Sinä, joka mielestäsi ymmärrät hyvien kirjojen päälle,
mitä luet juuri nyt tai lopetit juuri? (Saa antaa myös jonkinlaisen arvosanan.)
Itsellä (joka tietenkin kuulun tuohon ymmärtäjien arvostettuun kategoriaan) kesken Jonathan Franzenin Vapaus.
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 18:49"]
Stephen King - Kuvun alla, huikea kirja! Paksu kylläkin mutta jos saatte käsiinne niin lukekaa! Ei ole perinteistä kauhua vaan tarina siitä mitä tapahtuu kun pieni kaupunki jää kuvun alle, miten se vaikuttaa kehenkin ja mitä se saa tekemään, mitä luonnolle käy ym..:-)
[/quote]
Tää on ihan älyttömän hyvä! Luin myös Kingin A long walk ja se vaikutti.
Luin Justin Croninin The Twelven. Aiempi osa (The Passage) oli jännittävä ja kirjan maailma todella imi mukaansa. Tämä jatko-osa hieman petti odotukset, sillä ensimmäisen osan salaperäisyys ja hypnoottisuus tuntuivat kadonneen. Ihan viihdyttävää ja paikoitellen oivaltavaa tekstiä silti.
Mohsin Hamid: Fundamentalisti vastoin tahtoaan
Immaculée Ilibagiza: Elossa kertoakseen
Ian McEwan: Vieraan turva
Tauno Yliruusi: Rikosetsivien vapaapäivä
[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 19:24"]
Stephen King - Kuvun alla, huikea kirja! Paksu kylläkin mutta jos saatte käsiinne niin lukekaa! Ei ole perinteistä kauhua vaan tarina siitä mitä tapahtuu kun pieni kaupunki jää kuvun alle, miten se vaikuttaa kehenkin ja mitä se saa tekemään, mitä luonnolle käy ym..:-)
[/quote]
Tää on ihan älyttömän hyvä! Luin myös Kingin A long walk ja se vaikutti.
[/quote]
Samaa mieltä olen :)
Stephen Kingiltä myös: Julma Leikki (Kertoo pariskunnasta joka menee leikkimään astetta tuhmempia juttuja kesämökille. Mies kuolee ja nainen on käsiraudoissa kiinni sängyssä eikä pääse pois, lähimmät naapurit jossakin todella kaukana) <- Oikeasti niin hyvin kirjoitettu kirja että todella elin sitä, pulssi kiihtyi pariin sataan ihan samalla tavalla kuin elokuvaa katsoessa sai todella tunteita aikaan, olen lukenut kirjan useampaan kertaan.
Toinen Kingin Kirja joka on erittäin hyvä on Eksyneiden Jumala, elin myös tätä kirjaa niinkuin olisin ollut osa sitä koko tarinaa..
Huikeita!
Olen kotimaisen kirjallisuuden ystävä, Kari Hotakaisen kirjat ovat makuuni, samoin Väinö Linnan Täällä Pohjantähden alla, juuri sain luettua Tuomas Kyrön Kerjäläinen ja Jänis. Kyllikki Villan matkakertomukset ovat myös suosikkejani. Sari Malkamäen novellikokoelmat ovat hyviä.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 18:56"]
Ian McEwanin Makeannälkä on nyt menossa, muutenkin hän on nykykirjailijoista suosikkejani. Uuden Irvingin otan myös työn alle, vaikka eivät nämä viimeisimmät nyt ole niin hienoja enää olleetkaan kuin vanhempi tuotanto. Siri Hustvedt on myös todella hyvä.
[/quote]
Meillä on samanlainen kirjamaku :) Tosin itse luen vähän kaikkea. Tällä hetkellä menossa Miika Nousiaisen Metsäjätti. Se on kevyt ja hauska, vaikkakin vakavasta aiheesta.
Lisa See on kyllä ihana! Lumikukka ja salainen viuhka aivan mahtava. Pionin rakkaus uskomaton, lumoava :)
-hissanope joka rakastaa hyviä kirjoja
[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 19:52"]
Lisa See on kyllä ihana! Lumikukka ja salainen viuhka aivan mahtava. Pionin rakkaus uskomaton, lumoava :)
-hissanope joka rakastaa hyviä kirjoja
[/quote]
Luin Shangain tyttöjen kannesta tuon Pionin rakkauden esittelyn, ja se vei mukanaan. Uskomaton mielikuvitus Lisa Seella, kun pystyy kirjoittamaan niin lumoavasti, jopa kipeistä asioista. Tuo Pionin rakkaus onkin ainoa joka minulla on vielä lukematta..
13
[/quote]
Tämä oli myös minusta hyvä kirja. Myös Lincoln Childin ja Douglas Prestonin kirjat ovat hyviä. Mielikuvitusta ja jännitystä riittää. Erityisesti agentti Pendergastista kertovat kirjat ovat olleet minusta hyviä.
Minulla on menossa dekkarikausi. Pidän kovasti ruotsalaisista naisdekkaristeista.
Martti Anhavan Romua rakkauden valtatiellä, Arto Mellerin elämäkerta. Kuvasi hienosti sitä miten täynnä Melleri oli loistavia ideoita ja suunnitelmia, mutta ei saanut niitä koskaan kunnolla toteutettua. Krapula kyllä tuli pelkästä lukemisesta.
Sain nyt vasta käsiini Lundbergin Jään, en ole ehtinyt lukea paljon viime aikoina. Olen lukenut ekan luvun ja ihan hyvältä vaikuttaa kuvaus.
[/quote]King on loistava. Uusin 22.11.63. on huikea. Liseyn tarina saa kyyneleet silmiin. Julma leikki... Jnejne.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 20:18"]
Minulla on menossa dekkarikausi. Pidän kovasti ruotsalaisista naisdekkaristeista.
[/quote]Norjalainen ( mies tosin) Jo Nesbo. Loistava! Harry Hole on Vares potenssiin sata :)
Minulla on myös kesken Irvingin Minä olen monta. Pidän kovasti ap:n mainitsemasta Franzenista.
Irving ei ole ihan suosikkieni kirkkainta kärkeä, mutta ainakin tämä viimeinen on ollut oikein kiinnostava. Arvosana on 9 nyt kun on viitisenkymmentä sivua jäljellä. Ian McEwanin uusimman luen varmasti jossain vaiheessa, olen kaikki suomennokset hankkinut ja lukenut englanniksikin joitakin.
Seuraavaksi lukulistalla on Susanna(?) Alakosken Hyvää vangkilaa, toivoo Jenna.