Olisipa kiva jos mies osaisi edes vähän rakentaa
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Miksi et opettele itse jos haluat päästä halvemmalla. Ei kaikki miehet pidä nikkaroinnista.
Arvasin että tämä vastaus tulee. No, minä teen niin paljon kaikkea kotona, kotityöt, pihatyöt ym. Kait se on sitten opeteltava sekin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et opettele itse jos haluat päästä halvemmalla. Ei kaikki miehet pidä nikkaroinnista.
Kyllä useimmat miehet pitävät käsitöistä.
Mun mies osaa, rakentaa työkseen. Ja niinpä sitä ei kiinnosta vapaalla nikkaroida yhtään eli kaikki on meillä rempallaan. Eli ei siitä taidosta kotona hyötyä ole.
Onpas heikkotasoinen mies sinulla! Ei siksi että ei osaa rakentaa vaan siksi että ei viitsi edes yrittää ja opetella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin että tämä vastaus tulee. No, minä teen niin paljon kaikkea kotona, kotityöt, pihatyöt ym. Kait se on sitten opeteltava sekin.
Tuossa tilanteessa toivoisin, että mies mieluummin rupeaisi kokkaamaan. Pääsisin siitä hommasta eroon. Minä voin kyllä hoitaa tarvittavat nikkaroinnit.
Vierailija kirjoitti:
Onpas heikkotasoinen mies sinulla! Ei siksi että ei osaa rakentaa vaan siksi että ei viitsi edes yrittää ja opetella.
Miksi ihmeessä pitäisi, jos ei kiinnosta eikä ole pakko. En minäkään opettele neulomaan, jos ukko tahtoo itsetehdyt villasukat, eikä ostosukkia. Kun ei vois vähempää kiinnostaa, opetelkoon itse.
Ap voi delegoida kotihommia miehelleen, että saa lisää aikaa harjoitellakseen nikkarointia.
Joo, tuntuu vaan että rakennushommissa tarvitaan kuitenkin enemmän voimaa. Olisi kiva vaikka yhdessä rakentaa tai nikkaroida...t.ap
Meillä sama juttu, minä haluaisin mutta en osaa, mies ei osaa eikä halua. Hoidan jo ruoat, kaupassakäynnit, pihan ja siivoan niin ei oikein enää aika riitä muuhun... Muuten kyllä olisi kiva opetella että saisi edes jotain tehtyä omin käsin.
Tuohan ei ole ongelma niin kauan kuin on varaa palkata joku muu tekemään työt? Vai onko tämä joku seksuaalinen juttu, että miehen pitää osata rakentaa ja värkätä kaikenlaista?
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama juttu, minä haluaisin mutta en osaa, mies ei osaa eikä halua. Hoidan jo ruoat, kaupassakäynnit, pihan ja siivoan niin ei oikein enää aika riitä muuhun... Muuten kyllä olisi kiva opetella että saisi edes jotain tehtyä omin käsin.
No, jakakaa työt toisin.
En kyllä tajua, että mitä se sin ukko arjessa oikein tekee? Jos sä teet ton kaiken.
Anna sen ukonkin tehdä arkihommia ja rupea itse nikkaroimaan.
Mitä hänen pitäisi osata rakentaa? Rakentaminen on kuitenkin aika laaja alue.
Jos itse ei jotain osaa on aika turha toiseltakaan sitä odottaa. Hoida ite nikkarointisi.
Vierailija kirjoitti:
Koska se on eri asia.
Ei se nikkarointi niin vaikeaa ole ja työkalut ovat suhteellisen halpoja esim. jiirisahan saa 130 eurolla.
Mua ei kiinnosta yhtään mikään rakentelu. Hommia voin tehdä eli esim pilkkoa puuta ja heinätöitä etc vastaavia missä tarvitaan voimaa ja kestävyyttä. Tykkään urheilla ja pelata tietokoneella. Laitan myös itse ruokaa mielelläni. Rakentelu ja ruuvailu ei vaan aiheuta mitään nautintoa minussa. Mulla oli koulussa valinnaisena pitkät tekniset ja siellä tajusin että en tykkää rakennella ja nikkaroida. Ei oo vaan mun juttu.
Mielummin kannan raskaita kiviä pisteestä A pisteeseen B kuin nikkaroin jotain. Saan siitä sentään nautintoa.
Sinäkö maksat, jos miehesi palkkaa jonkun tekemään tarvittavan rakennustyön?
Kuulostaa siltä että teillä pulma on työnjaossa, ei nikkaroinnissa tai nikkaroimattomuudessa.
Se ei ole mies eikä mikään jos se ei osaa rakentaa perheelleen taloa.