuukaudessa ja minkä verran. Suunnittele rahankäyttö tarkasti, nii selviät myös yllätyksistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko netto? Tiukkaa voi tehdä varsinkin jos vastike on kallis, asumismenoihin menee aika paljon tuloihin nähden.

Vierailija
24/31 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto käteen jää n.2000 euroa palkasta, vaihtelee lisien määrästäveli 2000-2300 välillä. Asumiskuluja minäkin pelkään mutta en tahtoisi lapsilta riistää kotiakin. Paljonkohan kelasta saa elatustukia? 

Vierailija
25/31 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä asuntolainasi on? Luulen, että pärjäät näinkin, mutta voisitko harkita pidentäväsi maksuaikaa? Voit sitten aikoinaan (kun lapset ovat lentäneet pesästä) lyhennellä lainaa nopeammin mutta siten saisit enemmän käyttörahaa nykytilanteessa.

Vierailija
26/31 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätävää kuinka usein metitään kuinka pärjään rahalisesti! Moni on huonossa suhtessa koska epäilee että ei pärjää.

Vierailija
27/31 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätävää kuinka usein metitään kuinka pärjään rahalisesti! Moni on huonossa suhtessa koska epäilee että ei pärjää.

Vierailija
28/31 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti pärjäät. Olen kolmen lapsen yh ja asumiskulut samaa luokkaa ja rahaa jää vielä säästöönkin. Saathan myös yh-korotukset lapsilisiin ja sitä paitsi monet menot pienenee myös, tarhamaksut ja ruokamenot.

Vierailija
29/31 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa n. 150€ per lapsi mutta ei käsittääkseni automaattisesti. Pitää kai olla päätös että isä ei pysty maksamaan(?) Saat lapsilisiin yh-korotuksen. Sun asumiskulut kuulostaa isoilta; mistä ne muodostuu? Voiko niille tehdä jotain?

Vierailija
30/31 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäät loistavasti. Elatustukea tulee yhteensä noin 300 e (kertokaa, jos tiedätte tarkasti) ja lisäksi lapsilisät, ehkä saat jopa asumistukea - kannattaa tarkistaa.

Vierailija
31/31 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Itse olen kahden lapsen yksinhuoltaja ja opiskelija. Tulomme ovat 1500e kuussa. Vuokra 900e. Että tuota. Olisin hyvin onnellinen tuollaisista tuloista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän