Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häpeän voimakkaasti uskoontullutta puolisoani

Vierailija
17.04.2013 |

Jumalan kiitos, jumalan terve, ruokarukous, siunausta taloon, aamen sille,... lista on loputon. Onko uskoa pakko toitottaa koko ajan ja kysellä toisilta onko jumala puhutellut heitä? "Älä pidättele yhtään, avaa sydämesi herralle" ja muuta sellaista kommenttia ihmisille, jotka eivät selvästi haluaisi puhua aiheesta.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 15:27"]

Hei ap! Jos tämä ketju on totta niin otan osaa. Minun mieheni tuli uskoon ja tiedän miltä sinusta tuntuu. Erosimme n. vuoden kuluttua uskoon tulosta, mieheni muuttui kuin toiseksi ihmiseksi. Pakotti munutkin mukaan kirkkoon jne vaikka olisin lapsen vuoksi voinut jatkaa avioliittoa jos olisi antanut minun olla kuten ennenkin. Mutta eihän se käynyt, taisi olla seurakunnasta kova painostus saada koko perhe mukaan :/ Alkoi olla loppu vaiheessa väkivaltaa (fyysistä ja henkistä pahoinpitelyä, painostusta...) Ja ihan lestadiolaisuudesta kyse.

[/quote]

Paitsi että lestadiolaiset eivät kokoonnu kirkossa. Ihan kiva yritys muuten. :)

Heitäkin on monta sorttia.

[/quote]

Vierailija
22/78 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö parisuhteessa pitäisi voida puhua kaikesta? Itse ainakin toivon löytäväni kumppanin jonka kansa ei tule kiusaantunutta hiljaisuutta jos kerron että uskon Jumalaan ja rukoilen välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
24/78 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun ateistit saa tällä palstalla tuoda ilmi "uskoaan" miten vaan, mutta uskovaiset eivät saa. Tehän myös tuputatte omaa uskoanne haukkumalla hihhuleiksi, yksinkertaisiksi yms. ja vielä ilman perusteluja. Jos ei pysty kunnioittamaan toisen vakaumusta, silloin parisuhteesta ei tule mitään.  

Vierailija
25/78 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 17:53"]

Häpeän voimakkaasti uskoontullutta puolisoani. Jumalan kiitos, jumalan terve, ruokarukous, siunausta taloon, aamen sille,... lista on loputon.

[/quote]

Moi! Vaikutat fiksulta ihmiseltä, joten saanko lyhyesti yrittää auttaa sinua ymmärtämään uutta "uskis-puolisoasi". Tuo kaikki, mikä ärsyttää tai hävettää sinua on vain niitä ulkoisia merkkejä ja tapoja liittyen kristillisyyteen.

Ymmärrän hyvin sinua, että ne ärsyttävät, mutta uskon ydin on kuitenkin jotain ihan muuta kuin nuo ulkoiset tavat: nimittäin kyllä rakkaus ja ennen kaikkea Jumalan rakkaus ihmistä kohtaan on se kristinuskon ydinjuttu :) Sinäkin mahdollisesti kokisit puolisosi uskoontulon eri tavalla, jos hän toisi esille kaikenlaisten tapojen sijaan ajatusta Jumalan ehdottomasta rakkaudesta. Arvostatko yhteyttä puolisosi kanssa ja haluisitko kaikesta huolimatta ymmärtää häntä hiukan paremmin?Jos haluat, niin lämpimästi suosittelen oheista youtube-pätkää, jossa lyhyesti ja harvinaisen hyvin kuvataan sitä, minkä pitäisi olla kirstinuskon ydin, siis rakkautta:

Vierailija
26/78 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 10:49"]

Pitääkö olla vaikeuksia jotta tulee uskoon?

[/quote]

Ei tarvitse :) Mutta vaikeuksien salaisuus on kokemukseni mukaan se, että ne tavallaan auttavat ihmistä hellittämään asenteesta, että kaikesta pitäisi suoriutua vain omin voimin eli vaikeudet voivat "avata" ihmisen ottamaan vastaan jotakin tärkeää itsensä ulkopuolelta: itseä suurempaa voimaa, apua sekä Jumalan rakkauden, anteeksiannon ja pelastuksen.Näiden vastaanottaminen ja pyytäminen omaan elämäänhän on oikeastaan juuri kristityksi tulemista :) Uskon, että se on tarkoitettu ihan ketä tahansa varten, kuten seuraavassa kuvataan, suosittelen lämpimästi:

Vierailija
27/78 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 22:07"]

Kristinuskon aika on ollut rauhallisinta aikaa Euroopassa ja tehnyt ihmisistä tasa-arvoisia. Antiikin Kreikan ja Rooman lait, Babylonian ja Egyptin kulttuurit, valloitussodat jne. nimenomaan olivat julmia muiden kuin eliitin kannalta.

[/quote]

No joo varmaan näin jos Antiikin Kreikkaan ja vastaaviin vertaa mutta kyllähän asia on niin että ihmiskunnan moraalissa tapahtui Euroopassa aivan huima hyppäys valistuksen aikana kun kirkkoa ja valtiota ryhdyttiin EROTTAMAAN toistaan. Keskiaika oli järkyttävää uskonnollista tyranniaa kristinuskon toimesta. Ja mitä pitemmälle tämä kirkon vallan kutistuminen ja kansan maallistuminen on edennyt, sitä rauhallisempaa ja asiallisempaa meininkiä on ollut seurauksena. Vrt. todennäköisesti koko planeetan maallistunein osa eli pohjoismaat (ja Kanada, Australia?), joista löytyy myös "vähiten epäonnistuneet" eli vakaimmat valtiot mukaan lukien kärjessä killuva hyvin maallistunut Suomi.

