Sanokaa ihan mikä ala vaan joka ottaa töihin ilman kokemusta.. En siedä enää ravintola-alaa hetkeäkään!!
En todellakaan enää tee sitä, se on kamalaa ja se joka ei ole töissä alalla ollut, ei tiedä kuinka kuormittavaa se on fyysisesti sekä henkisesti. Molemmat puolet kuluu tasa-vertaisesti.
En kestä sitä enää päivääkään, mielummin vaikka kiipeen puuhun ja hyppään sieltä alas päivittäin kun jatkan paska-alaa paskaehtoineen.
Mun vuodet on alalla lusittu.
Pitäskö mennä vaikka puhelinmyyjäksi? Ehdottakaa jotain.
Tietysti lähden opiskelemaan mutta toistaiseksi teen jotain muuta hommaa eikä matala-palkka haittaa kun siihenkin on jo totuttu.
Anteeksi vauhkoominen mutta olen aivan kypsä koko touhuun.
Kommentit (87)
Puotipuksu, isoon hypermarkettiin töihin. Voi olla kassalla tai sitten laittamassa tavaraa hyllyyn ja neuvoa ihmisiä 👍
Ruokalähetiksi? Itse pohdin ihan samaa, 6 vuotta ravintola-alaa takana ja riittää pieni palkka (alle 11 e tuntipalkka, illat, viikonloput ja loma-ajat töissä, koko saatanan työehtosopimus, missä työntekijää pissitään silmään...)
Suosittelisin siivousalaa. Ja sinuna hakisin näin aluksi sairaslomaa.
Jos saat siivousalalta mukavan toimistokohteen niin sinnittele siellä ja hae sieltä työkkärin kurssille tai koulutukseen.
Kiitos.
Tässä oon katsellut niin tullut kyllä vastaan ainakin kuusi paikkaa toistaiseksi, jonne aion huomenna soittaa ja lähetellä hakemuksia,
Listalla on sitä varasto -ja tuotantotyöntekijää, rakennussiivoojaa ja elintarviketyöntekijän hommiakin.
Mistähän voisin mainita ravintola-alasta oppineista ominaisuuksista.
Ainakin on kykyä organisointiin sekä ongelmanratkaisuihin. Myöskin olen hyvinkin ahkera, ja pystyn tekemään töitä tehokkaastikin ja fyysinen, raskas työ on itselleni ominaista.
On muutakin mutta tuossa ehkä tärkeimpiä.
Täytyy varmaan suorittaa tämän kuukauden aikana työturvallisuuskorttikin, silläkin on etunsa esimerkiksi teollisuusalalla.
Ap
- toimistosiivous olisi siivouksista paras
- Lehdenjakajista pula varmaan kaikkialla. Yötyö rajoittaa. Tunnollisuus pitää olla kova. Kesällä kivaa.
Yöllä jaetaan myös laskuja, aikakauslehtiä...
Rankka työ, mutta ehkä pystyy keplottelemaan päiväpostiin myöhemmin -> logistiikkavarastoon.
Laivoille muuhun työhön?
Pk seutu tosiaan vailla päiväkotihlökuntaa.
https://yle.fi/uutiset/3-10421446
Hommaa joku kaveri, jonka kans työ käyttää. Buokratkaa iso asunto, josta itsellenne otatte pienimmät huoneet ja niihin muihin sitten valitsette vaikka pariskuntia - nehän tulevat hyvin toimeen entisillä tavoillaan:-).
muinaismuija kirjoitti:
https://yle.fi/uutiset/3-10421446
Hommaa joku kaveri, jonka kans työ käyttää. Buokratkaa iso asunto, josta itsellenne otatte pienimmät huoneet ja niihin muihin sitten valitsette vaikka pariskuntia - nehän tulevat hyvin toimeen entisillä tavoillaan:-).
Sori, tarkoitin vuokraamista esteettömästä asunnosta. Jos itse asutte yläkerrassa, voi vanhukset asua alakerrassa. Sellaisia asuntoja voi löytyä vaikka kuinka paljon, kunhan pesuhuone on alakerrassa. Niitä ei mainosteta koskaan yläkerran takia esteettöminä.
https://www.ouka.fi/c/document_library/get_file?uuid=9d211149-3991-4463…
https://thl.fi/fi/web/ikaantyminen/muuttuvat-vanhuspalvelut/omaishoito-…
Ei siis tarvitse olla omainen se, jonka hoitamisesta vastaa, mutta sellainenkin on olemassa:
https://thl.fi/fi/web/ikaantyminen/muuttuvat-vanhuspalvelut/omaishoito-…
Monta vinkkiä: Alkoon myyjäksi, pääsin itse sinne aikanaan vain soittamalla ja kysymällä. Oli toi kiva työpaikka ja paljon koulutusta henkilökunnalle, ei vain myymistä vaan työ on paljon muutakin. Kaupanalalla tarvitaan henkilökuntaa mm. verkkokaupan tarvikkeiden pakkaamiseen. Soita työkkäriin ja pyydä tilanteeseesi apua uraohjauspsykologilta, heille pääsee ilmaiseksi kartoittamaan omat vahvuudet ja saamaan vinkkejä mistä työtä voisi saada. Myös puhelinneuvontaa uraohjauspsykologilta saa heti ja ilman jonotusta. Tarkista soittoajat nettisivuilta.
https://www.ts.fi/lukijoilta/73290/Perhehoito+mahdolliseksi+myos+vanhuk…
Oikeastaan olisi hyvä olla se kolmaskin kaveri, jos joskus tulee tarve nostella heitä yms. Tässä olisi paljon kehitettävää.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelisin siivousalaa. Ja sinuna hakisin näin aluksi sairaslomaa.
Jos saat siivousalalta mukavan toimistokohteen niin sinnittele siellä ja hae sieltä työkkärin kurssille tai koulutukseen.
Siivousala on mainettaan parempi, jos ei tykkää paineesta ja ihmistyö väsyttää. Ei vuorotyötä mutta jos asumisen saa edulliseksi, liksalla elelee hyvinkin ja aikaa jää itselle. Mutta ennen muuta on työ, jota perushyväkuntoinen jaksaa ja saat käytännössä olla rauhassa (usein liiankin) kun opit rutiinit. Voi sopia hyvin sellaiselle joka on jo muita aloja nähnyt ja väsynyt. Siivoamiseenkin voi väsyä mutta edelleen, työssä on ne hyvätkin puolensa aivan ehdottomasti.
Ehkä henkilökohtaiseksi avustajaksi tai sitten johonkin vokkiin hyysäämään tulokkaita.
Kiinnostaako hoitoala? Soita oman paikkakunnan yksityisiin hoivakoteihin, voit päästä hoiva-avustajaksi ilman koulutusta. Niillä on aina pula apukäsistä. Palkkakaan ei ole nyt nii huono kun voisi kuvitella (ottaen huomioon ilman koulutusta ja ei vastuuta mistään). Sit jos innostut, opsopimuksella samassa paikkaa lähihoitajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Huom. Vartijaksi ei pääse ilman kurssitutusta! Eli koulutus tarvitaan siihen hommaan.
Kyllä mutta sen maksaa työnantaja. Ja jos ei se haittaa että palkka alenee niin voi saada päivätyön. Syy miksi minä menin ravintola-alalta vartijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kauppojen kassoille pääsee aivan ilman mitään koulutusta. Osa-aikaista työtä.
Ei todellakaan pääse 😂
Pääkaupungin alueella pääsee lastenhoitajaksi epäpätevätkin. Saat ehkä samaa palkkaakin kuin koulutetut.
Lue ilmoituksia, aloja on paljon mm teollisuudessa. Työnantaja kouluttaa tehtäviin, tarvitaan vaan intoa ja halua oppia.
Vierailija kirjoitti:
Sairaalaan tai hoivakotiin voi päästä osastoapulaiseksi ilman koulutusta. Kärräämään pyykkejä ja ruokaa, vaihtamaan lakanoita, tekemään iltapalaleipiä hoidettaville, jne. Siis muuta kuin hoitotyötä.
Jos harkitset lähi- tai sairaanhoitajaksi opiskelua, tuosta näkisi vähän sitä hoitoalan maailmaa.
Hoitoala on vielä kauheampaa ja huonommin palkattua kuin ravintola-ala, en suosittele.
Varastoon tai kuriiriksi pääsee.