Tupakoitsijat! Oletteko huomanneet muutosta savukkeissa?
Olenko sekaisin päästäni tai alkanut polttaa yhtäkkiä jotenkin erilailla?
Muutaman viikon aikana olen huomannut, että Chesterfieldin tai L&M:n sinistä tupakkaa polttaessa viimeisen sentin aikana alkaa huulta polttamaan. Siis alahuulta kuumottaa aivan kuin polttaisi jotain puolen sentin mittaista tupakkaa.
Tällaista ei ole ennen ollut. Ovatko savukkeet muuttuneet jotenkin vai mitä täällä tapahtuu? Onko kukaan muu huomannut mitään?
Kommentit (26)
Vihreä LM ainakin tämä: savukkeet lyhentyneet (hamstrasin näitä)
Vierailija kirjoitti:
Vihreä LM ainakin tämä: savukkeet lyhentyneet (hamstrasin näitä)
Oho. :o En itse ainakaan ole huomannut että siniset savukkeet olisivat lyhyempiä. Ehkä vähemmän purua tms..?
Ap
Luulin, että johtui helteestä kun poltteli loppua kohden :D En keksi järkevää syytä mistä johtui. Ehkä vaan kuvitelmaa.
Ei hätää kun venäjän raja aukeaa taas alkaa tulemaan kunnon tupakkaa halvalla.
Onpas omituista. Noi merkit ei oo kyl mitenkään kauheen hyviä. Ite niitä polttanu hinnan takia. Sinisessä L&M:ssä oon aina ajoittain maistanu erilaisia outoja aromeja mitä ei luulis röökistä löytyvän. Kuten mm. tee, joku halpa parfyymi, mentol, heinä, suoranainen paska ja muita mitä ei sillä hetkellä ympäristössä haise tai suussa ole. Epäilen että sotkevat halpisröökeihin siihen kuulumatonta täytettä. Olihan kiinalaisessa äidinmaidonkorvikkeessakin melamiinia.
Tulee tosta kertomastasi mieleen et voiskohan filtterit olla lyhentyneet tai puruja vähemmän loppupäässä. Jos sulle on sattunu joku paska erä. Tai ootko imeny jotenki voimakkaammin röökinhimoissasi? : D Mä ite en polta viimesiä 2 senttiä.
Vierailija kirjoitti:
Onpas omituista. Noi merkit ei oo kyl mitenkään kauheen hyviä. Ite niitä polttanu hinnan takia. Sinisessä L&M:ssä oon aina ajoittain maistanu erilaisia outoja aromeja mitä ei luulis röökistä löytyvän. Kuten mm. tee, joku halpa parfyymi, mentol, heinä, suoranainen paska ja muita mitä ei sillä hetkellä ympäristössä haise tai suussa ole. Epäilen että sotkevat halpisröökeihin siihen kuulumatonta täytettä. Olihan kiinalaisessa äidinmaidonkorvikkeessakin melamiinia.
Tulee tosta kertomastasi mieleen et voiskohan filtterit olla lyhentyneet tai puruja vähemmän loppupäässä. Jos sulle on sattunu joku paska erä. Tai ootko imeny jotenki voimakkaammin röökinhimoissasi? : D Mä ite en polta viimesiä 2 senttiä.
Lakritsi tai salmiakki on myös monesti maistunut röökissä vaikken olis mitään niihin viittaavaa syöny.
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että johtui helteestä kun poltteli loppua kohden :D En keksi järkevää syytä mistä johtui. Ehkä vaan kuvitelmaa.
Jukoliut, en siis ole ainut! Ei voi olla pelkkää kuvitelmaa jos meillä on sama kokemus. Muutaman viikon ajan tosiaan näin on käynyt, aikaisemmin ei koskaan. Olen polttanut 12 vuotta.
