Kuka muistaa Malla- jogurtin 80- luvulta
Itse olin lapsi silloin ja muistan miten hyvää se kerrosjogurtti oli. Päällä valkoista, sitten keskellä keltainen kerros ja pohjalla hillo. Mikä tehdas niitä valmisti ja miksi se lopetettiin?
80- luvulta olen jäänyt myös kaipaamaan Metsätähti- jogurttia, Riocola- mehujäätä ja sitä sormenmuotoista tikkaria, joka oli pussissa väkevän jauhon seassa..
Kommentit (9)
Metsätähti-jugurtti oli ihanaa! Saisko sen takaisin?
Muistan! Tykkäsin paljon, mutta todella harvoin äiti niitä suostui ostamaan, tavallista hedelmäpommia vaan... Black Peteä kaipaan! Se oli hyvää.
Mun suosikki on ollut 70-luvulta asti Kalinka-jugurtti. Ja varmaan monen muunkin kun sitä tehdään edelleen.
Mainostettiinko sitä Mallaa jollakin nallehahmolla tai vastaavalla? Se jogurtti taisi olla jotenkin "aikaansa edellä", kun siinä oli jotain toffeemakua tms ja oli suunnattu lapsille. Silloin piti olla niin perusperusjuttua kaikki... no nykyään onkin sitten kauppojen kylmäkaapit täynnä niitä kakarajogurtteja ja vanukkaita. :)
Semmonen joku tosihyvä ja täyteläinen persikkajugurtti oli semmosessa kellertävässä pikarissa, en muista merkkiä. Mieleen on jäänyt myös Hedelmätarha-nektari, Taffelin ihanat valkosipulisipsit, senaikanen Mövenpick suklaajäätelö ja suklaapopcornit, joiden merkkiä en muista.
Ja silloin sai leikkeleeksi hyvää palvikinkkua, ei nykyisiä teollisia mössöjä.
Justiinsa ostin Lidlistä eestiläistä Saare persikka-kermajogurttia. Heti tuli mieleen Mallan maku.
Joko nam!