Sanokaa ihan mikä ala vaan joka ottaa töihin ilman kokemusta.. En siedä enää ravintola-alaa hetkeäkään!!
En todellakaan enää tee sitä, se on kamalaa ja se joka ei ole töissä alalla ollut, ei tiedä kuinka kuormittavaa se on fyysisesti sekä henkisesti. Molemmat puolet kuluu tasa-vertaisesti.
En kestä sitä enää päivääkään, mielummin vaikka kiipeen puuhun ja hyppään sieltä alas päivittäin kun jatkan paska-alaa paskaehtoineen.
Mun vuodet on alalla lusittu.
Pitäskö mennä vaikka puhelinmyyjäksi? Ehdottakaa jotain.
Tietysti lähden opiskelemaan mutta toistaiseksi teen jotain muuta hommaa eikä matala-palkka haittaa kun siihenkin on jo totuttu.
Anteeksi vauhkoominen mutta olen aivan kypsä koko touhuun.
Kommentit (87)
kuikiu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään työnantajilla on niin paljon valinnanvaraa työntekijöistä että ei oikein mihinkään pääse ilman kokemusta, aina löytyy joku jolla on enemmän kokemusta
Ei muuten mene ihan näinkään, se on se ahkeruus ja luotettavuus joka yrittäjää kiinnostaa eniten. Tekemällä oppii.
https://yle.fi/uutiset/3-9818124
totta!
Postin jakoon tai muuttohommiin pääsee ilman koulutusta. Lähihoitajaksi opiskelee parissa vuodessa jos on joku tutkinto pohjalla ja sillä alalla ainakin töitä piisaa.
muinaismuija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaalaan tai hoivakotiin voi päästä osastoapulaiseksi ilman koulutusta. Kärräämään pyykkejä ja ruokaa, vaihtamaan lakanoita, tekemään iltapalaleipiä hoidettaville, jne. Siis muuta kuin hoitotyötä.
Jos harkitset lähi- tai sairaanhoitajaksi opiskelua, tuosta näkisi vähän sitä hoitoalan maailmaa.
Hoitoala on vielä kauheampaa ja huonommin palkattua kuin ravintola-ala, en suosittele.
Mut on paljon mukavampaa olla selväjärkisten ihmisten kanssa töissä, kuin humalaisten. Sitähän tavalliset ihmiset ovat, mutta hoitoalaa voi toki kehittää siihen, et lisätään liikuntaa vanhuksille, kun se on ainoa konsti ehtiä itse wessaan. Hankkisin pari tuollaista alkuun, aivan mahtava:
https://kickbike.fi/esla_fi/potkupyorat/citypotkuri-3600.html
Loppuvatko ne nyt, kun...?
Helsingin pormestariksi on pyrkimässä Jussi Hallaaho 🤣
Mitä saitkaan aikaan? Olisi kiva kuulla.
S-markettiin pääsee helposti töihin.
Ei muuten mene ihan näinkään, se on se ahkeruus ja luotettavuus joka yrittäjää kiinnostaa eniten. Tekemällä oppii.