Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen Pohjois-karjalan metsissä ja karhu tarkkailee minua

Vierailija
02.07.2020 |

Olen teltassa ja nyt kyllä sydälihas hakkaa. On kivääri mukana, mutta en ole koskaan sitä käyttänyt.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinulla voi olla mukana kivääri jota et ole koskaan käyttänyt? Miten olet saanut siihen luvat?

Ja kellään ei ole mitään validia syytä kävellä kiväärin kanssa metsässä tähän aikaan vuodesta, kaikki on rauhoitettu.

Jos aloittajalla on metsästysaseen aselupa, niin kyllä kivääriä voi kuljettaa nytkin, vaikkei ole metsästyskausi, luulen, en ole asiantuntija tässä. Ehkäpä aloittaja on suorittanut metsästyskortin ja näin osoittanut harrastuneisuutensa ja siten on voinut saada aseluvan. Ja voihan olla, että aloittaja on käyttänyt paljon aseita, mutta ei juuri nyt mukanaan olevaa kivääriä. 

Aloittaja voi luultavasti olla täysin rauhassa. Yleensä karhu väistää ihmistä. Jos emokarhulla on poikasia, niin silloin kannattaa olla tosi varovainen. 

Neuvoo leppoisa synkkien korpien nalle ;)

Vierailija
22/58 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti sitten teltta pystyttää ainoan kypsymään päin olevan mustikkamättään päälle? Niin että kuka ja kenen apajilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Pikku Ironisti' kirjoitti:

Taitaa 'tuijottaa' vain Karhu-tölkki sua...

(...tai sinä ainakin sitä)

Joisin kyllä hyvillä mielin nyt siideriä, en juo olutta. Nyt kuuluu möökinää, ei hemmetti!

Vierailija
24/58 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leiki kuollutta.

Vierailija
25/58 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun AV-mamma näyttää teltasta naamaansa niin karhu tavataan seuraavan kerran Beringin-salmella uimassa kohti Alaskaa.

M

Ja kun sinä näytät naamasi niin pirukin perääntyy.

Vierailija
26/58 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leiki kuollutta.

Ok

Vierailija
27/58 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhu söi telttailijan Pohjois-Karjalassa.

Vierailija
28/58 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja voihan olla, että aloittaja on käyttänyt paljon aseita, mutta ei juuri nyt mukanaan olevaa kivääriä. 

No ei voi.

Vierailija
29/58 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nuuskii telttaa nurkasta. Jähmetyin.

Vierailija
30/58 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karhu söi telttailijan Pohjois-Karjalassa.

Luonnonsuojelurikos Pohjois-Karjalassa. Karhulle syötettiin jotain pilaantunutta ja nyt karhulla on tuskalliset vatsanväänteet.

Vierailija
31/58 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta kuin alkaa laulamaan: "tahdon lempeän nallekarhun". 

Vierailija
32/58 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun AV-mamma näyttää teltasta naamaansa niin karhu tavataan seuraavan kerran Beringin-salmella uimassa kohti Alaskaa.

M

Perinteisesti Suomessa iäkkäät rouvat ovat ahterinsa paljastaneet karhulle pelotellakseen tätä römpsällään. Toiminnee AV-mammankin tapauksessa.

Karhu-ressukka voi siirtyä pikimmiten rajan yli ja kulkea Siperian synkille lakeuksille, mahdollisesti jopa Alaskaan asti kun sellaisen hitusvinkulan havaitsee :)

Vierailija
33/58 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammuin sitä persiiseen! Hahahahaa, loikkii möristen pois päin.

Ap

Vierailija
34/58 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntairetkeilijä tuo ap. En ole itse retkeillyt mutta silti tiedän ettei vaelluskenkiäkään oteta suoraan paketista retkelle, saati sitten kivääriä. Myöhäistä totutella monimutkaisiin oppaisiin kun karhu jo järsii eväitä

Vierailija
35/58 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammuin sitä persiiseen! Hahahahaa, loikkii möristen pois päin.

