Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pieni voi asioita oikeasti muistaa?

Vierailija
03.05.2013 |

Meidän just 4v täyttänyt tyttö maistoi tässä taannoin sitä Muksu maitojuomaa. Ostin ihan kokeilumielessä reissuvälipalalle. Yhden huikan otti ja totesi, että tää maistuu ihan sille, mitä join vauvana. :O

Voiko tenava oikeasti muistaa sellaisia asioita?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 10:29"]

Joo, arvatkaa onko kauhea syyllisyys.

Olin esikoisemme vauva-aikana toooosi väsynyt ja saatoin välillä aika tiukastikin komentaa esikoista nukkumaan.

Nyt esikoinen täyttää 10 vuotta ja hän on kertonut, että silloin kun hän oli pieni, olin tosi vihainen äiti. :( 

[/quote]

Nyyh, tätä itsekin pelkään :( missä myytäisiin pidempää pinnaa?

Vierailija
2/13 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on yllättävän hyvä muisti ruokia ja juomia koskevissa asioissa. Meidän lapsemme muisteli muutama päivä sitten jäätelöä, jonka on syönyt ensimmäisellä mökkilomallaan vähän alle 1-vuotiaana. Lapsi on nyt 4v eikä asiasta olla keskusteltu tässä välillä. Ehkä se ensimmäinen jäätelönsyönti jäi oikeasti muistiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan itse asioita 3-vuotiaasta, muutamia tosi tarkkoja muistikuvia on isovanhempieni silloisesta kodista. Oma poikani sanoi kerran hänen odotusajastaan puhuttaessa että ei halua enää mun mahaan, siellä oli pimeetä ja pelottavaa. :D Jotenkin luulen että tuon hän keksi ihan omasta päästään kuitenkin.. :D

Vierailija
4/13 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eka muisto on 3 vuoden ikäisenä mutta ystäväni on sanonut, että hän muistaa hetken vaarinsa kanssa, kun oli vielä vauva.

Vierailija
5/13 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin alle 3v, kun pikkusisarus alkoi tulemaan maailmaan ja muistan kuinka äitiä jännitti ja se pissasi sänkyyn (=lapsivedet).

Vierailija
6/13 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista juuri mitään alle 15v

Vierailija
7/13 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennessämme esikoispoikani kanssa erääseen puistoon, jossa emme olleet käyneet pitkään aikaan, hän tokaisi, että "hei, tää on se paikka, jossa äiti astui koirankakkaan!" Ja kyllä, juuri niin oli käynyt edellisenä kesänä siinä puistossa. Sanoessaan tämän poika oli n. 2,5 vuotias ja muisti siis tapahtuman vuoden takaa.

Vierailija
8/13 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienet lapset muistaa yllättävän hyvin asioita, mutta mitä vanhemmaksi kasvavat, sitä enemmän kai tulee muistettavaa, ja varhaisimmat muistot häviää. Eli vaikka nyt 4 vuotiaana muistaa asioita, joita tapahtui kun oli esim. 2 v, niin ei muista niitä juttuja enää kun on esim. 10 v.

Vierailija
9/13 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS: Maistoin itsekin ja todellakin maistui ihan vastikemaidolle. (Se oli siis sitä 1-3-vuotiaiden juomaa)

Vierailija
10/13 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olin 2.5v kun mummoni kuoli. En muista siitä ihmisestä mitään muuta kuin sen kun kävin sitä kattomassa sairaalassa. Muistan tarkalleen mitä ruokaa mummolla oli siinä tarjottimella ja muistan ihmetelleeni miksi mummo ei syö.

Vierailija
11/13 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan reilu 1v näkemäni unen. Unessa oli lintuja ja muistan tismalleen, mitä unessa tapahtui. Heräsin ja huusin "Lintu!Lintu!" Muistan, että minut tultiin ottamaan pinnasängystä pois, kun  heräsin.Muistan missä kohtaa pinnasänky oli tuolloin. myöhemmin se sirrettiin eri paikkaan. Äitini muistaa tilanteen myös.

Muistan myös, kun olen opetellut kävelemään , suurin piirtein saman ikäisenä kun näin unen. Luulin aina pienenä, että olin niin kovassa kumeessa ja siksi huojutti. Vasta aikuisena tajusin, mistä tilanteesta oli kyse. Tuskinpa kukaan kuumeista lasta kävelyttääkään edestakaisin ympäri olohuonetta :)

Oma poikani muistaa myös hätkähdyttävän varhaisia asioita.

Vierailija
12/13 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuommoset makumuistot voi mielestäni olla kaukaakin. Itsellekin tuli jotenkin ihmeellisen tuttu maku suuhun, kun lukioikäisenä söin välipalaksi tiettyä piltin makua. Kuulemma juuri se oli ollut pienenä, alle vuoden ikäisenä, lempimakuni!

Vierailija
13/13 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, arvatkaa onko kauhea syyllisyys.

Olin esikoisemme vauva-aikana toooosi väsynyt ja saatoin välillä aika tiukastikin komentaa esikoista nukkumaan.

Nyt esikoinen täyttää 10 vuotta ja hän on kertonut, että silloin kun hän oli pieni, olin tosi vihainen äiti. :( 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi