Kohdunulkoisen raskauden jälkeen raskaaksi?
Kaipaisin kokemuksia raskaaksi tulemisesta kohdunulkoisen raskauden jälkeen. Minulla siis juuri todettu kohdunulkoinen raskaus, jota ainakin nyt aloitettiin hoitamaan lääkehoidolla ja hcg seurannalla. Sydän on ihan särkynyt, sillä raskaus oli toivottu ja ensimmäinen raskaus, lapsia ei siis ole, eikä tosiaan ennestään raskauksia. Kolmannesta kierrosta jo tulin raskaaksi eli nopeasti. Muutenkin perusterve. Haluaisin kokemuksia miten nopeasti olette vai oletteko ollenkaan raskautuneet kohdunulkoisen jälkeen. Ja jos ette ole raskautuneet onko ainut syy ollut tuo kohdunulkoinen. Kiitos ❤️
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
En osaa tuosta uudelleenraskautumisesta sanoa. Itsellä menossa kolmas yrityskierto metotreksaatilla hoidetun ku:n jälkeen.
Halusin vaan tulla toivottamaan voimia ❤️ Olen pahoillani, että sinullekin on käynyt näin. Aika onneksi auttaa. Toivottavasti paranet pian ja myös uusi raskaus saa alkunsa mahdollisimman nopeasti.
Kiitos ❤️ Toivotaan että teillä tärppäisi pian. On tämä jotenkin niin raskasta 😢
Täällä myös kohdunulkoisen kokenut. Siitä on nyt toivuttu ja pääsee uudestaan yrittämään. Jännittää ja pelottaa. Tuo viimeisin tärppäsi ekalla yrityksellä, eli luultavasti sen suhteen ei vaikeuksia välttämättä ole. Mulla hoidettiin metotreksaatilla ja jännittää kyllä, kun uusiutumiselle on yli 10% todennäköisyys, mut olen koittanut ajatella, et suurimmalla osalla kuitenkin onnistuu normaalisti tuon jälkeen. Tsemppiä teille!❤️
Voi, kovasti jaksamista surun keskelle! <3
Kunpa joku päivä voisinkin kertoa onnistuneen tarinan raskautumisesta kohdunulkoisen jälkeen!
Yritimme ensimmäistä lastamme, mutta ekan yrityskierron tärppi ja sitä seurannut onni vaihtuivat menetyksen kyyneliin, kun kyseessä olikin kohdunulkoinen. Selvisin itse pelkällä seurantahoidolla, ja (tuskaisen pitkien) viikkojen kuluttua hCG saavutti vihdoin negatiivisen tason.
Saimme heti luvan yrittää uudestaan, joten se on nyt käynnistymässä. Onneksi tuli kuukautiset heti alkuunsa, niin kiertopäivistä ja mahdollisesta ovulaatiosta on helpompi pitää lukua.
Pelottaa ku:n uusiutuminen. Ei oikein olisi kapasiteettia käydä tätä samaa - saati pahempaa - heti uudestaan läpi.
Olisi kyllä kiva kuulla ku:n jälkeen raskautuneiden kokemuksia.
Kohdunulkopuolinen raskaus, munajohdin repesi ja poistettiin kokonaan. Yrittämättä uudestaan raskaana vuosi tapahtuneen jälkeen. Esikoinen oli tapahtuneen aikaan vuoden ikäinen.
En osaa tuosta uudelleenraskautumisesta sanoa. Itsellä menossa kolmas yrityskierto metotreksaatilla hoidetun ku:n jälkeen.
Halusin vaan tulla toivottamaan voimia ❤️ Olen pahoillani, että sinullekin on käynyt näin. Aika onneksi auttaa. Toivottavasti paranet pian ja myös uusi raskaus saa alkunsa mahdollisimman nopeasti.