Ap

Ai anteeksi Ap, olitkin täällä ja vieläpä kovempi kuin uskoinkaan

Vierailija
36/58 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinulla voi olla mukana kivääri jota et ole koskaan käyttänyt? Miten olet saanut siihen luvat?

Ja kellään ei ole mitään validia syytä kävellä kiväärin kanssa metsässä tähän aikaan vuodesta, kaikki on rauhoitettu.

Kyllä minulla on aina ase mukana käytännössä kaikkialla muualla paitsi poliisilla, lentokentällä ja siellä missä tiedän joutuvani riisumaan vaatteet. Validi syy on esim. kohdistaminen tai rauhoittamattomien eläinten metsästys.

Ei ole mitään rauhoittamatonta eläintä jota saisit mennä nyt metsään ammuskelemaan. Haittaeläinten poisto pihapiiristä on eri asia. Ammuskelu metsässä ei muutenkaan kuulu jokamiehen oikeuksiin. Kyläbaarissa se ei kuulu kenenkään oikeuksiin.

Vierailija
37/58 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt vaan sillä ilmakolla ala sitä karhua räiskiin! Saat vaan karhun raivostumaan ja käymään sun kimppuus. Voit toki käyttää sitä nuijana jos karhu hyökkää. napakka isku kirsuun hätätilassa. Ilmakolla et saa edes hiirtä kunnolla hengiltä.

Karhu on haistanut ruokatarvikkeesi ja on niitä kärkkymässä. Karhu on arka eläin, joka mieluiten karttaa ihmisiä. Se nyt miettii, että miten pääsisi houkuttelevan appeen kimppuun. ikävä kyllä ihmishajusi pelottaa sitä. Jos olisit toinen karhu tai susi, se voisi kokeilla onneaan. 

Jos olisin sinä, jättäisin ruokatarpeet taakseni ja lähtisin "sivistyksen pariin" hissukseen. Karhu ei halua sinuun mitään kontaktia, mutta herkullisten eväittesi tuoksu on sille vastustamaton.

Itsellä kävi niin, että törmäsin karhuun metsässä. Hätäpäissäni kokeilin esi-isiemme jo kalevala-ajoista tuttua kikkaa, kehuin karhua. mun isoisä aikanaan opetti kikan. eli karhu nousee takatassuilleen, koska sen näkökyky on erittäin heikko, se ei näe sinua kunnolla ja yrittää haistella ilmaa. se laskeutuu alas, niin ala puhua sille lempeän arvostavasti, kuin lemmieläimelle. Kehu ihailevalla äänellä, kuinka upea eläin se on. Tämä tapaamani karhu, meni selvästi hämilleen. Se nosti leukaansa ja kuunteli minua hipi hiljaa silmät sihrussa kuin kissa tai koira ja välillä vilkaisten minua silmäkulmastaan kainosti kuin nauttien kehuista. Aikansa kuunneltuaan, se löntysti tiehensä. 

Tämä oli ainoa kerta, kun ikinä olen karhuun törmännyt vaikka liikun metsässä lähes päivittäin. eli harvinaisia ötököitä ovat. Mutta tuo on tapahtunut, että mesikämmen kiertelee leiripaikkaa ja siloin kannattaa jättää ruokaa tai vaikka takkinsa yms. karhulle tutkittavaksi ja hävitä maisemista.

Vierailija
38/58 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta kuin alkaa laulamaan: "tahdon lempeän nallekarhun". 

Laulaa värisevällä äänellä "Warm kitty, soft kitty, little ball of fur..."

Vierailija
39/58 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bullet proof, nothing To loose, far away far away

Vierailija
40/58 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla on aina ase mukana käytännössä kaikkialla muualla paitsi poliisilla, lentokentällä ja siellä missä tiedän joutuvani riisumaan vaatteet. Validi syy on esim. kohdistaminen tai rauhoittamattomien eläinten metsästys.

Ei ole mitään rauhoittamatonta eläintä jota saisit mennä nyt metsään ammuskelemaan.

Onhan. Minkki, supi ja naali.