Loistava Sanoma Magazines !!!
Meidän talouteen tuli Nallepuh lähes kolme vuotta ja jokainen numero löysi oikeaan osoitteeseen.
Kun ei nalle enää tehnyt kauppaa lapsille, niin päätettiin lopettaa tilaus.
Sovittiin että laskutuskauden jälkeen tuleminen loppuu.... ja se loppuikin sovitusti.
Muutama kuukausi loppumisen jälkeen alkoi tulla laskuja lehdistä joita ei enää ollut tullut, koska tilaushan oli lopetettu.
Loppujen lopuksi meni laskut perintään ja siinä vaiheessa soitin asiakaspalveluun ja kysyin "mitäs se tällainen on"
Siellä rautainen oman alansa ammattilainen sanoi että olisi pitänyt ilmoittaa aikaisemmin jos lehteä jota ei pitänytkään tulla ei ollut ilmestynyt.
Siinä kysyin miksi pitäisi soitella ettei lehteä joka on lopetettu ole tullut.
Siinä hiukan väännettyä tämä oman alansa osaaja sanoikin, että 
"se on voi voi, helpoimmalla pääset kun maksat sen karhun ettei se kasva lisää korkoa"... näin hän todellakin sanoi.
Sen verran sain tietää tältä asiakaspalvelijalta, että lehti on mennyt (hänen sanomansa mukaan) vanhaan osoitteeseen jossa emme ole asuneet lähes kolmeen vuoteen. Hiukan tuo kyllä yllätti, koska kun tilaus oli voimassa osasivat lehdet tulla oikeaan osoitteeseen lähes kolme vuotta.
Joku voisi sanoa tuota systeemiä hiukan pakkomyynniksi jos joutuu maksamaan lehdestä jota ei ole edes tullut.... minä en näin kuitenkaan sano uskon ammattilaisen sanaan.
Kuten tämä asiakaspalvelija neuvoi että helpoin tie on maksaa tuo vajaan parinkympin perintälasku, niin valitsen sen tien ja vielä kaupanpäälle annan Sanoma Magazinesille ilmaista mainosaikaa jokaisella mahdollisella keskustelufoorumilla jonne tieni löydän kertomalla tämän loistavan kustannusyhtiön toimintatavoista.
Samalla loppui myös Aku Ankan ja Prinsessalehden tulo tähän talouteen eikä tule koskaan eikä missään olosuhteissa sellaista lehteä että sen tilaisin tämän kustannusyhtiön kautta
Virheestä oppineena otin nyt kuvakaappauksen tilauksenlopettamis ilmoituksesta.... ihan vaan varmuuden vuoksi
Kommentit (7)
Harvoin kestotilaukset ovat enää halvempia kuin "määräaikaiset". Itselleni tulee Sanomalta useampikin lehti, mutta aina teen niin, että lopetan tilauksen laskutuskauden loppuun. Sitten odottelen hetken ja olen ehkä yhden tai kaksi numeroa ilman ko lehteä, ja kyllä sitten viimeistään joku kauppaa lehteä minulle halvemmalla. Ja se kelpaa :)
En siis koskaan annan lehden tulla enää uutta laskutuskautta, koska silloin lehti muuttuu normaalihintaiseksi ja yleensä samalla kalliiksi.
Olet ap kyllä saanut aika outoja ohjeita asiakaspalvelusta. Itse olisin kyllä soittanut sinne uudemman kerran ja odottanut, että saan jonkun toisen puhelimen päähän. Ja mitenkä siellä selittivät sen, että yhtäkkiä lehti menikin eri osoitteeseen kuin aiemmin?
Kannattaa tehdä nuo peruutukset netin kautta niin sulle jää siitä dokumentti s-postiin. Mulla ei ole ollut ongelmia peruutusten kanssa, vaikka teen tosi usein niin että tilaan halvan aloitusjakson ja sit perun.
Uskomatonta! Eiks tuosta nyt vieläkin kannattaisi jonnekin lähettää valitus ja sanoa että kadut sitä, että harkitsemattomasti (vetoa vaikka raskauden aiheuttamaan pään pehmenemiseen) noudatit noin uskomattoman asiantuntemattomia ja surkeita asiakas"palvelijan" "neuvoja"!!
Niin koska olisi ollut tyhmää ilmoittaa ekan laskun jälkeen yhtiölle että joku on pielessä? Ei, kun fiksu ihminen antaa mennä perintään... Huoh. Tyhmyys...
Järkevää tai ei, mutta puhelinjonoissa roikkuminen on sen verran aikaa vievää, että uskoin koko jutun olevan pelkästään järjestelmävirhe (kuten sen on täytynyt ollakin), enkä alkanut jonottelemaan puhelimessa.... kuvittelin tyhmyyksissäni että asia korjaantuu ihan niiden omassa laskutuksessa.
Perintäyhtiöön soitettua siellä sanottiin, että vain Sanoma Magazines voi poistaa perinän.
Asiakaspalvelija sanoi ettei heidän laskutukseen voi kuluttaja ottaa yhteyttä eikä asiakaspalvelu  taas voi ottaa kantaa perintäasioihin.
 Eli olin aika voimaton.
Tämän jälkeen sanoi että se on nyt "voi voi ja kannattaa vaan maksaa"
Tosin kyse on sen verran pienestä, etten ihan käräjöimään viitsi alkaa moisen takia
Minulla myös negatiivinen kokemus ko. lehtiyhtiöstä tältä viikolta. Halusin lopettaa Vauva lehden kestotilauksen, kun on nyt aika tiukkaa taloudellisesti. Vuoden kestotilausjakso olisi maksanut yli 80 e. Soittaessani asiakaspalvelun ihminen kysyi syytä miksi lopetan tilauksen. Kerroin että taloudellisten syiden takia. No hän teki minulle tarjouksen Vauva-lehdestä toukokuun alusta 13 kuukautta ja hinta 44e. Sanoin hänelle kyllä että minua suututtaa nämä sloganit " kestotilaus on aina edullisempi kuin määräaikainen tilaus" Niinpä näköjään on joo.. Nyt olen informoinut koko sukuani ja myös miehen sukua joille tulee paljon kestotilauksen Sanoma Magazinesin lehtiä että katkaiskaapa lehtienne kestotilaus niin saatatte yllättyä..
Peruin yhden lehden kun suutuin Sanoma Magazineen ja lehden tasokin kyllästytti. No yöllä laitoin peruutuksen netin kautta ja heti seuraavana päivänä soittivat "huomasimme että sinulla loppuu tilaus toukokuussa, oletko ollut tyytyväinen lehteen, haluaisitko jatkaa tilausta..." Nyt kun ovat soittaneet vielä monia kertoja tuon jälkeen niin riittää että totean vain että itse peruin tilauksen koska en lehdestä tykännyt.
Mutta nyt aloittajan viestin lukiessani pelottaa että mitä jos lehden tulo jatkuu toukokuun jälkeen, kerta ovat noin kieroja.