Rakastatko lastasi enemmän kuin puolisoasi?
Minä rakastan ja parisuhteemme ei ole onneton tms.
Kommentit (31)
Kyllä. Ja mies tietää sen. Ja tiedän senkin, että mies kuulemma rakastaa minua enemmän.
Voiko noita kahta rakkautta verrata? Aikuisten välinen rakkaus on monimutkaisempaa ja vaihtelevampaa. Määrää on vaikea ruveta arvioimaan.
Ihan hirveästi en näitä järjestysasioita mieti, ei nämä minun mielestä ihan niin järjellä selvitettäviä asioita ole. Sen tiedän että lapsen takia kuolisin, miehen takia... hmm... ei ihan niin selvää vaikka paljon rakastan. Mies on kuitenkin se, jonka kanssa toivon saavani loppu elämän jakaa ja toivon että lapset kasvettuaan muuttavat pois kotoa ja elävät omaa elämäänsä.
Rakastan enemmän lapsia. Ennen ensimmäisen lapsen syntymää ajattelin aina, ettei lapsi voisi koskaan tulla miestä tärkeämmäksi. Sillä sekunnilla kun sain lapsen syliini tiesin erehtyneeni. Tiesin, ettei kukaan voisi koskaan tulla minun ja lapsen väliin ja että joka tilanteessa asettaisin lapsen mieheni edelle. Uskon myös mieheni ajatelleen vastaavalla tavalla.
En. Lastani kohtaan tunteeni ovat täysin neutraalit mutta miestäni rakastan ja kunnioitan.
Näitä ei voi verrata. Varmaan kyllä, vaikka mies onkin mulle turvasatama, kallio, elämäni tärkein henkilö. Lapset taas (kohta niitä on 4) - lapsilla ei ole muuta turvaa kuin me vanhemmat. Jos joku tekisi lapselleni jotain oikeasti pahaa, en tiedä miten pystyisin olemaan rauhallisena ja toimimaan oikeuden mukaisesti. Jos mieheni kuolisi, kestäisin sen. Jos lapseni kuolisi, en tiedä miten kestäisin.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 21:14"]
Minä rakastan ja parisuhteemme ei ole onneton tms.
[/quote]
Kuten joku jo sanoi, nuo asiat eivät ole verrannollisia. Lapset on omaa verta ja lihaa, ja niitä on tasan se määrä, jonka olen maailmaan synnyttänyt. Sen sijaan maailmassa on 3 miljardia periaatteessa yhtä potentiaalista puolisoa mulle.
Rakkaus lapseen on erilaista kuin rakkaus puolisoon ja kuten yllä jo sanottiinkin, ei rakkauden määrää voi vertailla, kun on erilaisista tunteista kuitenkin kyse. Rakkaus lapseen tuntuu voimakkaammalta varmaankin suojelunhalun vuoksi ja muutenkin sen huolen vuoksi, joka vanhemmuuteen liittyy.
Rakastan lapsiani enemmän kuin miestäni.
Oma lapsi menee kaikkien aikuisten edelle. Se on luonnonlaki, sisäänrakennettua.
Enpä tiedä....lapsen kuolemasta ehkä miehen kanssa yhdessä selvittäisiin.... Mutta kenen olkapäähän nojata jos miehelle jotain kävisi ja lastakin pitäisi samalla tukea.
En. Puolisoni on minulle rakkain, aina tukena, rinnallani joka tilanteessa. En osaa kuvitella, että rakastaisin enemmän lastani, joka kaikessa ihanuudessaan ja tärkeydessään vaatii kuitenkin paljon enemmän, kuin mitä häneltä varmaan koskaan saa takaisin, vaatii voimia, taloudellisia voimavaroja, hermoja.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 21:31"]
En. Puolisoni on minulle rakkain, aina tukena, rinnallani joka tilanteessa. En osaa kuvitella, että rakastaisin enemmän lastani, joka kaikessa ihanuudessaan ja tärkeydessään vaatii kuitenkin paljon enemmän, kuin mitä häneltä varmaan koskaan saa takaisin, vaatii voimia, taloudellisia voimavaroja, hermoja.
[/quote]
Kauheaa tekstiä.
Rakastan lastani eniten koko maailmassa.
Kyllä, ja varmasti miehenikin rakastaa lastamme enemmän kuin minua.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 21:56"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 21:31"]
[/quote]
Kauheaa tekstiä.
[/quote]
Mutta kaikilla on oikeus omiin tunteisiinsa...ja tämä tuntee täin. Mikä sinä olet arvostelemaan?
En koe että rakastaisin lapsiani enemmän kuin miestäni. Vaikea mitata. Vai millä se on tarkoitus mitata?
Totta kai rakastan. Myös mieheni rakastaa lapsiamme enemmän kuin minua.