Ap
Itse poltan pilvee tupakkaan sekoitettuna (joo barbaarista) ja olen huomannut että nykyään tupakka tosi huonolaatuista paljon seassa isoja ”lastuja”.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin en jaksa uskoa että olisin yhtäkkiä alkanut imemään eri tavalla tai kovempaa. Reilu vuosikymmen tosiaan tullut tupakoitua, ja aina samaa merkkiä ja uskoakseni aika samaan tyyliin. Yleensä aina siis Chessu, mutta kun huulet alkoivat palaa niin testasin paria L&M-askia. Sama homma niissä, ja siksi homma kummastuttaakin.
Voisiko kyse tosiaan olla tupakan rakenteen muutoksesta? Muuten ovat kyllä maistuneet samalta kuin ennenkin. Vaikkakin yhdyn tuohon että maku on vaihtelevaa joten mietityttää kyllä mikä laadunvalvonnassa mättää.
Ap
Olisiko alahuulessa suusyövän esiaste, jolloin reagoi herkästi tupakansavuun..
Joo, olen huomaanut, että tupakka palaa tosi nopeasti loppuun vaikka vedän samalla lailla kun ennenkin. Jotain ne on muuttanut näihin sen jälkeen kun noi eu:n vihreät leimat niihin askeihin laitettiin ja poltan valkoista mallua. Törkee temppu, ei auta ketään kun tulee poltettua useammin ja parit henkoset niin rööki lopussa.
Tosi tupakoitsijat taas asialla. Imekää tikkaria!
Vierailija kirjoitti:
Olisiko alahuulessa suusyövän esiaste, jolloin reagoi herkästi tupakansavuun..
Voi hyvin ollakin, mistä sen tietää. Olisiko jotain lähdettä sille että esiaste aiheuttaa palamisen tunnetta ja kipua tupakoidessa? Savu ei siis ole aiheuttajana tässä, siinä en ole huomannut muutosta. Tuntuu vain siltä kuin palava osa olisi imiessä melkein huulessa kiinni (savu ei sillä hetkellä ole kosketuksissa alahuuleen).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pitkästä aikaa imeskelin Chupa Chupsin viime viikolla, kun ratsastuksenopettaja minulle sellaisen antoi. Oli parempaa kuin muistin!
Ei kyllä vaikuttanut tupakanpolttoon mitenkään.
Ap
Olen huomannut välillä, filtteri kuumenee ihan liikaa! Hyvä ettei sormetkin pala.
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen huomaanut, että tupakka palaa tosi nopeasti loppuun vaikka vedän samalla lailla kun ennenkin. Jotain ne on muuttanut näihin sen jälkeen kun noi eu:n vihreät leimat niihin askeihin laitettiin ja poltan valkoista mallua. Törkee temppu, ei auta ketään kun tulee poltettua useammin ja parit henkoset niin rööki lopussa.
Mä oikeasti ajattelin muutaman viikon että mulla on päässä jotain vikaa. Helpottavaa kuulla että muutkin ovat huomanneet muutoksen.
Ja sama ärsyttää itseänikin. Poltan ihan maksimissaan 15 savuketta päivässä, useimmiten vajaa 10. Nyt tulee käytyä useammin ulkona kun ei voi polttaa loppuun asti. Kukahan tästä hyötyy..?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä semmoiseksi "tosi tupakoitsijaksi" tullaan? Riittääkö 20 vuoden kokemus tahdilla aski per päivä?
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut välillä, filtteri kuumenee ihan liikaa! Hyvä ettei sormetkin pala.
Mitä helkkaria filttereille on tapahtunut?
Kävin äsken testimielessä ulkona ja tosiaan, filtteri on lötsömpi kuin ennen. Se siis menee helpommin kasaan. Uskoisin että tästä on kyse, filtteri oli ehkä ennen jämäkämpi..?
Mutta miten voi olla että kahdella eri merkillä sama juttu?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä semmoiseksi "tosi tupakoitsijaksi" tullaan? Riittääkö 20 vuoden kokemus tahdilla aski per päivä?[
Aika kova oot, mutta en ny tuolla rupeaisi keulimaan😂
Eikö kukaan ole huomannut?
Ap