A-Studio: Vapaavuorelle pointsit
Onkohan niin, että kaupungin organisaatioissa työskentelee joukko ihmisiä, joiden mielestä työssä on ensi sijassa oltava mukavaa? Siitäkö pitäisi saada palkkaa? Olen itse ollut pitkään töissä tulostavoitteisessa, yksityisessä yrityksessä, jossa jokaiselle on määritelty tulostavoitteet. Jokainen tiesi myö, miten kollega oli päässyt tavoitteisiin. Palaute oli kovaakin, mutta töitä tehtiin. Onko niin, että ihmiset eivät kestä enää tavoitteellista työntekoa ja johtajan, joka kantaa lopullisen vastuun, antamaa palautetta? Olen itse nainen, ja koin tämän systeemin hyvänä. Juoruiluun ei jäänyt aikaa. Sitä paitsi hesalaisena veronmaksajana olen kiinnostunut siitä, että veroeuroni käytetään tehokkaasti. Raha on niukka resurssi varsinkin nyt.
Kommentit (56)
Nykyään ei kestetä ketään jolla on moraalista auktoriteettia.
Kaiken takana on nainen, joka ihanasti savustaa.
Pidän Vapaavuorta selkärangan omaavana johtajana!
Huutaminen ja räyhääminen ei ole kunnollista johtamista eikä alaisten pahoinvointi lisää työtehoa. Alan ymmärtää näistä kommenteista, miksi Suomi on työpaikkakiusaajille hyvä maa.
Jos ei osaa johtaa olematta äkkipikainen ja tökerö, niin ei ole hyvä johtaja. Voi olla hyvä aikaansaaja, mutta ei johtaja. Miettikää mitä ko. sana tarkoittaa.
Epäilen minäkin poliittista peliä. Kauhistuttaa se, että organisaation johtoon tulisi ihmisiä, jotka eivät ymmärrä sitä, että me kaupunkilaiset maksamme jokaisen toilailun, jonka esim. liiketaloutta ymmärtämättömät ihmiset tekevät.
Itse vaatisin lisää tehokkuutta ja konkretiaa jokaisen kaupungilla työissä olevan työhön. Moni tutuistani pitää ja luottaa Vapaavuoreen, koska ei kukaan halua veroäyrin korotusta.
Eiks toi Vapaavuori ole joku entinen. Nuorisorikollinen? Onkohan se katunut tekojaan tehokkaasti?
Vierailija kirjoitti:
Huutaminen ja räyhääminen ei ole kunnollista johtamista eikä alaisten pahoinvointi lisää työtehoa. Alan ymmärtää näistä kommenteista, miksi Suomi on työpaikkakiusaajille hyvä maa.
Varsinkin jos pomona on joku sinnemäen kaltainen jota ei paljoa nappaa mitä alaisensa touhuaa joten kiusaaminen saa jatkua valituksista huolimatta.
Samaa mieltä! Hyvä Jan, olet hyvä ja tehokas johtaja ja Helsinki on mennyt johdollasi parempaan suuntaan. Nämä varapormestarit voisivat lopettaa sabotagen! Virkamiehet ihan ihmeissään, kun johto ekaa kertaa vaatii heiltä tuloksia.
Minä en luottaisi tuohon razmyariin yhtään.
Juurikin poliittista peliä. Vihervas. naiset ajattelivat savustaa kokoomuslaisen MIESpomon ulos käyttäen intersektionaalisen feminismin keinoja. Hirveä ajatuskin että vihervasurit hallitsisivat yksinään Helsinkiä. Eihän ne muuta tee kuin rakentaa joka ainoan viheralueen täyteen. Vapaavuoressakin on vikansa mutta ei kukaan kestä pelkkiä Anneja ja Nasimoita.
Tyypillistä, että huono käytös käännetään alaisten syyksi. Miksi Suomessa työpaikoilla on niin paljon kiusaamista kun kiusaajia pitää loputtomasti ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Eiks toi Vapaavuori ole joku entinen. Nuorisorikollinen? Onkohan se katunut tekojaan tehokkaasti?
Muistaakseni hänellä on tuomiot varkauksista ja pahoinpitelystä. Vapaavuorn käytös on tänäpäivänäkin kuin katutappelijalla.
Epäasiallista käytöstä ei voi pomotasoinen ihminen "harrastaa". Hänhän on oikeudellisessa vastuussa myös siitä, ettei puutu alaistensa tämänkaltaiseen toimintaan.
Liikaa johtajia, jos on aikaa tapella. Aivan oikein, että veronmaksajien rahojen käyttöön vaaditaan rotia. Lusmuilijat haluaisivat ehkä ruotsalaista pehmeää konsensusta päätöksenteon pohjaksi, mutta se ei todellakaan ole tehokasta! Vapaavuori saa sympatiani, mielellään saa jatkaa ja potkia vauhtia päätöksiin. Jos hän korottaa äänensä, annettakoon siihen lupa myös alaisille.
Johtajilla on nykyään niin suuret paineet ja tavoitteet, että en ihmettele, jos Vapaavuori joskus käyttääkin kovaa kieltä.
Haluan enemmän seurantaa siihen, mihin veroäyrini käytetään. Mm. palkkojen määrä on helpompi saada selville, mutta kuinka paljon verorahousta valuu kaiken maailman neuvotteluihin ja höpökokouksiin, yllättäviin hankkeisiin. Niistä saa jotkut mukavaa palkanlisää ilman paineita.Eniten uskon terveydenhoidon sektorin täyttävän tavoitteensa. Sen sijaan esim. kulttuuripuolelta kaipaan enemmän tietoa ja summia.
Vapaavuori ja tukijansa kiistävät jopa Helsingin kaupungin oman selvityksen, jossa todettiin Vapaavuoren johtamisen ongelmat kuten ohijohtaminen. Syytetään naisia ja poliittisia vastustajia vaikka oma työnantaja (kaupunki) on itse todennut ongelmat.
Minäkin hiukan ihmettelen nyt tätä Vapaavuoren arvostelua yhtäkkiä. Hiukan pahoin pelkään että kyseessä on poliittinen peli. Ja siellä takana on ne pari naista ainakin jotka varmaankin mielellään työntäisi Vapaavuoren palliltaan. Tämä Nazima ja Sinnemäki.