Vierailija
28/78 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tietää, että Raamattu on totta, koska siellä sanotaan näin teitä kohdellaan kun tulette uskoon. Raamattu sanoo, että tulee ns. Kakkaa niskaan, kun otatte Jeesuksen vastaan:) Kiitti teille herjaajat :) ps. Olen ollut myös maailmassa.

Vierailija
29/78 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 18:18"]

Ei toi välttämättä eroa vaadi, mutta mäkin kyllä ymmärrän häpeäntunteen tosi hyvin.

Sun pitää puhua miehellesi ja tehdä sille selväksi, että käännytystyö ja kielilläpuhumiset saavat tapahtua vain niille otollisessa ympäristössä, mihin ei kuulu sinun sosiaalinen elämäsi. Voit vaikka verrata asiaa rakasteluun (mikä sinänsä on kaunista ja edellytys lajimme jatkumiselle), että siitäkään ei sovi joka paikassa puhua ja monet kokevat siitä puhumisen noloksi jutuksi, vaikka siinä ei sinänsä mitään pahaa olekaan.

Moni hihhuli on tuossa alkuvaiheessa kaikkein pahimmillaan. Vähän sama kuin ne terveysnatsit, jotka ovat kuukausi sitten saavuttaneet tavoitepainonsa. Nää hommat tapahtuu usein tahdikkuuden kustannuksella:)

[/quote]

Mutta eihän omaa uskoaan voi peitellä. Se olisi sen kieltämistä.

Vierailija
30/78 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 15:27"]

Hei ap! Jos tämä ketju on totta niin otan osaa. Minun mieheni tuli uskoon ja tiedän miltä sinusta tuntuu. Erosimme n. vuoden kuluttua uskoon tulosta, mieheni muuttui kuin toiseksi ihmiseksi. Pakotti munutkin mukaan kirkkoon jne vaikka olisin lapsen vuoksi voinut jatkaa avioliittoa jos olisi antanut minun olla kuten ennenkin. Mutta eihän se käynyt, taisi olla seurakunnasta kova painostus saada koko perhe mukaan :/ Alkoi olla loppu vaiheessa väkivaltaa (fyysistä ja henkistä pahoinpitelyä, painostusta...) Ja ihan lestadiolaisuudesta kyse.

[/quote]

Paitsi että lestadiolaiset eivät kokoonnu kirkossa. Ihan kiva yritys muuten. :)

[/quote]

Kokoontuvat. Kuuluvat ev.lut kirkkoon.

Vierailija
31/78 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 21:45"]

Tästä tietää, että Raamattu on totta, koska siellä sanotaan näin teitä kohdellaan kun tulette uskoon. Raamattu sanoo, että tulee ns. Kakkaa niskaan, kun otatte Jeesuksen vastaan:) Kiitti teille herjaajat :) ps. Olen ollut myös maailmassa.

[/quote]

Joo, Raamatussa on tosiaan kaikkiin ikäviin tilaisiin defenssit sisäänkirjoitettuna mikä saattaa loppupeleissä koitua kristinuskon kohtaloksi. Jos kristitty toimii niin että ympäristö ei siitä pidä, aina voi valita seuraavat selityksen peiliin katsomisen sijaan: lopun ajat ovat lähellä, Raamatussa sanotaan että meitä tullaan haukkumaan ja Raamatussa sanotaan että meidän puheita pidetään hullutuksena. Näin ei tarvi ikinä miettiä että olisko omassakin käytöksessä ja ulosannissa mahdollisesti jotain parantamisen varaa.

Vierailija
32/78 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maailmassa on ihan oikeitakin asioita joita olisi syytä voimakkaasti hävetä!

Vierailija
33/78 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinkakohan moni näistä uskovaisten ja uskon inhoajista kuuluu kirkkoon, mennyt kirkossa naimisiin, kastaa lapsensa, laittaa lapsensa riparille tai on kummi..

Vierailija
34/78 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin. Minulle puolison uskoontulo olisi kynnyskysymys. Parisuhde edellyttää keskinäistä kunnioitusta, ja minun olisi mahdotonta kunnioittaa riittävästi ihmistä, jonka maailmankuvaan kuuluu tuollaista taikauskoa. Uskonnolliset ihmiset eivät ole aivan täysjärkisiä.

Vierailija
35/78 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olette olleet yhdessä? Onko lapsia? Voisitko lähteä eri teille miehen kanssa? Minulle tuollainen on kauhukuva. Pidän valitettavasti uskossa olevia ihmisiä hieman yksinkertaisina ja häpeäisin todella voimakkaasti tuollaista avointa uskoa. 

Vierailija
36/78 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä eroaisin. Sotisi liikaa oman vakaumukseni kanssa.

Vierailija
37/78 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan terve -tervehdystä käyttävät tietääkseni vain vanhoillislestadiolaiset ja he eivät harjoita kovinkaan voimakasta lähetys/käännytystyötä. Onkohan ap:n viesti totuudenmukainen?

Vierailija
38/78 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tuo hellareihinkin sopia. Siellä on enemmän näitä "hurahtaneita". Kielillä puhumista ja ihmeparantumisia odotellessa...

Vierailija
39/78 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuollainen olisi kynnyskysymys, yäk. En haluaisi osaksi elämääni tuollaista taikauskon julistusta.

Vierailija
40/78 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuo on vähän paha paikka. Jos puoliso tulee hulluksi tuolla tavalla, niin sitä harvemmin varmaan saa hoitoa, kun ei kukaan uskalla puuttua.

Mä kyllä lähtisin justiinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi