Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hennoisitko maksaa 500-600e polkupyörästä?

Vierailija
17.04.2013 |

En usko, että alle 300:n euron saa oikeesti hyvää ja kestävää pyörää. Ja nyt bongasin etujousitetun hybridin tarjouksesta 550e. Kirveltää tuo hinta, mutta luotan Helkamaan..Etujousitus olis aika must täällä meidän provinssissa, tiet on mitä on..

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Paitsi ehkä sähköpyörästä.

Vierailija
2/14 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ostin ton hintaluokan hybridin! Ovh tosin 729€. Mulle tärkeää hyvien ajo-ominaisuuksien lisäksi ajoasento! Pyörässä säädettävä etuhaarukka, joten saan säädettyä ajoasennon pystymmäksi, ettei niskat jumiudu niin helposti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin maksaa, mutta en Helkamasta. Itselläni vaan huonoja kokemuksia siit merkistä.

Vierailija
4/14 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4: Millasia huonoja kokemuksia? Mikä on oikeasti hyvä merkki sitten, Crescent, Tunturi..?

Mihin kategoriaan sijoittuu Prisman myymä Carraro? Entä Insera? En tunne näitä ollenkaan.

ap

Vierailija
5/14 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin uuden pyörän, Tunturi Avancen, heinäkuussa 2011 ja maksoin siitä 559 euroa (tinkasin neljäkymppiä ovh:sta pois). Hirveän hyvä ajaa ja ulkonäöltään tosi nätti. Se edellinen pyörä - Tunturi Vip - olikin minulla 28 vuotta, olin 17-vuotias koulutyttö, kun isä sen minulle aikoinaan osti. Olen hyvin tyytyväinen, jos uusi Tunturi kestää yhtä kauan käytössä kuin vanha Tunturi.

Vierailija
6/14 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä ostin tuon hintaluokan pyörän, ja olen edelleen todella tyytyväinen :)

On tukeva eikä vipata mihinkään suuntaan kovassakaan vauhdissa, kulkee hyvin, on kevyt pojettava, vaihteet ei ryppyile ja jarrut on tehokkaat. On aivan ihana pyörä.

Halpispyöristä minulla on liikaakin kokemuksia, enkä semmoista aio enää koskaan hankkia.

Vierailija
7/14 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh... meillä harrastetaan pyöräilyä ja jo pelkät satulat maksavat yli pari hunttia, vanteetkin helposti satoja euroja.

Joten jos löydät itsellesi mieluisan ja hyvän pyörän noin halvalla, anna palaa! Muista kunnon lisälukko, ettei lähde saman tien voron matkaan.

Vierailija
8/14 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin, jos sitä ei pöllittäisi. Viittaus provinssiin kertoo että ehkä näin ei kävisi.

Vierailija
9/14 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut paljon, paljon enemmänkin. Seuraavan pyörän hankintahinta pyörinee 3000 - 5000 euron välillä.

Lapselle katselen parhaillaan n. 700 euron pyörää.

Itse en ostaisi Inseraa, Carraroa tai crescenttiä. Tsekkaa tästä viime vuoden arvosteluja tekniikan maailmasta: http://tekniikanmaailma.fi/kaksipyoraiset/vertailut/tm-vertailu-600-euron-maastopyorat

terv. harrastaja

Vierailija
10/14 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans Tunturi Vip vuodelta 1987.. =0)

Joo, siis ihan tavalliseen vapaa-ajan pyöräilyyn on ajokki haussa, ei niinkään tosiharrastajalle (joiden välineet lajissa kuin lajissa on vähän eri hintaluokkaa). Meillä on lapsillle joskus ostettu halpoja pyöriä Montanaa yms. kun on sitä kokoa, mikä jää nopeaan pieneksi ja kyllähän ne on pilipalivehkeitä.Tunturit ja Helkamat on lapsillakin kestänyt monen käytössä.

ap

Vierailija
11/14 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ominaisuuksiensa suhteen halpaa pyörää tai ns. markettipyörää ei kannata ostaa. Niihin on laitettu halpoja osia, mikä tarkoittaa, että seuraavien vuosien kuluessa uusiin osiin ja korjauskustannuksiin saa yleensä laittaa selvästi enemmän rahaa kuin mitä hankintahinnassa säästi.

Itse en ostaisi 300 euron etujoustopyörää, mutta 500 euron kyllä.

Vierailija
12/14 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 13:18"]

Ostaisin, jos sitä ei pöllittäisi. Viittaus provinssiin kertoo että ehkä näin ei kävisi.

[/quote]

Hanki kunnon lukko/lukot ja laita pyörä rungosta kiinteään esineeseen kiinni, kun jätät sen johonkin.

Vaijerilukkoa ei kannata ostaa, sellaisen murtamiseen ei tosissaan olevalta pyörävarkaalta kauan mene.

Vierailija
13/14 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 13:19"]

Olen maksanut paljon, paljon enemmänkin. Seuraavan pyörän hankintahinta pyörinee 3000 - 5000 euron välillä.

Lapselle katselen parhaillaan n. 700 euron pyörää.

Itse en ostaisi Inseraa, Carraroa tai crescenttiä. Tsekkaa tästä viime vuoden arvosteluja tekniikan maailmasta: http://tekniikanmaailma.fi/kaksipyoraiset/vertailut/tm-vertailu-600-euron-maastopyorat

terv. harrastaja

Mistä keksit tuohon listaan cresentin? Ei ollut testissä mukana. Cresent luokitellaan kyllä yleensä hyväksi, luotettavaksi pyöräksi. Hyvillä vaihteilla, levyjarruilla ym varusteltuna oikein hyvä ajopeli!

[/quote]

Vierailija
14/14 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, mutta... Minulta on pöllitty kolme pyörää. Siksi mietin kamalasti, että kandeeko tuohon satsata. Ja kaikki pöllityt on olleet asianmukaisesti lukittuina.