Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku av-mamma röntgenissä töissä? Tai tietää muuten asioista?

Vierailija
19.04.2013 |

Mitä maksaa, jos menen yksityiselle röntgenlääkärille vai missä sitä röntgeniä tehdäänkään? Mitä maksaa, jos sanon että olkaa hyvät ja ottakaa alaselästäni kuva, pelkään että siellä on syöpä. 

En kuulu Kelaan enkä mihinkään. Eli mitä tuollainen yksi kuva maksaisi?

Missä otetaan tuollaisia kuvia? En haluaisi muuta kuin sen yhden kuvan, että siitä näkee onko siellä selässä jotain vai ei.

Kiitos, olisin äärettömän kiitollinen avusta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun täytyy ensin varata aika lääkärille, ei voi itse itselleen antaa lähetetää röntgeniin, edes yksityiseen. Eli lääkäriltä lähete, samalla saat tiedon, mitä maksaa. Hinta riippuu kuvaustekniikastakin, "tavallinen" vai tt jne.

Vierailija
2/7 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö onnistu? Ok eli ensin varaan ajan yleislääkärille niinkö? 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystalon nettisivuilla hinnastossa  lannerangan natiivikuvaus (röntgenkuva ilman varjoainetta=natiivi) alkaen 92 euroa ilman kelakorvausta. En sitten tiedä, näkyykö kaikki syövät tuossa kuvassa, varmaan, jos luustossa on.

Vierailija
4/7 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 11:45"]

Eikö onnistu? Ok eli ensin varaan ajan yleislääkärille niinkö? 

ap

[/quote]

Voit varata suoraan erikoislääkärillekin yksityisellä.

Vierailija
5/7 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita vaan kaupunkisi röntgenlääkärille ja sano että haluat Lannerenka-röntgenkuvauksen. Hinta on jotain satasen pintaan! Plus sitten lääkärinpalkkio ehkä erikseen, en tiedä.

Vierailija
6/7 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis varaat ajan yksityisen lääkäriaseman yleislääkärille (terveyskeskuslääkäriltä ei voi saada lähetettä yksityiselle), häneltä saat lähetteen, jos hän katsoo sen tarpeelliseksi (yleensä saa, yksityislääkärillä, kun maksat itse tutkimukset). Sitten vielä tulee maksettavaksi kuvan tulkinta ja soittoaika tai käynti siitä.

Käyntimaksu on toimistomaksuinen n. 100€, itse kuvaus saman verran ja toinen käynti (kuvan tulkinta ja tulosten kertominen sinulle) vielä yhden 100€ arvoinen. Eli suuruusluokkaa 300€ pitää varautua maksamaan, joissain paikoissa vielä enemmänkin. Hintaa tulee huomattavasti enemmän, jos päädytte lääkärin kanssa magneettikuvaan tms. vaativampaan kuvaukseen.

Vierailija
7/7 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon! Kyllä minä näillä pääsen eteenpäin :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi